Begrafenis terreur

The road's for the living!

Een dooie zal het heus niet erg vinden als ie een paar minuten telaat op z'n begravenis komt. Die hoeft toch niks meer te doen.

Voor de hard werkende medemens kan't echter een ramp en groot ongemak zijn.


Ik vind daarom dat begravenisstoeten wel eens wat meer rekening mogen houden met de levende mensen die nog WEL meer bestemmingen hebben dan alleen de laatste.


als dit cynisch was bedoeld dan raad ik je af ooit een carriere als komiek te beginnen.

als je het serieus meent, wat ik sterk betwijfel maar je weet helaas het nooit, dan zou het misschien het overwegen waard zijn om eens je psychisch te laten onderzoeken.
 
een van mijn lievelingsauto's is de golf 2 gti 16v.
had het apparaat gekocht in perfecte staat. dus helemaal fabrieksaf origineel op volgensmij betere remmen en wat gekietele onder de kap.
geen "nur die titanic liegt tiefer"stickers of 60 kilo tupperware extra en een hele simpele radio met standaard boxen zonder baskist.

maar toen was die al redelijk fout door het standaard publiek dat in golf2 en nu golf3 rijd.

maar golf2&3, crx, oude bmw's, calibra's etc zijn allemaal foute bakken ...

@TS: Gecondoleerd.

@CBR: Bepaal jij wat een foute bak is ofzo? :W
Volgens mij heb je hooguit foute mensen. Dat die zich soms met bepaalde merken en typen auto's vervoeren, voorzien van bepaalde accessoires zoals dobbelstenen, stickers en spoilers, zal ik niet ontkennen. Maar om nu op voorhand auto's als fout te bestempelen, dan draai je de zaken om.
Jonge gasten die nog dit soort rijgedrag vertonen, hebben vaak maar een beperkt budget. En dan kom je automatisch bij de types die jij noemt.

Ik rij in een Golf dus voel me wel een beetje aangesproken.
 
Laatst bewerkt:
TJa, lompe aso mensen heb je altijd. De beste manier om daarmee om te gaan is om er geen aandacht aan te besteden.

Beetje zinloos om hier een topic voor te openen zodat iedereen kan zeggen 'oh wat erg', 'oh wat asociaal'. Als het moet kun je zo wel 20 topics per dag openen.
 
typisch gevalletje van internet-generatie.
Vooraf niet meer ergens over nadenken en/of en/of onthouden, maar PC-tje raadplegen en klaar.

Vervolgens stapt men de auto in en: "ik moet nu z.s.m. van A naar B". Alles wat hinderd onderweg moet z.s.m. zonder voorbedachte rade ingehaald worden :N

Als het veilig kan stop ik nog steeds voor een rouwstoet.
 
Ja, er zijn veel asociale weggebruikers. iedereen ziet dat en heeft er wel eens last van.
De omstandigheden waarin TS ermee werd geconfronteerd is extra kut.
Ik lees hier veel reacties die op onbegrip en intolerantie wijzen.
Ik hoop voor die mensen dat het verandert naarmate ze meer levenservaring opdoen.
Rouwenden willen maar 1 ding, op een waardige manier afscheid kunnen nemen.
Dit laatste is al geen keuze!
Dat andere mensen hiervoor geduld en respect opbrengen vind ik niet meer dan normaal.
en ja, andere reacties vind ik Abnormaal( tenzij, zoals iemand al opperde, er werkelijk spoed in het spel is)
Het gebrek aan tolerantie vind ik een probleem wat zich steeds meer lijkt te manifesteren.
Waardoor dit kan komen kan men vele oorzaken voor noemen.

Ik vraag wat tolerantie als ik met mijn 10 pk 90km/ rijd op een weg waar men harder mag.
(maar al mag je er 80, veel mensen vinden dit nog niet hard genoeg)

Ik geef als ik wat opzij ga op een smalle weg zodat mensen me kunnen inhalen.
En zo meer./
Ik zal niets zeggen wat men buiten het verkeer om meemaakt.. dat kan iedereen zelf wel doen.
Wel valt me op dat (bepaalde groepen)mensen die het meest tolerantie vragen(eisen) dit zelf moelijk kunnen opbrengen.

Dit terzijde..
 
Dat is het probleem van tegenwoordig. Men heeft tegenwoordig totaal geen respect voor een ander mens. Kijk maar eens naar de reactie van ene "poser" boven mij. met zo'n reactie spoor je toch niet ?

De Kale

"Poser" betekent in deze regionen dan ook wannabee.

Ik vind het ook een belachelijke actie..Dat soort gasten moeten ze dwingen een jaar in een 45km/u karretje te rijden.
 
vroeger ging men stoppen ongeacht het vervoer en wachte tot de stoet voorbij was ,we hadden toen ook geen sjonny`s en anita`s .
tijden veranderen maar ik vind dit gedrag wel erg aso kenteken door geven aan de politie en hij krijgt wel een prosesje en kosten herstel hegje. wat een sjomp



gecondoleerd met je tante

jij bent dus pre jaren '50 ? in de 20e eeuw nog wel.?

elke generatie had zijn sjonnie en anita, al kwamen ze met paard en wagen voorbij geknald |(
 
"Poser" betekent in deze regionen dan ook wannabee.

Ik vind het ook een belachelijke actie..Dat soort gasten moeten ze dwingen een jaar in een 45km/u karretje te rijden.

rijbewijs afnemen is effectiever, dan een paar jaar niet mogen rijden en dan opnieuw examen afleggen. Tussentijds werkstraf
 
Stoppen voor een rouwstoet is een uiting van respect die je zelf, mocht je in die situatie zijn, ook graag zou zien lijkt mij. Je kunnen verplaatsen in een ander en handelen in diens belang in plaats van je eigen belang is helaas een vorm van beschaving die velen van ons vreemd is.

TS: gecondoleerd nog
 
misschien moest hij wel naar zn vriendin/vrouw die aan het bevallen is?

begrafenis, oke respect voor hebben maar is het uitgesloten dat de "golf 2 sjonnie" ook niet noodzaak had?
 
Condoleances voor TS.


En ook alvast voor de nabestaande van die Golfrijder, want dat zal ook niet al te lang meer duren...
 
@ TS: gecondoleerd..

Overigens is dit een te vaak voorkomende situatie, niet alleen met rouwstoeten.
Mensen hebben geen geduld meer (welkom in NL, waar je geleefd wordt..)


Off-topic:
Wat een reacties hier, sommige echt om te :r
Maar goed, wat is er makkelijker dan lekker anoniem je frustraties te uiten op een forum..

Gelukkig zijn er nog een aantal mensen die wel weten wat respect betekend.
 
misschien moest hij wel naar zn vriendin/vrouw die aan het bevallen is?

begrafenis, oke respect voor hebben maar is het uitgesloten dat de "golf 2 sjonnie" ook niet noodzaak had?


In geval van nood vlieg je niet over een fietspad en vervolgens dwars door de struiken heen. Dan los je het gepast op. En je passeert dan de stoet met gepaste snelheid en niet met een rotgang.

Ik heb zelf ook wel eens de motor aan de kant gezet voor een rouwstoet te voet. Motor af en helm af uit respect voor de rouwstoet en de overledene . Je loopt daar immers bepaald niet voor je lol.
Al het verkeer stond toen overigens aan de kant. En je kon aan de mensen in de stoet merken, dat het gebaar werd gewaardeerd. En als ik weer zo'n stoet tegen kom, gaat de boel ook weer aan de kant. Als je dat kwartiertje oponthoud niet kan opbrengen, wat is dan het hele leven nog waard.
 
Tuurlijk is het repectloos om er doorheen te knallen, zoals meneer de golf rijder.
Ik heb een keer achter zo'n stoet gezeten die heen ging waar ik heen ging en in een beschaafd (lees voetgangers) tempo reden. Ik kon me er toen niet aan irriteren omdat het einde in zicht was.

Ik heb het wel vaker meer gemaakt met trouwerij stoeten. Als je door centrum Amsterdam oid, heen wilt met zo'n stoet is het grotendeels zeker dat deze gesplitst gaat worden door een stoplicht (ervanuitgaande dat er meer dan 3 auto's in zitten). Toen ik hierin reed ben ik dus ook mooi voor het rooie licht gestopt (in de auto). Aangezien ik weet als ik het niet doe dat het wel eens mis kan gaan.

Tuurlijk blijft het asociaal om er met een rotgang langs te knallen, maar tegenwoordig rijden er behoorlijk was mensen op de weg en ik vind ook niet dat je nu nog kan maken om het complete verkeer te gaan ontregelen met een stoet.
 
@TS: Gecondoleerd..

Je ziet steeds meer "sjonnies" in een "gepimpte" golf 1 of 2. 3 of hoger kunnen ze niet betalen. Maar bij dit soort mensen en dit soort acties moet men gelijk het rijbewijs afnemen en voor 2 jaar niet meer afgeven. Dit is gewoon respectloos!!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan