Begrenzen 600cc + motoren

28 dec 2013
17
0
Hallo,

Ik hoop wat informatie te weten te komen over het begrenzen van motorblokken. Ik ben zelf over een poosje 18 en wil dan ook direkt aan een A1 rijbewijs.

Ik heb nagedacht of ik niet beter eerst een autorijbewijs kon halen, maar ik zit toch liever op twee wielen.

Het A1 rijbewijs voorkomt dat ik op een zwaardere motor mag rijden en ik moet dus genoegen nemen met een 125cc motor en 11 Kw uitstoot. Op zich vind ik dat niet zo heel erg, en het is ook beter voor de jeugd ( waaronder ik) die zomaar op een of ander race monster zou kunnen stappen en vervolgens dubbelgevouwen ligt tussen de vangrail.

In die zin sta ik daarachter.

Het vervelende is wel dat 125cc motoren erg duur in de aanschaf zijn en vaak ook te hoog voor mijn lengte zijn ( 1,62)

Nu had ik het geluk om laatst op de motor van mijn tante te mogen zitten. Een Suzuki Bandit 600s.

Op deze motor zit ik als gegoten, maar...600cc.

Nu is een ander geluk dat mijn vader een gruwelijk slimme techneut is, en ook het fijne van motoren weet. Hij heeft 11 motoren in zijn garage en komende zomer krijg ik de fijne kneepjes van het sleutelen geleerd.

Zo vroeg ik hem of het mogelijk is om een motor, Stel een Honda Silverwing van 750cc te begrenzen naar 125cc of 11 kw.

In weze zou dat mogelijk moeten zijn, andere sproeiers en dergelijke.

Maar hij heeft ook weinig tijd om hierover na te denken en is nu even met andere zaken bezig.

Dus besloot ik om zelf eens te kijken of er mensen zijn met dergelijke verhalen en hier een oplossing voor gevonden hebben.

By the way, waarom ik een Silverwing noemde?

Omdat ik en mijn vader graag mooie lange reizen maken, en het op een 125cc motor erg lastig zou moeten zijn om honderden tot duizenden kilometers in een of twee dagen vol gas te rijden.

Met een begrensde motor heb je dit natuurlijk ook, maar het zou minder moeten zijn. Een oorspronkelijke 125cc motor zou bij 100 echt aan het eind van zijn Latijn zijn, en een begrensde zou zich beter houden...
 
Dat water is waarschijnlijk via het luchtfilterhuis naar binnen gelopen, iets anders kan ik me eigenlijk niet voorstellen.

Zoals je de carburateurs beschrijft, lijkt me een complete revisie noodzakelijk.
Dus: helemaal uit elkaar, ultrasoon reinigen, nieuwe vlotters, naalden, veren, keerringetjes etc....best een boel werk....

Wat ik echter niet snap, is waarom je nu een motor gaat opknappen waar je zeker de komende twee jaar niet op mag rijden??

Dit is zo'n topic dat je niet moet proberen te begrijpen. ;)
 
Serieus... dit topic.. echt waar?

Wie gaat er in GODSNAAM een 750 / 350 verkleinen naar 125cc? Jezus, dat doet zo ongeveer niemand, zelfs de grootste projectfiguren laten dat lekker staan voor zover ik heb gelezen.

Dit gaat echt totaal nergens over.

Er staan zat motoren voor rond de 1000 euro die voor het A1 rijbewijs goed zijn, scheelt extra kosten en je bent meteen klaar. Wat een onzin dit, sorry.
 
Serieus... dit topic.. echt waar?

Wie gaat er in GODSNAAM een 750 / 350 verkleinen naar 125cc? Jezus, dat doet zo ongeveer niemand, zelfs de grootste projectfiguren laten dat lekker staan voor zover ik heb gelezen.

Dit gaat echt totaal nergens over.

Er staan zat motoren voor rond de 1000 euro die voor het A1 rijbewijs goed zijn, scheelt extra kosten en je bent meteen klaar. Wat een onzin dit, sorry.

Jij hebt er dus ook niet echt verstand van.. ;)
 
Mijn vader heeft wel degelijk verstand van carburateurs. Maar ik vind het ook belangrijk om meerdere meningen te horen. En opties. De carburateurs in benzine leggen was ik al van plan, maar Pap neemt ze mee naar het werk. Daar kan hij ze in een of andere ontvettende bak gooien.

En wie zegt dat het raar is om 2 jaar van te voren aan een motor te sleutelen. Sommige kennissen werken al 7 jaar aan een motor. Nu heb ik wel alle tijd om de gs450 op te knappen voor het a2 rijbewijs. En in de tussentijd rijd ik wel op een niet al te dure 125cc motor.
 
En dan nog iets. Er kan beweerd worden dat ik te stom voor woorden ben, maar dat zeiden ze ook van de grootste denkers in de wereld. Nu wil ik niet beweren dat ik Einstein ben, maar laten we het wel met z'n alle gezellig houden.
 
En dan nog iets. Er kan beweerd worden dat ik te stom voor woorden ben, maar dat zeiden ze ook van de grootste denkers in de wereld. Nu wil ik niet beweren dat ik Einstein ben, maar laten we het wel met z'n alle gezellig houden.

Je roept hier anders zelf ook gewoon tegen mensen die je deskundig advies hebben gegeven dat ze veel te moeilijk zitten te denken (en suggereert daarmee dat ze niet weten waar ze het over hebben).
Als je daarna zelf toch weer met de meest stompzinnige opmerkingen komt (die nota bene al meerdere malen heel helder waren toegelicht) moet je ook kunnen incasseren ;)

En doordat je nu Einstein als voorbeeld gaat noemen moet ik er eigenlijk alleen nog maar harder om lachen.
 
Laatst bewerkt:
Tip: start gewoon in de briksectie een compleet nieuw topic over de restauratie van de GS, en post dan ook daadwerkelijk foto's (!) dan zal je al een stuk serieuzer worden genomen (in dit topic ga je dat toch niet meer redden).
 
Dat kan iedereen met een frees en draaibankje.

Ja maar in tegen stelling tot de meeste 'techniekers' van dit forum wil en durf ik dat wel doen.

Wil je lassen,frezen,draaien,...?

Dan koop je gewoon een laspost of draai/freesbank, moet niet nieuw zijn.

2de handse freesmachine + veel onderdelen was rond de 800€

Zonder veel cursussen of 20 onderwerpen op forums te openen kun je ook leren werken met die machines, hoe denk je dat vroeger al die stielmannen alles leerden?

Yoshimura is ook zo gewoon begonnen en kijk eens hoe dat bedrijf nu is.

Altijd veel reacties wanneer het slecht is maar als er mooiere stukken komen zijn de grootste lawaaimakers altijd stil.

Jammer hoor.
 
Laatst bewerkt:
Ja maar in tegen stelling tot de meeste 'techniekers' van dit forum wil en durf ik dat wel doen.

Wil je lassen,frezen,draaien,...?

Dan koop je gewoon een laspost of draai/freesbank, moet niet nieuw zijn.

2de handse freesmachine + veel onderdelen was rond de 800€

Zonder cursussen of 20 onderwerpen op forums te openen kun je ook leren werken met die machines, hoe denk je dat vroeger al die stielmannen alles leerden?
Van een leermeester, gedurende enige jaren.
:)
Yoshimura is ook zo gewoon begonnen en kijk eens hoe dat bedrijf nu is.

Altijd veel reacties wanneer het slecht is maar als er mooiere stukken komen zijn de grootste lawaaimakers altijd stil.

Jammer hoor.

Das misschien wel een punt :Y

Laat anders iets van jouw hand zien dat geslaagd is, zal ik voor je juigen :)
 
Van een leermeester, gedurende enige jaren.
:)Das misschien wel een punt :Y

Laat anders iets van jouw hand zien dat geslaagd is, zal ik voor je juigen :)

Leermeester in de zin van een paar keer tonen en dan maar zelf doen, dus niet steeds het handje vast houden en nu doe je dit en dat?

Vindt ik eigenlijk niks mis mee hoor, daar kom je volgens mij verder als steeds direct geholpen worden.

Zo was ik eigenlijk mijn 'opleiding' op het werk, een paar weken met een iemand meelopen en dan zelfstandig.

Weinig tijd om echt een opleiding te geven speelde ook een rol natuurlijk maar zo leer je ook een stiel.

bv: boren slijpen, in welke school leren ze dat eigenlijk nog?

Als ik iets wil laten zien van mijn project kun je dat in het onderwerp van de sport sectie beoordelen.
 
Laatst bewerkt:
Benjamin is lekker aan het hobby'en hoor :Y

En ja het is wel makkelijk wat moois te maken met een freesbank maar het is altijd nog makkelijker het compleet te verklooien.

Gaat niet alleen om de afwerking maar ook het ontwerp, hoe je gaat frezen en in welke volgorde zodat je het stuk nog goed kunt opspannen zonder te beschadigen of zonder dat het stuk gaat vervormen,...

Zulke dingen moet je ook ondervinden, cursus of een handboek kan dat wel vermelden maar als je dat zelf ondervindt weet je ook waarom je het fout deed en wat de gevolgen zijn ipv wat een stukje tekst u vertelt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan