Beginnersmotor

GeeWee

Die hard MF'er
17 mei 2004
606
0
Utrecht
Heej,

ik vroeg me af wat de meningen waren over een goede enigszins sportieve en vooral zeer betaalbare (lees goedkope, ik tenslotte nog student) beginnersmotor )(ik ben nogal een beginner ik heb namelijk nog niet eens mn rijbewijs, sterker nog ik heb nog niet eens mn eerste les gehad ;( ). Dacht zelf aan een Kawasaki GPZ500s of een MV Agusta F4s *D . Of toch niet... maar ff serieus, any thoughts?
 
altijd blij geweest met m'n CBR600je..
best goedkoop te vinden, lekker betrouwbaar, goede stuurfiets en nog best comfortabel :)

Ik wil graag wat hogerop, maar ja.. budget..
Toch word ik 'm niet beu :)
 
ben gewoon begonnen met een gixxer750 uit 89, en die heb ik nog steeds. is in begin misschien wat snel, maar dat ligt aan je rechterhand. :+
Maar ben er erg tevreden mee!!
ps ben ook student, en heb ook niet veel geld.!!
 
Tja, ligt geheel aan je budget. Als ik andere topics hier lees kun je best met een 600cc sportmotor beginnen. Een ZX6R of CBR600 is dan een goede keuze.

Iets goedkoper zijn de Suzuki SV650, Suzuki GSXF600 (niuw model), die nieuwe Hyosung, Yamaha 600 Fazer, Kawasaki ER-5 en zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Heb je wat minder te besteden, kijk dan eens naar een oudere Suzuki GSXF 600, Kawasaki ZZR-600 of oudere CBR 600. Leuk, snel zat voor NL en jij hebt de controle over de motor. De motor nog niet over jou.
 
Ben begonnen met een GSX-R 750 uit 99. Bevalt me goed, nog steeds. Ligt idd aan hoe jij jezelf kan beheersen. Tis geen fiets waarvan je overal het gas kan opentrekken als je net begint met rijden.
Ik heb me in ieder geval kunnen beheersen!! :]
 
Mijn eerste fiets was een GSX 600 F

Goedkoop te vinden en rijd prima, alleen tegen een boom geparkeerd.
Dus het licht er gewoon aan dat je met verstand moet rijden of het nou een 10 of 100 pk heeft.
 
Tja, voor 1500 Eurie hoop ik toch wel klaar te zijn. Absolute top max. 2000 Eurie

Damn, die ZZR 600 ziet er wel erg vet uit! Maar ja, boven budget dus ;(
 
Naja, ik moet er nog maar eens goed over nadenken, misschien een beetje bijsparen.

Ik heb in ieder geval aanstaande donderdag mn eerste rijles!! *D
 
Ik ben zelf begonnen met een Aprilia RS 125... Maar nadat hij was vastgelopen :( en gerepareerd en toen was gestolen heb ik toch maar besloten om een andere motor te kopen :]

En nu (zoals mijn naam al zegt) heb ik een Kawasaki ER-5. Qua uiterlijk vind ik de Aprilia mooier, maar het rijden op de ER-5 is voorlopig goed genoeg!
 
gpz lijkt me ook wel leuke keus ,ja ik ben begonnne op een 900 cc is wel beetje zwaar maar dan heb je ook nog wat te doen,denk dat je op een lichte motor toch wel snel uitgekeken ben zal als ik jou was motor van ongeveer nou minimaal 70/80 pk gaan
 
Ja, zo'n MV Agusta F4 zeker kopen dude ;)
Misschien nog nét iets té goedkoop voor een student *D *D *D

Ben ook nog student en doe het al 2 jaar met men 125 waarvan ik het vermogen al een jaar en 11 maanden beu ben, maar leer er wel nog elke dag op bij qua sturen en remtechniek enz. Na deze (volgend jaar dus) mss een 98' Gixxer 750 SRAD of een '98 Blade. Dit omdat ik 1.94 m groot ben en een 600-tje (net zoals men rs 125) net ietwat te klein is. Wil als 'k die nieuwe fiets wat onder de knie heb, ook af en toe ns iemand mee achterop nemen. Daarvoor is een 600 dus ook niet geschikt. Indien ik dat niet van plan was en ik wat kleiner was van postuur zou ik toch voor een sportieve 600 gaan.

greetz

Bas
 
Ja, zo'n MV Agusta F4 zeker kopen dude ;)
Misschien nog nét iets té goedkoop voor een student *D *D *D

Ben ook nog student en doe het al 2 jaar met men 125 waarvan ik het vermogen al een jaar en 11 maanden beu ben, maar leer er wel nog elke dag op bij qua sturen en remtechniek enz. Na deze (volgend jaar dus) mss een 98' Gixxer 750 SRAD of een '98 Blade. Dit omdat ik 1.94 m groot ben en een 600-tje (net zoals men rs 125) net ietwat te klein is. Wil als 'k die nieuwe fiets wat onder de knie heb, ook af en toe ns iemand mee achterop nemen. Daarvoor is een 600 dus ook niet geschikt. Indien ik dat niet van plan was en ik wat kleiner was van postuur zou ik toch voor een sportieve 600 gaan.

greetz

Bas

You funny man :z , ooit op een 600 gereden (gsx-r) zit een dikke 100 pk in hoor |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan