Leuk plaatje.
Ik vraag mij toch oprecht af wat de link is tussen deze scheefgetrokken wantoestand en motorrijden.
Voor uit te wijken bijvoorbeeld.
Of driften.
Haarspelden
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Leuk plaatje.
Ik vraag mij toch oprecht af wat de link is tussen deze scheefgetrokken wantoestand en motorrijden.
Leuk plaatje.
Ik vraag mij toch oprecht af wat de link is tussen deze scheefgetrokken wantoestand en motorrijden.
De vraag is natuurlijk, heb je je instructrice dat ook bij je eigen brommer gevraagd te doen?Nou dit: (de vorm hier beneden) is een situatie die in evenwicht is...
(Het bovenste streepje staat voor de berijder m/v, en de onderste voor de brommert.
/
\
Het enige wat je nog nodig hebt is een redelijke voorwaartse snelheid zodat het gyroscopische effect van je wielen de zaak stabiel houdt. Mijn instructrice zette de eerste paar keren de toerental-regeling op 2000 rpm (stelschroefje) zodat ik daar geen omkijken naar had. Resultaat: Ultra korte bochtjes zodat achtje-draaien en keren op de weg een fluitje van een cent wordt.
Dat is mijn hobby, al bijna 30 jaar.RR Heeft nooit haarspeldbochten gereden in de bergen?
Op de bergtrainingen van bijv. de LCVM leer je de bocht tot 50-60 km per uur zo te nemen om snel door de haarspelden heen te kunnen jakkeren.
Zolang je rechtdoor gaat en je rechtdoor blijft kijken kan je best een seconde een geblokeert voorwiel hebben tijdens oefenen...
Ik weet niet wat voor remmen je heb, maar probeer eens met 1 of 2 vingers te remmen, kan je ook weer snel loslaten, en te weinig kracht om echt gekke dingen te doen..
anders eens een dagje remcursus doen.. niet op eigen motor maar met zijwielen... kan je eens uitproberen hoe lang je je voorwiel kan laten blokkeren in een gecontroleerde situatie.. erg leerzaam, goed voor je vertrouwen, maar ook erg leuk..
Dat is mijn hobby, al bijna 30 jaar.
En ik weet zeker dat je dat niet moet doen als die klaphelm op dat plaatje.
Driften doe je ook anders.
Misschien moeten de instructeurs van de bergtraining eens een lesje bij mij volgen.
Dan heb je of een hele oude voorband (uitgedroogd?) of je drukt je voorvering tot de bodem in (dan moet je band de vering opvangen, en die kan dat niet tegelijk met hard remmen).Nog ook een vraagje over remmen (noodstop);
Op mijn lesmotor was dat gewoon een eitje. Hij had ABS maar ik heb hem tot mijn AVB-examen nooit in de ABS geknepen, lukte me niet eens bij droog weer. Bij mijn AVB-examen hoosde het, toen trok ik hem met de noodstop wel in de ABS.
1 ding heb ik met mijn lessen wel geleerd; bij een noodstop van de achterrem afblijven.
Nadeel is dus nu wel dat ik een motor zonder aBS heb en toch een beetje bang ben wat er kan gebeuren bij een noodstop.
Ik heb wat geprobeerd te remmen maar bij 40 km/u blokkeert op het allerlaatste moment toch mijn voorwiel wat, ook als ik eerst netjes aanleg en daarna pas doorknijp.
Met ABS heb je een soort vangnet en kan je rustig proberen hoever je kunt gaan, maar dat heb ik nu niet. Als ik echt een piepende voorband heb, moet ik dan loslaten?
Agreed! More info needed!Dat lijkt me nou helemaal tof....waar zou je dat kunnen doen?
Daar staat er geeneen met die zijwieltjes. Die zag ik namelijk ook al in TotW, en dat sprak me heel erg aan. Het meest leer je door een keer de grenzen over te gaan, en als dat veilig kan is dat gewoon echt ideaal. Ik zou dat echt graag doen!
Als iemand weet waar dat is, kan ik misschien proberen een dag te organiseren.
Dat is mijn hobby, al bijna 30 jaar.
En ik weet zeker dat je dat niet moet doen als die klaphelm op dat plaatje.
Driften doe je ook anders.
Misschien moeten de instructeurs van de bergtraining eens een lesje bij mij volgen.
durf niet rechtdoor te gaan, omdat ik bang ben dat mijn band anders vierkant wordt
daar hebben ze die streepjes op de snelweg voor gemaakt, kan je omheen slalommenik heb het tegenovergestelde...
durf niet rechtdoor te gaan, omdat ik bang ben dat mijn band anders vierkant wordt
Stuurman is mijn beroep, goed gezien.En je weet het, de beste stuurlui staan aan wal....
Dat lijkt me nou helemaal tof....waar zou je dat kunnen doen?
nu je het zegt, heb ik echt niet gehad, thanks reed op 1e rit bergaf in Limburg toen ik ook op hele langzame stukken dus meer naar beneden 'rolde'. bedacht toen ook niet dat ik de achterrem moest gebruiken..Wat me overigens ook doet denken aan iets wat geen verplichte stof is voor het rijexamen maar zeker nuttig om te kennen, de hellingproef, gebruik makend van de achterrem.
.
De motor onder je "wegduwen" . Vooral voor korte bochtejs en langzaam werk is dit erg handig en heb je je motor beter onder controle en kun je beter corrigeren.
[afbeelding]