Beginnersmotor?

RobertL

Rookie
5 mrt 2002
4
0
Assen
Ik ga binnenkort rijexamen doen en nou ben ik benieuwd wat jullie mij zouden kunnen aanbevelen. Ik zoek namelijk een "sportieve" motor het nadeel is alleen dat ik 19 ben dus 25kw. Ik vind zelf de aprilia rs 125 wel mooi maar ik lees overal dat de 2 takt motoren veel onderhoud meebrengen.
 
Ja, zo een als Daniel moet je kopen!! :9
Goeie keus! *D


Bedankt voor je mail nog Daniel! :}
Mailtje is onderweg naar de aanbieder..
 
De rest is voor 250 Euro klaar, de kosten zaten
idd vooral in dat stuk plastic.

Dus de rest bestel ik in een keer, heb ik dat
deze week nog in huis. :)
De deuk in de tank heb ik er met een flinke tik
met de rubber hamer al bijna helemaal uit. *D

Maar toch bedankt! :) :)
 
Ergens tussen de 2000 en 3000 euro.

Daar koop je niezzo snel een ZX-9R voor. Ik had hetzelfde probleem. Jong, wil een snelle motor maar zit vast aan de 25 KW. Dus is dacht, kan wel iets sportievers kopen maar harder zal ie toch niet gaan. Toen heb ik maar een GS 500 gekocht. Wist ook van mezelf dat ik snel op het randje ga rijden en deze motor bied mij meer speling als ik te hard ga. Ben er uiterst tevreden mee, en een sportfiets die komt later heus wel
 
De rest is voor 250 Euro klaar, de kosten zaten
idd vooral in dat stuk plastic.

Dus de rest bestel ik in een keer, heb ik dat
deze week nog in huis. :)
De deuk in de tank heb ik er met een flinke tik
met de rubber hamer al bijna helemaal uit. *D

Maar toch bedankt! :) :)
Ok dan, dus je kawa ziet er binnenkort weer als nieuw uit :)
Ontopic : Wat vind je van een suzuki GS 500 of een Kawa ER-5 :?
Zijn niet zo duur en ook in 25 kw uitvoering te krijgen
 
Wat heb je zelf in gedachte??

Ik heb tijdens mijn rijlessen ook wel vaker
een les op de 25kW gereden.

Dat was een kawasaki er-5 en die gingen
al best lekker onderin, maar bovenin vlakte
het snel af en begon het blok te protesteren zeg
maar.

Maar liever onderin wat meer als je maar 25kW hebt
dan dat je altijd boven de 8000rpm moet zitten
om het een beetje leuk te houden....tenminste..lijkt mij..

succes met je keuze iig.
 
Laatst bewerkt:
Bedank voor jullie snelle reacties, ik les zelf ook op een er-5. Rijd wel aardig en voor het budget dat ik heb (en 25 kw) is dit mischien wel een aardige keuze. Als ik over +- 2 jaar over mag stappen op een sport kan ik altijd nog een "dreambike" kopen.
 
Bedank voor jullie snelle reacties, ik les zelf ook op een er-5. Rijd wel aardig en voor het budget dat ik heb (en 25 kw) is dit mischien wel een aardige keuze. Als ik over +- 2 jaar over mag stappen op een sport kan ik altijd nog een "dreambike" kopen.
Zou idd eerst 'goed' leren rijden op een 500'je. Bovendien zit je met 35pk en een vrij laag budget, dus eindelijk geen "Ik ga mijn rijbewijs halen; is een R1 een goede opstapfiets?"-discussie! Ik heb in Fast Bikes gelezen (voor wat het waard is) dat de Honda CB500 de top in zijn segment is. Volgens hen. Heb er zelf ook op gelest (had eigenlijk net iets meer dan 35pk, maar niet veel; ik had dus afgereden op een brakke CB450 die x keer klokje rond is geweest), hij reed best prettig maar trilde best wel als je maar half gas gaf bij het optrekken. Als je vol gas gaf liep hij een stuk beter! 8-) Dus ikke had eindelijk een goede smoes. :+
 
Ik heb zowel op de ER-5 en de CB500 les gereden. Van allebei zowel de 25kw als de "volledige" types. Persoonlijk vond ik de CB500 lekkerder en beter rijden dan de ER-5. Hij was ook minder tam. De ER-5 vlakt inderdaad veel sneller af dan de CB500. Maar, ze zijn allebeide zeer geschikt als beginnersmotor.
 
Ik ga binnenkort rijexamen doen en nou ben ik benieuwd wat jullie mij zouden kunnen aanbevelen. Ik zoek namelijk een "sportieve" motor het nadeel is alleen dat ik 19 ben dus 25kw. Ik vind zelf de aprilia rs 125 wel mooi maar ik lees overal dat de 2 takt motoren veel onderhoud meebrengen.

Ik heb net nog ff deel 2 van Joe Bar Team gelezen en daar vind Pierre Leghnome een V-max zelfs een geschikte beginners fiets. :}

joebar.jpg
 
Meer onderhoud zo'n rs125, maar volgens mij ook wel gaaf. Ik zou daar voor gaan denk ik. Hij is nl gebouwd op minder pk's dus ook lekker licht. Wel is het zo dat je om de 10.000 km een nieuwe zuiger nodig hebt...
Het lijkt me altijd dat bijvoorbeeld zo'n geknepen ZX-6R veel te zwaar is voor zo weinig pk's, maar ja, anderen weten dat beter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan