Op veler verzoek dan toch maar alvast de aankondiging.
Wanneer
Zaterdag 27 september 2014.
Om 10.15 zal de eerste groep worden opgeroepen om zich klaar te maken voor vertrek. De laatste groep zal uiterlijk 10.45 bij het verzamelpunt wegrijden. Zorg dat je op tijd bent.
Kan je op het laatste moment niet, stuur dan even een PB zodat ik daar rekening mee kan houden.
Belangrijker, wil je op het laatste moment iemand extra meenemen of besluit je 's morgens om toch mee te doen, stuur dan ook eerst een PB met je mobiele nummer zodat we dit eerst even kunnen overleggen.
De voorrijders moeten zich ook comfortabel voelen met de groepsgrote en zomaar op komen dagen draagt daar niet aan bij.
Wat?
Zoals de voorgaande ritten is dit ook een ritje om lekker rustig te rijden. Geen hoge snelheden, geen macho gedrag en iedereen is welkom. De groep waarmee je rijdt past zich aan aan de snelheid van de langzaamste.
Er zullen geen verschillende groepen gemaakt worden, de rit moet voor iedereen toegankelijk blijven ongeacht de ervaring en de introductie van een snelle of langzame groep zorgt ervoor dat sommige deelnemers in een groep worden geplaatst waar ze zich achteraf toch niet zo prettig bij voelen.
Ook voor deze toch geldt weer: Meedoen is op eigen verantwoordelijkheid, de organisatie is niet aansprakelijk voor enige schade of letsel.
Waar?
Dit is de route zoals deze nu in de planning staat. We zullen proberen deze van te voren te verkennen en eventuele aanpassingen zullen hier dan ook bekend gemaakt worden.
Start en eind is bij de Esso/Texaco/benzinestation aan bedrijventerrein Waluwe aan de Steenweg bij Zaltbommel.
Wie?
Een tocht is natuurlijk niet compleet zonder deelnemers. Er zijn zelfs al enkele voorrijders gevonden die zich weer over ons willen ontfermen! Uiteraard zijn meer voorrijders (met navigatie!) altijd welkom.
Er wordt een limiet van 7 deelnemers per voorrijder gehanteerd. Hierdoor blijven de groepen overzichtelijk en kan er iets soepeler gereden worden.
Door de toch vrij late aankondiging worden OVB aanmeldingen direct op de reserve lijst geplaatst.
Voorrijders
1. Drakie
2. DucBMW
3. Westes
Deelnemers Maximaal 21.
1. Aeschere
2. Mjan
3. Klaez
4. Badgast
5. Zedd
6. BluePowerZX6R
7. Bruvfr800
8. Weledelzeergeleerdwerkpaard
9. Lithia
10. Lithia +1
11. Simonshavenaar (vanaf lunch locatie)
12. sjors078
13. Labzwans
14. btb
Reserve
1. Gyrolion
Regels
Uit voorgaande tochten bleek dat het eigenlijk zonder problemen ging maar toch nog even een paar regels.
Kom maar op met de aanmeldingen.
Wanneer
Zaterdag 27 september 2014.
Om 10.15 zal de eerste groep worden opgeroepen om zich klaar te maken voor vertrek. De laatste groep zal uiterlijk 10.45 bij het verzamelpunt wegrijden. Zorg dat je op tijd bent.
Kan je op het laatste moment niet, stuur dan even een PB zodat ik daar rekening mee kan houden.
Belangrijker, wil je op het laatste moment iemand extra meenemen of besluit je 's morgens om toch mee te doen, stuur dan ook eerst een PB met je mobiele nummer zodat we dit eerst even kunnen overleggen.
De voorrijders moeten zich ook comfortabel voelen met de groepsgrote en zomaar op komen dagen draagt daar niet aan bij.
Wat?
Zoals de voorgaande ritten is dit ook een ritje om lekker rustig te rijden. Geen hoge snelheden, geen macho gedrag en iedereen is welkom. De groep waarmee je rijdt past zich aan aan de snelheid van de langzaamste.
Er zullen geen verschillende groepen gemaakt worden, de rit moet voor iedereen toegankelijk blijven ongeacht de ervaring en de introductie van een snelle of langzame groep zorgt ervoor dat sommige deelnemers in een groep worden geplaatst waar ze zich achteraf toch niet zo prettig bij voelen.
Ook voor deze toch geldt weer: Meedoen is op eigen verantwoordelijkheid, de organisatie is niet aansprakelijk voor enige schade of letsel.
Waar?
Dit is de route zoals deze nu in de planning staat. We zullen proberen deze van te voren te verkennen en eventuele aanpassingen zullen hier dan ook bekend gemaakt worden.
Start en eind is bij de Esso/Texaco/benzinestation aan bedrijventerrein Waluwe aan de Steenweg bij Zaltbommel.
Wie?
Een tocht is natuurlijk niet compleet zonder deelnemers. Er zijn zelfs al enkele voorrijders gevonden die zich weer over ons willen ontfermen! Uiteraard zijn meer voorrijders (met navigatie!) altijd welkom.
Er wordt een limiet van 7 deelnemers per voorrijder gehanteerd. Hierdoor blijven de groepen overzichtelijk en kan er iets soepeler gereden worden.
Door de toch vrij late aankondiging worden OVB aanmeldingen direct op de reserve lijst geplaatst.
Voorrijders
1. Drakie
2. DucBMW
3. Westes
Deelnemers Maximaal 21.
1. Aeschere
2. Mjan
3. Klaez
4. Badgast
5. Zedd
6. BluePowerZX6R
7. Bruvfr800
8. Weledelzeergeleerdwerkpaard
9. Lithia
10. Lithia +1
11. Simonshavenaar (vanaf lunch locatie)
12. sjors078
13. Labzwans
14. btb
Reserve
1. Gyrolion
Regels
Uit voorgaande tochten bleek dat het eigenlijk zonder problemen ging maar toch nog even een paar regels.
- Iedereen vertrekt met een volle tank. Op het vertrekpunt zelf is er gelegenheid om de tank bij te vullen.
- Voorrijder rijdt voorop... en bepaalt het tempo. Voorrijder heeft tot taak de groep bijeen te houden. Bloedstollende acceleraties helpen daar niet bij. Andersom: groepsleden volgen de voorrijder, óók als die afwijkt van de route. Die zal daar vast een goede reden voor hebben.
- Als je direct achter de voorrijder rijdt, houd dan voldoende afstand. Die voorrijder is druk, en zou dus zomaar onverwachte dingen kunnen doen, zoals remmen, of aanwijzingen geven.
- Iedereen houdt de rijder direct achter zich in de gaten. Blijf dus altijd spiegelen: iedere 2 seconden, zoals je geleerd hebt... Bij afslagen: tijdig richting aangeven, en kijken of dit achter je opgevolgt wordt. Mis je je volger, stop dan zichtbaar en veilig bij de afslag. En controleer of hij/zij je gezien heeft voordat je verder gaat. Als iedereen dit consequent doet blijft de groep altijd bij elkaar.
- Bij verkeerslichten en rotondes blijft de groep compact, dat voorkomt veel en onnodig wachten.
- Een hulpmiddel voor de voorrijder is een opvallende achterrijder. Sommige voorrijders vinden het prettig als de achterste rijder groot licht voert: zo kan de voorrijder met één blik zien of de hele groep compleet is. Doe dit in overleg met de voorrijder.
- Minder snelle rijders rijden voorin de groep: dat rijdt rustiger en overzichtelijker. Door een eventueel harmonica effect zullen de rijders achter in de groep meer gas moeten geven. Mocht het je allemaal niet snel genoeg gaan, ga dan niet je voorligger opduwen, maar laat je een beetje afzakken zodat je weer wat ruimte hebt om lekker gas te geven.
- Rij je eigen tempo. Als je merkt dat je niet meer ontspannen op de motor zit, dan ga je te hard. Schaam je daar niet voor en ga niet zitten forceren: gewoon een tandje terug, de rest wacht wel op je; zie punt 4.
- Baksteensgewijs (formatie)rijden is leuk, op rechte wegen. Kan ook bijdragen aan veiligheid, als je het goed doet. Echter, heel vaak wordt er in groepen te compact gereden. Veiligheid krijg je door per twee personen compact te rijden, vervolgens wat extra ruimte, waarna er weer een koppeltje rijdt, enz.
- Over snel en veilig inhalen kan een boek vol geschreven worden, maar de belangrijkste regel voor nu: binnen de groep wordt niet ingehaald. Inhalen op snelwegen - maar daar komen we niet/zo weinig mogelijk - doe je als duo. Op binnenwegen geschiedt inhalen individueel. Ga niet blind achter je voorganger aan, maar bepaal zelf eerst je positie om zicht te halen. Ga dan als individu inhalen, de anderen wachten op hun beurt. Zorg dat er ruimte achter je komt na het invoegen om eventueel inhalende achterliggers ruimte te geven. Bij twijfel niet inhalen, de rest wacht wel op je; zie punt 4.
- Als je halverwege geen zin meer hebt, neem dan niet zomaar de benen, maar meldt je even af, dat voorkomt grootschalige zoektochten met helicopters, honden, en meer van die rumoerige attributen...
Kom maar op met de aanmeldingen.
Laatst bewerkt: