Begrensde CBR600F legaal voor A2 rijbewijs?

Muitermoos

MF'er
18 feb 2017
34
0
Goededag MFers,

een tijdje ben ik al op zoek naar een A2 motor, en het lijkt mij ideaal om een begrensde motor te kopen. Nu zijn er verschillende regels betreffende het A2 rijbewijs, zoals dat de te begrenzen motor max 70 kw mag hebben. Mijn vraag is echter of een motor (in dit geval een CBR600F uit 2000) legaal is om te rijden, wanneer deze origineel begrensd is op kenteken. De CBR heeft meer dan 70 kw met vol vermogen, maar is dus als 25 kw geregistreerd, voordat deze nieuwe regelingen ingingen.
Alvast bedankt voor de reacties.

Gegroet,
Muitermoos
 
Als hij 25kw op het kentekenbewijs is, is hij zo goedgekeurd en is er geen enkel probleem. Als je met een vermogensuitdraai werkt kan je wel een probleem krijgen bij controle of een ongeval.
 
Daar mag je dus gewoon niet op rijden met een A2 rijbewijs. die 25kw keuringen zijn van de tijd dat men alles nog terug mocht zetten naar 25kw.

De regel is gewoon als de motor meer als 70kw heeft, dan mag je hem niet afvoeren voor A2 rijbewijs. Ongeacht of de motor toevallig 25kw op kenteken is.
 
De motor mag niet meer als 70kw origineel hebben, of die nou 25kw op kenteken staat of niet. Verzekering technisch zal je hem wel verzekerd krijgen, maar onthoud dat je theoretisch rond rijdt zonder geldig rijbewijs.

Zie: Startersmotor.nl - Over Startersmotor.nl
Ik heb een A2 (35kW) rijbewijs gehaald, mag ik een GSX-R600 of ZX6R op 25kW besturen?

Nee, deze motoren, ongeacht dat ze op 25kW staan, hebben meer dan 70kW vermogen origineel. Je mag dus als je je rijbewijs na 19 januari 2013 hebt behaald, niet op motoren rijden die origineel zwaarder zijn dan 70kW. De regels voor 25kW gelden voor het 'oude' rijbewijs van voor 19 januari 2013.
 
Bedankt voor de reacties.
Helaas dus geen cbr voor mij..

Sowieso zou ik niet voor een geknepen 4 cilinder gaan, voordat het vermogen vrij komt kickt de begrenzing in en heb je dus niets aan het vermogen (ligt er aan hoe die begrenst is hoor)
1/2 cilinders hebben koppel bij lage toeren, als de begrenzer in kickt is het koppel toch al op
 
Terug
Bovenaan Onderaan