Beginnersmotor 35kw lange mensen

Downatello

Rookie
14 sep 2014
6
0
Amsterdam
Hey allemaal,

er zullen ongetwijfeld genoeg topics zijn met vragen naar beginnersmotoren met een bepaald vermogen, maar ik maak er alsnog één aan, omdat ik op zoek ben naar een bepaald model en jullie mij daar vast bij kunnen helpen!
Ik rij binnenkort af voor mijn A2 rijbewijs en ben al een tijdje aan het rondkijken naar een leuke 35kw motor.
Mijn oog viel als eerst op de Honda CBR600, maar nadat ik hierop heb gezeten, ben ik erachter gekomen dat deze motor te klein is voor mij.
Ik ben namelijk 1,95 en de motor zat naar mijn mening te krap.
Vervolgens viel mijn oog op de Yamaha Thundercat, maar die bleek uiteindelijk over meer dan 70kw origineel te beschikken.
Jammer jammer jammer!

Mijn vraag aan jullie is: kennen jullie een motor die te vergelijken is met bovengenoemde motoren en geschikt is voor lange mensen?

Alvast bedankt! :}
 
Hey,

Volgens mij zijn naked bikes vaak iets comfortabeler, misschien een SV650N proberen?
Ik rij zelf een SV650s en vind dat redelijk O.K. zitten, maar ik ben 'maar'' 1.90m.

Ik weet niet zeker of nakeds echt comfortabeler zijn, maar misschien waard om eens te checken!

Cheers
 
supersport en naked zullen allemaal wel wat krap zitten met uw lengte denk ik maar dat is relatief aan hoelang je rijd en hoe flexibel je bent.

zelf heb ik een kle500,zadel staat best hoog 85mm, maar ja je moet het ook mooi vinden...

er bestaan ook wel manieren om je motor wat te verhogen
 
Ik ben 1,93m en ik rijdt een Ducati Supersport 750ssie, en dat bevalt me prima.
Ik zit er ook goed op.
Motoren hebben origineel niet echt veel purrie, dus gemakkelijk te laten begrenzen op 35kw
Ik mag hem gelukkig vol vermogen rijden
Groet
Sebas
 
xt660x, hypermotard 796, dorsoduro 750, z800e (redelijke hoge naked, tevens ook mijn keus). als je naar wat oudere motoren kijkt is een sv650s (de oudere versie zijn hoger dan die nieuwere) of zoals eerder gezegd de 750ss.

ik ben zelf 1.88, en vond het belangrijk om niet op een zielig klein motortje te zitten. de z800 is een van de hogere nakeds. zithoogte van 834. denk dat jij ook wel rond die hoogte moet kijken voor een comfortabele zitpositie.

hoop een beetje geholpen te hebben ;-)

gr glenn
 
Tsja.. wordt je niet door je lengte benadeeld dan wel door de kw's... Ik heb na een lange zoektocht de hoop op een mooie naked doen varen en een Kawa KLE 500 uit 2001 gekocht. Ik ben zelf overigens 2,04 m en ook in het bezit van A2. Met behulp van goed ingestelde achtervering zit ik prima op de Kawa. Succes met je keuze!
 
Heb een XT 660 X, prachtige motor en zit heerlijk als lang persoon (1.90) het is geen supersport model, maar de meeste motoren rijd je ermee uit door veel koppel, wat is je budget want een hypermotard/dorsoduro kost al gauw 8k, een xt tussen de 3 en 5k en een oude cbr/tundercat 2k dus dat is ook even van belang:P
 
Terug
Bovenaan Onderaan