Begrensd of niet??

maddog_rvo

Die hard MF'er
7 okt 2003
319
0
Drunen
Mijn motor blijkt uit duitsland te komen, en ik heb hem pas op de testbank gehad bij adrie spierings en hij heeft maar 65KW volgens hem is dit te weinig. Het is een Kawasaki ZX6R uit 1998.
Hoe kan ik zien of mijn motor begrensd is of is dit gewoon een afstellings kwestie??
 
65kw = +/- 86pk

ongetwijfeld praten we over de pk's aan het achterwiel..
dat betekend 100pk aan de krukas (of meer of minder, ik weet welke factor mensen altijd gebruiken voor het omrekenen van krukas naar achterwiel)

maar het zou best kunnen dat jou motor een voormalige 100pk motor is geweest

hoe je het kan zien? ik heb geen idee... dat zou je aan een dealer moeten vragen of er zijn mensen hier die de partnumbers uit hun hoofd kennen.

hoewel er een topic is geweest over iemand met een zxr750 of zx9r die hem opnieuw had laten afstellen en er dacht 30 pk bij kreeg ofzo...
maar ik denk toch dat het een 100pk motor is geweest aangezien die uit duitsland komt.
 
Laatst bewerkt:
Ok dan, het is dus gewoon een kwestie van afstellen :)
Doe ik voorlopig nog maar niet dan, voor die enkele pk, 200E is daar een beetje teveel voor
 
als de motor voor de rest gewoon goed en netjes loopt en je mist die paar pktjes niet dan zou ik der niet aan gaan lopen kutten en lekker laten zitten.
 
als de motor voor de rest gewoon goed en netjes loopt en je mist die paar pktjes niet dan zou ik der niet aan gaan lopen kutten en lekker laten zitten.
mijn idee, en als ie na 5 jaar 1 of 2 of 3 pk mist is dat ook niet echt iets beangstigends daggikzo....
 
Motorfietsen die zo weinig over de 100pk-grens gaan worden in Deutschland alleen op papier afgevoerd. Oftewel er wordt alleen op papier iets aan het vermogen gedaan maar in werkelijkheid blijft de fiets standaard.
Als er wat aan gedaan is dan hebben ze ringen in de inlaten van de carburateurs geplaatst en dat is (vrij) eenvoudig te controleren.
 
Motorfietsen die zo weinig over de 100pk-grens gaan worden in Deutschland alleen op papier afgevoerd. Oftewel er wordt alleen op papier iets aan het vermogen gedaan maar in werkelijkheid blijft de fiets standaard.
Als er wat aan gedaan is dan hebben ze ringen in de inlaten van de carburateurs geplaatst en dat is (vrij) eenvoudig te controleren.


Heb je daar een plaatje van o.i.d.?? of iig een tip waar ik op moet letten?, moet binnenkort toch de tank eraf om de bougies ff na te kijken dus kan ik daar ook meteen ff naar kijken (weet ik t zeker :) )
 
waarschijnlijk als je de tank eraf haalt en dan je luchtfilterhuis kan je zo in de inlaatkelken kijken van je carbs. (weet het niet 100% zeker maar ik ga er wel van uit dat dat zo is) en dan zou je ze moeten zien zitten
 
Terug
Bovenaan Onderaan