Beginnersmotor , welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BasE

Banned User
17 jul 2002
13.202
0
ik ben van plan binnenkort mn eerste motor aan te schaffen, maar ik zit een beetje te dubben welke....
de aprilia rs125 vindt ik erg mooi maar is 2 tact, is dat wel handig als eerste motor? en qua onderhoud (en dus kosten). en onders de 4 tact motors zat ik te twijfelen tussen de kawa er-5, suzuki gs-500, honda cb500. ze lijken allemaal best op elkaar, maar welke is nou de ultieme beginners motor?
alvast bedankt
 
maakt niet zo heel veel uit

de CB500 is volgens mij iets groter dan de ER5 en de GS500

zijn allemaal makkelijke fietsen
 
CB- en GS500, alletwee betrouwbare fietsen, makkelijk in 25Kw te krijgen of te laten bouwen (indien van toepassing). Zeker goede beginnersfiets. Worden niet voor niets door veel rijscholen gebruikt.

Suuk6 met keus !

cu,
John
 
De ultieme beginnersmotor bestaat niet. Het hangt van je smaak af, je lengte, je voorkeur etc.
Maar waarom ga je niet voor een Fazer 600? Een Bandit 600 kan natuurlijk ook. Ik vind de Fazer 600 een heerlijke motor, ook voor een beginner!
 
Op woensdag 17 juli 2002 15:43 schreef Spider het volgende:
Waarom ga je niet voor een Fazer 600? Een Bandit 600 kan natuurlijk ook. Ik vind de Fazer 600 een heerlijke motor, ook voor een beginner!

Moet je ergens vanaf ofzo? :P :P

Ik zou gewoon inderdaad met een betrouwbare makkelijke motor beginnen, dus een van de drie die je noemt lijkt me wel geschikt ja.
 
Sluit me aan bij de voorgangers, en een 2-takt lijkt me niet echt iets voor een beginner. Moet je namelijk erg hoog in toeren houden, anders zijn ze niet vooruit te branden. Maar het is wel ERG mooi... :9~
 
Ik heb inmiddels een dikke 10.000 KM op m'n 2-takt Aprilia RS 125 '99 achter de rug en moet zeggen dat ik nog altijd tevreden ben over de prestaties!
Laatst heb ik een stalen remleiding en race-remblokken (i.c.m. 5.1 remvloeistof) gemonteerd voor het echte remwerk.
Ook heb ik laatst bij de 10.000 KM een nieuwe zuiger gemonteerd, oude zuiger zag er echt nog prefect uit (geen krasje of wat dan ook) maar ze zeiden dat 't moest, dus heb ik 't maar gedaan.
Zoals je misschien wel doorhebt doe ik (zo goed als) alles zelf aan m'n motor, vind het ook leuk om te doen, een vriend van me had dit alles laten doen door Motor2000 (Heinkenszand), (dus stalen remleiding, race-remblokken, remvloeistof, nieuwe zuiger en een grote beurt) en was €640,- kwijt aan z'n beurt! Schandalig veel dus, vandaar ook dat ik 't zelf altijd doe :9
 
Honda CB 600 Hornet

rijd perfect en verveelt niet zo snel aangezien hij genoeg pk's heeft

moet je 25 kw ??? kan ook
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan