Begrensde SC 250??!!

degrees

Die hard MF'er
13 nov 2007
330
0
Hallo,

Ik merk dat mijn SC 250 is begrensd bij de 140 km per uur. Als ik bijv een tunnel inrijdt, begint hij bij de 140 te schokke en komt hij niet verder. ook op vlakke stukke volgas komt hij niet verder!

Hoe kan dit? De meeste SC 250;s halen de 150??
 
Hé, Degrees je lijkt wel een Italiaan met dat ding van je!!!! }) 8-)
 
ja ik kijk weleens op die filmpjes van youtube dan zie je limitatore de 150 km per uur;
 
Heb sinds 1,4 ook één... Heb er net 630km opgezet, maar die van mij gaat met pijn en moeite naar de 125 km/h is dit normaal????? en wat kan ik hier aan doen? Ben bij de dealer geweest en die zei dat dit komt omdat ik hem nog op hogere snelheid moet inrijden. Heb de eerste 500km niet harder dan 100 gereden. Is dit onzin wat hij zegt of klopt dit???
 
zit trouwens ook te kijken naar een andere uitlaat. Had een leovinci 4 road gezien.
dit lijkt mij wel wat. Ik wil er namelijk graag meer geluid in hebben. Weet iemand
of deze uitlaat een beetje geluid maakt????
 
Sportcity, het zou kunnen dat hij nog 'los'moet komen, maar als ik alle wilde verhalen hoor dat hij gemakkelijk 140-150 rijdt, lijkt mij toch dat er iets niet goed zit. je zou het eerst kunnen proberen met een andere vario. Die zijn er volop op ebay.it te krijgen. Je hebt ze van Pollini, Malossi of van J.Costa. Daarmee trekt hij aanzienlijk harder, en dus ook de doorbraak naar de huidige top zal sneller gaan en sneller gaan uitbreiden. De Leovinci 4 rod heeft een DB killer, en heeft een iets donkerder geluid. Behalve dat hij lichter is dan de originele heb je zonder aanpassing (vario, luchtfilter, etc) niet veel aan, behalve bij lange ritten herrie aan je kop, en dus hoofdpijn.
 
Laatst bewerkt:
Mijne loopt zonder moeite 130. Daarboven duurt het wat langer en moet ik me wat kleiner maken achter het ruitje.
Heb wel gemerkt dat hij steeds beter is gaan lopen toen er meer km op kwamen. Zijn er nu al ong 2000.

Heb het ding vanaf de eerste km gewoon warm gereden en er normaal mee gereden.
In het begin op de snelweg wel ff rustig aan gedaan, maar voor de rest gas er op.
Geen olie verbruik en hij loopt als een zonnetje. Haal altijd 1 op 30 met dat ding.
 
Jahoor, loopt vlot door zonder pijn 140 op de teller zonder tegenwind.
Ik rij dagelijks en binnen 14 dagen stond er 1000km op de teller.
Er lijkt soort 'begrenzing' Onder de 1000km, boven 1000km lijkt er iets te gebeuren en dan gaat hij pas echt van leer. De 600km is nog erg weinig, even aankijken anders even naar de dealer.
 
ik kom echt niet boven de 140, tunnel in ook niet! dan begrensd hij! Mijn dealer zegt je mag de SC 250 best volgas blijve doorknalle op de snelweg, kan geen kwaad, ding is zo laagtoerig als geen andere motor! en daarvoor is het een scooter, lekker volgas blijve gaan!

maar idd tot de 120 a 130 istie vlotjes op
daarna is het gewoon over!
 
Vandaag weer ff een stukje gereden, ff stukje A4 gepakt. Maar het schoot niet echt op,
Met een zijwindje half mee, 125.. en je raad het al, op de terugweg half tegen 115. Beetje
jammer, denk bij het eerste beurtje bij 1000km toch het één en ander laten veranderen.
 
Tja, ben U 180kg of 2.00meter lang?
Is het een injectie of carburateur?
De 250i gaat zeer vlot door tot ruim 130, daarna gaat het wel langzamer maar gaat door tot 140 op de teller. Dit alles zonder in-duiken of plat liggen. Als ik plat ga liggen stormt hij door tot over 145km/h. Plat er op, gaat dat erg snel. Maarja, het is geen snelweg maar wel een stad race monster. Hoppa naar de dealer, misschien wel een aanlopende rem klauw?
 
Laatst bewerkt:
Met een zijwindje half mee, 125.. en je raad het al, op de terugweg half tegen 115.

Wacht eerst maar tot je er dik 1000 km op heb staan. De mijne begon pas bij 1500 km los te komen. 130-140 is goed te halen. Ik geniet nog elke keer van deze wolf in schaapskleren. *D
 
Wacht eerst maar tot je er dik 1000 km op heb staan. De mijne begon pas bij 1500 km los te komen. 130-140 is goed te halen. Ik geniet nog elke keer van deze wolf in schaapskleren. *D

Hier dus ook.
Loopt makkelijk 120 en gaat dan nog zeker door tot 140 zonder gek te hoeven doen.

'Gr Fred
 
bij 140 gaat die van mij niet verder, dan gaatie hapere:P netals oftie tegenbegrenzer komt, hoe kan dat
 
Bij 140 zou er zeker wel de begrenzer op kunnen gaan. Heb het hier nog niet gehad maar als ik de kans krijg zal ik hem ook eens proberen zo ver te krijgen

Heb wel gemerkt dat hij steeds beter ging lopen nadat er meer km op kwamen.

Gr Fred
 
Ik heb er nu 1000km op zitten, vrijdag zijn eerste beurt.
Dealer zeg ook dat die van mij te langzaam loop, hij gaat hem nakijken.
anders komt er een andere vario in. daarmee schijnt hij harder te lopen???????
en ook sneller op topsnelheid te komen.
 
iemand al inmiddels al ervaring met een andere uitlaat voor de sc250??
Wil meer herrie hebben.... Wordt te vaak voor me flikker gereden omdat ze me niet horen
aankomen............. (of ik rij gewoon te hard haha)
 
Terug
Bovenaan Onderaan