begrensd ?

Mr Ducati

Die hard MF'er
22 jun 2001
264
0
Amersfoort
Hoe kan ik zien of mijn motor(ducati 350ss) al begrensd is ? want ik heb gister bij de caburateur's gekeken en bij de lucht inlaten zaten grote kunstof plaatjes. waardoor ik nog maar iets van een 0.5 - 1 cm lucht inlaat heb.

als het niet helemaal duidelijk is zal ik er wel een foto van maken.

edit:
misc.php
 
Laatst bewerkt:
Is die doorlaat 0,5 tot 1 cm??? Lijkt me heel klein.

Een GS-550 (max toerental 9500) heeft kamers van 137,5cc (550/4) en de kleinste diameter in de carb is 2,2 cm.

Ik denk dat de meeste viertakten wel een redelijk vaste verhouding hebben tussen kamergrootte, maxtoerental en carbdiameter dus misschien heb je hier iets aan.
 
ik heb dus 2x175cc en bij allebij de caburateurs zit zo'n plaatje en ik heb een max aantal toeren van 12000 op de teller (11000 =rood). En die 0.5 - 1cm is misschien nog wel teruim genomen.
 
Hoe kan ik zien of mijn motor(ducati 350ss) al begrensd is ? want ik heb gister bij de caburateur's gekeken en bij de lucht inlaten zaten grote kunstof plaatjes. waardoor ik nog maar iets van een 0.5 - 1 cm lucht inlaat heb.

als het niet helemaal duidelijk is zal ik er wel een foto van maken.

edit:
misc.php
het begrenzen van motoren wordt volgens mij wel vaker gedaan door de lucht doorlaat te verkleinen.
Het zou dus heel goed kunnen dat deze begrenst is.
0,5 - 1 cm is volgens mij veel te klein.
Is de Duc onbegrenst meer dan 25kW????
 
ik heb dus 2x175cc en bij allebij de caburateurs zit zo'n plaatje en ik heb een max aantal toeren van 12000 op de teller (11000 =rood). En die 0.5 - 1cm is misschien nog wel teruim genomen.

Per kamer:

Duc.............GS550
175cc..........137,5cc.......meer cc's
11000tpm.....9500tpm......hoger toerental
0,5cm..........2,2cm..........4 x kleiner :? :? :?

Als deze diameter vast is heb je hier volgens mij een heeeel grote begrenzing in zitten ( :r , er uit dat ding, grotere sproeiers, :] :9 ).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan