begrensen motor

Lionmause

Rookie
18 jul 2001
5
0
Jo Mensen.

Stel je wilt een tweedehans ZXR 400/600/750 maar je bent pas 18, is het mogelijk om hem dan laten te begrenzen?

Zo ja wat kost dat ongeveer.

BVD.
 
niet aan beginnen...
heb er ook lang aan gedacht maar is onbegonnen werk

koop gewoon een nieuwe/2deH moto in 25kw
is toch maar voor 2 jaartjes en daarna kan je pas echt je goesting kopen
 
18 jaar oud?

uhmmm....

1: ga naar een motorzaak met een taperecorder... :P
2: neem het geluid van een paar jankende bikes op... :)
3: ga naar de fietsendealer....
4: koop een gazelle fiets
5: ga naar huis met je nieuwe fiets en monteer die taperecorder
6: monteer een accu en een paar boxen... :P
7: rij je fiets de schuur uit...zet dat bandje aan...en dat is denk ik meer dan voldoende...hehehe... lekker :] :] :]
:9 :9 :9 *D :P :}
 
Rijden er begrensde ZXR 400 tjes rond? Of zijn ze zeldzaam.

Die rijden er zeker weten rond en zijn volgens mij niet zeldzaam. Goed de advertenties afspeuren en je komt ze vanzelf tegen. In het blad motormarkt staat zeer veel advertenties is van dealers en particulieren. Ook te vinden op http://www.motormarkt.nl , maar hier staat niet echt veel....

Toffe fiets trouwens, ZXR400.
 
Koop gewoon een 125 begrenst! Ten eerste doet bijna iedere verzekering moeilijk (omdat je officieel het terug moet laten keuren). Ten tweede kost dat extra geld. Ten derde moet je hem dan ook weer laten terug keuren.
En een motor begrenzen is volgens mij harstikke slecht. Ik heb 2 jaar op een begrensde motor gereden (top 163) en nu zonder begrenser loopt hij 230. Ik geloof nooit dat zoiets goed kan zijn voor een motor.
 
koop GEEN 125 tenzij het enkel is om heel af en toe te rijden!
die 2-tact dingen zuipen benzine, vragen veel onderhoud en na 20.000 km heeft de piston het meestal al gehad...
 
Of ga naar een dealer en laat HEM het papierwerk regelen...
Ik bedoel, jij brengt de flappen, laat de brave man daar maar voor werken. :j

Maar idd ga maar niet zelf aan de gang!
 
Of ga naar een dealer en laat HEM het papierwerk regelen...
Ik bedoel, jij brengt de flappen, laat de brave man daar maar voor werken. :j

Maar idd ga maar niet zelf aan de gang!

Dat heb ik gedaan :) Gekocht als 500cc vol vermogen, en terug laten knijpen naar 25kw.. hem het papierwerk (en de kosten daarvan) laten doen.. dus alle papieren naar RDW enzo. Das toch 60 piek per velletje, maar geloof dat alleen deel 1 veranderd hoefde te worden, maar kreeg wel 3 gloednieuwe velletjes terug (vond de ouwe toch mooier, klein kopie deel 3 papiertje) :)

Geen gezeik met de verzekering gehad. Gebeld en gezegd dat ie 25kw was, vroeg nog of ze een uitdraai moesten hebben van een testbank, maar hoefde niet. Nou mooi toch. Gereden op de motor naar het postkantoor in die plaats (was ff zoeken), en daar meteen laten overschrijven, terug naar de dealer om alles te laten zien, en daarna lekker naar huis gereden.. was toch ruim een uur rijden geloof ik.

Maar een ZXR750 kan je niet knijpen, wel een 600cc (en lager).

Maar dus zelf niet gaan kutten, de dealer kent de papierhandel die erbij komt kijken.
 
Als je dan toch naar de dealer gaat kan je bij hem ook terecht voor een opgave welke motortypen terug te brengen zijn naar 25kW. Dat gaat namelijk niet voor alle fietsen van alle bouwjaren zo eenvoudig.

Bij de dealer weten ze het exact (zou in ieder geval wel moeten).
 
Terug
Bovenaan Onderaan