Beginnersmotor. Kawasaki Er 6 n vs. honda

Sanneamy

Rookie
4 jul 2018
24
0
Wormer
Goedemiddag!

Vanochtend heb ik mijn motorrijbewijs gehaald. Na een paar dagen kan ik dus mijn rijbewijs ophalen en gaan proefrijden om een motor te kopen.
Ik heb mijn lessen gedaan op een Kawasaki Er 6 n met ABS. Ik vind dit een fijne motor!

Waar ik mee zit:
Als ik een Kawasaki Er 6 n koop met ABS denk ik zelf wel een jaar of 4 a 5 vooruit te kunnen. Mijn rij instructeur vertelde me dat je meestal 2 jaar rijd op je eerste motor en dan weer wat anders wilt. Als dit zo is wil je de eerste motor natuurlijk weer door kunnen verkopen.
Wat me opvalt is dat honda's (bijvoorbeeld de cbf 500) ook nog doorverkocht worden met een hoge km'er stand. Mocht je na 2 jaar de motor weer door willen verkopen kan je nog wel wat krijgen voor een honda, zodat je een andere motor kan kopen. Ik zie eigenlijk geen kawasaki er 6 n met een hogere km'er stand te koop staan. Is dit omdat deze amper te verkopen zijn? Ik vind een Kawasaki Er 6 n mooier, maar als je een andere motor later makkelijker door te verkopen is moet ik dit toch wel overwegen.
Heeft hier iemand ervaring mee? Of tips?

Groetjes Sanne
 
Gewoon meteen de motor kopen die je mooi vind :)

En natuurlijk gaan test rijden op verschilende modellen.

Nu beschrijf je bijv. 2 naked bikes.. een ER6N en een CBF500 en allebei 2 cilinders

Misschien ook eens test rijden op een 4 cilinder?
 
over toekomstige inruilprijzen is niks zinnigs te zeggen. dat is namelijk van zoveel dingen afhankelijk. en je ziet niet voor niks zoveel er6n motor bij rijscholen dat is niet omdat ze slecht of goedkoop zijn maar omdat ze goed voldoen bij veel gebruik. ik zou me er dus niet al te druk over maken en lekker de motor kopen die je mooi vind.
 
Ik vindt een Honda CBF veel comfortabeler en, soepeler rijden dan een Kawasaki er6n.
Zou zeker is gaan proef rijden op een Honda.

Een motor krijg je altijd wel verkocht.
Hoe lager de vraagprijs hoe eerder die weg is.
Je verliest er altijd op, net als een auto.
 
Sowieso proefrijden, en wat al gezegd is, als rijscholen ze massaal gebruiken is het degelijk spul. Die zitten niet te wachten op onbetrouwbare hokken die de hele tijd bij de dealer staan.

Allebei prima dus en ik vind ze ook allebei prima rijden. Moet wel zeggen dat ondanks dat ze beiden veel voor rijles ingezet worden, de Honda écht het imago van lesmotor heeft. De Kawa vind ikzelf een wat interessanter ding om ook privé mee rond te rijden. Maar goed dat is persoonlijk, en het gaat er als eerste motor ook om hoe het rijdt* en dat moet je zelf ervaren.


*oké dat blijft belangrijk, maar met meer ervaring leer je om bepaalde tekortkomingen heen te rijden, wat als beginner vaak nog niet lukt.
 
mijn vriendin heeft recent een ER6N aangeschaft. Let op bij deze motor dat er een modelwijziging is geweest. Ik dacht in 2012. Dit kun je goed zien aan het zadel of het een oud of een nieuw model is. Deze motoren verschillen ook nogal qua rijeigenschappen. Mijn vriendin heeft toen bewust gekozen voor een model van 2012 of jonger. Als je meer informatie wilt ligt ik mijn visie graag een keer toe.
 
bedankt allemaal voor jullie reactie!
Inderdaad maar kijken of ik ook een Honda kan proefrijden, dat ik me niet helemaal op de Kawasaki richt.
 
mijn vriendin heeft recent een ER6N aangeschaft. Let op bij deze motor dat er een modelwijziging is geweest. Ik dacht in 2012. Dit kun je goed zien aan het zadel of het een oud of een nieuw model is. Deze motoren verschillen ook nogal qua rijeigenschappen. Mijn vriendin heeft toen bewust gekozen voor een model van 2012 of jonger. Als je meer informatie wilt ligt ik mijn visie graag een keer toe.

Goed om te weten. Dit is inderdaad interessant. Ik heb zelf gelest op een versie uit 2014 en heb nu interesse in een model uit 2009. Ik heb hier dus nog niet proef op gereden dus ben benieuwd wat voor verschillen ik merk. Visueel heb ik natuurlijk wel al wat verschillen gezien. Maar goed dat je dit even zegt!
 
Goed om te weten. Dit is inderdaad interessant. Ik heb zelf gelest op een versie uit 2014 en heb nu interesse in een model uit 2009. Ik heb hier dus nog niet proef op gereden dus ben benieuwd wat voor verschillen ik merk. Visueel heb ik natuurlijk wel al wat verschillen gezien. Maar goed dat je dit even zegt!


bijzonderheden voor 2012.
Een nieuw frame, een compactere koplamp, een grotere brandstoftank, meer vermogen in het lage en midden toerengebied, verbeterde handelbaarheid, verbeterd comfort, meer koppel in het meest gebruikte toerengebied, nieuwe dubbele buizenachterbrug, inlaatkanalen tussen de framebuizen, hertekende zijkappen, nieuw instrumentenpaneel, scherper staartstuk, optionele abs, achterschokdemper, en Euro 3.

Dit, en zeker het dik gedrukte, waren voor mijn vriendin doorslaggevend om het nieuwste model te kopen. Succes met de zoektocht naar een geschikte motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan