Begrenzen ja of nee??

Slechte zaak als je nu al bang bent om te denken dat je motor te snel voor je gaat ......ik heb wel een voorstelling van hoe jij je dan gedraagt op de weg , nee ..... ik kom je dan liever niet tegen onderweg
 
Slechte zaak als je nu al bang bent om te denken dat je motor te snel voor je gaat ......ik heb wel een voorstelling van hoe jij je dan gedraagt op de weg , nee ..... ik kom je dan liever niet tegen onderweg

Misschien laat ie nu al zien meer kennis van zichzelf en z'n toekomstige motor te hebben dan sommige anderen....... en dat zie ik liever op de weg dan iemand die zichzelf gruwelijk overschat.
 
Is juist goed dat deze vent deze topic opent... In Amerika springt een 18 jarige met kersvers rijbewijs op een GSXR1000 en dat mag gewoon. Gaat hier toch echt wat moeilijker en gelukkig maar dat de meeste mensen wat verstandiger zijn.
 
Slechte zaak als je nu al bang bent om te denken dat je motor te snel voor je gaat ......ik heb wel een voorstelling van hoe jij je dan gedraagt op de weg , nee ..... ik kom je dan liever niet tegen onderweg



Ik gedraag mij keurig op de weg.

De reden dat dit door me hoofd gaat komt omdat ik tien jaar geleden, toen ik pas me B had, een zwaar eenzijdig auto ongeluk heb gehad.

Het zet je aan het denken en toen ik pas mijn B had dacht ik dat ik een wereld coureur was. Dat bleek dus niet het geval. Nu sta ik eigenlijk voor dezelfde situatie. Weliswaar nu 10 jaar B ervaring opgedaan.... Maar toch een nieuweling op de motor.
 
Laatst bewerkt:
Misschien laat ie nu al zien meer kennis van zichzelf en z'n toekomstige motor te hebben dan sommige anderen....... en dat zie ik liever op de weg dan iemand die zichzelf gruwelijk overschat.
Overschatten is helemaal een slechte zaak .... mijn mening is dat als je op deze manier motor moet gaan rijden je een gebrek aan kennis en gevoel heb als je denkt dat je motor te snel gaat ....
Sommige zijn met gevoel voor de motor geboren en andere zullen dat gevoel nooit krijgen , en als ik zie wat er rondrijd zijn dat er meer als dat je denkt ...... :X
 
Is juist goed dat deze vent deze topic opent... In Amerika springt een 18 jarige met kersvers rijbewijs op een GSXR1000 en dat mag gewoon. Gaat hier toch echt wat moeilijker en gelukkig maar dat de meeste mensen wat verstandiger zijn.
Ook al die eeuwige strijd , wel of geen 1000 kopen als beginner ....pfff rijd zelf met een gsxr1000 en je kan er heerlijk mee vegen ..... maaaaaar ook een heerlijke toerrit doet ze prima
Het ligt altijd aan je eigen rechterhand , als die nieuweling zichzelf dood zou rijden op een 1000 dan doet hij dit ook op een 600!!
 
Ik gedraag mij keurig op de weg.

De reden dat dit door me hoofd gaat komt omdat ik tien jaar geleden, toen ik pas me B had, een zwaar eenzijdig auto ongeluk heb gehad.

Het zet je aan het denken en toen ik pas mijn B had dacht ik dat ik een wereld coureur was. Dat bleek dus niet het geval. Nu sta ik eigenlijk voor dezelfde situatie. Weliswaar nu 10 jaar B ervaring opgedaan.... Maar toch een nieuweling op de motor.
Sorry maar bij komt het over als angst voor je motor , mensen zonder zelfvertrouwen zijn in mijn ogen niet debeste motorrijders .... ik denk dat je als je de motor hebt beter een extra cursus kan gaan doen ..... en onthoud dat een ss heeeel anders rijd als wat je gereden hebt .... iig succes met de mooiste hobby die er is :]
 
Ook al die eeuwige strijd , wel of geen 1000 kopen als beginner ....pfff rijd zelf met een gsxr1000 en je kan er heerlijk mee vegen ..... maaaaaar ook een heerlijke toerrit doet ze prima
Het ligt altijd aan je eigen rechterhand , als die nieuweling zichzelf dood zou rijden op een 1000 dan doet hij dit ook op een 600!!

Heb de zelfde ervaring met mijn Honda X11.
 
Juist een koppelbeest maar daarom juist ook heel rustig en schakelluit te rijden en dus heerlijk te toeren. Maar als je meer wil dan hoef je het maar te vragen dan gaat hij als een achtelijke.
 
Is juist goed dat deze vent deze topic opent... In Amerika nederland springt een 18 jarige met kersvers rijbewijs op in een GSXR1000 dikke ferrari en dat mag gewoon. Gaat hier toch echt wat moeilijker gewoon en gelukkig maar dat de meeste mensen wat verstandiger zijn.

O-)
 
Laatst bewerkt:
Is juist goed dat deze vent deze topic opent... In Amerika springt een 18 jarige met kersvers rijbewijs op een GSXR1000 en dat mag gewoon. Gaat hier toch echt wat moeilijker en gelukkig maar dat de meeste mensen wat verstandiger zijn.

En waarom zou dat niet kunnen? Er is niks engs of moeilijk of gevaarlijk aan een 1000cc motor. Een 600 gaat ook al heel erg hard, zeker de nieuwe modellen. Zolang je niet gek doet, doet de motor dat ook niet. Van schrikmomentjes leer je en ben je de volgende keer beter voorbereid en weet je wat te doen als het een keer echt goed mis aan het gaan is.
 
Ik gedraag mij keurig op de weg.

De reden dat dit door me hoofd gaat komt omdat ik tien jaar geleden, toen ik pas me B had, een zwaar eenzijdig auto ongeluk heb gehad.

Het zet je aan het denken en toen ik pas mijn B had dacht ik dat ik een wereld coureur was. Dat bleek dus niet het geval. Nu sta ik eigenlijk voor dezelfde situatie. Weliswaar nu 10 jaar B ervaring opgedaan.... Maar toch een nieuweling op de motor.

Je bent nu 10 jaar ouder(wijzer ;) ) en hebt,als het goed is ,leren te anticiperen op de weg. :)
Ik ben begonnen op een gsf 400(54 pk) en dacht vanaf het begin het hok wel eens open te trekken.
Geloof me je 1e hartwip remt je vanzelf wel af :)
Later heb ik hoogvermogende fietsen gehad waaronder een srad 750(98 had ook al injectie :Y ),een zeer fijne fiets die genoeg trekkracht heeft vanaf +3000 toeren door zijn fijne koppel.
Maar vergeet niet als je zo'n fiets knijpt,moet je er ook niet versteld van staan dat ie na een jaar alleen pruttelen ineens slecht gaat lopen door de kool afzetting aan je cilinder kop,dat ding kan +12000 rpm draaien en vind dat,op zijn tijd, ook wel eens fijn :P
 
Laatst bewerkt:
TS

ik denk dat je jezelf een beetje te bang aan het maken bent, en dat is echt helemaal niet erg! zorg dat je dit wel doorhebt, er is niets erg aan deze angst, die dingen gaan nu eenmaal hard...

ik vind het verhelderend om eens iemand te zien die wel eerlijk is over de angsten wat betreft de snelheid van de motor. ik vind het dapper dat TS ondanks deze angst toch deze 750 wil kopen.

het feit dat je er een beetje bang voor het vermogen betekend dat je niet als een klein kind gaat proberen hoe ver je kunt al tijdens je eerste rit

ik denk dat je jezelf te veel zorgen maakt, zodra je op de motor gaat rijden zul je zien dat de angsten van je af vallen en dat het vermogen wel mee valt en dat je het vooral zelf in de hand hebt.

dus verkoop hem niet en ga er van genieten zodra je het rijbewijs hebt! en maak je niet zoveel zorgen ;)
 
Ik ben zelf op een '98 750 SRAD begonnen

Ook ik had zoiets van "Is dit wel zo slim?"
maar bij het proefritje even de 8000 toeren bereiken (gewoon rustig rechtuit accelererend)
liet al weten dat ik respect moest gaan hebben voor het vermogen
en dat 'Gashendel->Idioot die hem bedient' niet zo gauw voor zou komen
 
Hoezo begrenzen? Als je niet verplicht bent niet doen?!

Vooral door het zinnetje: "Ik wil namelijk nog langer leven" krijg ik bij jou niet het idee dat je als een bezetene aan het gas gaat hangen. Dus ik begrijp niet waarom je vrijwillig een motor zou willen begrenzen.

Ik begrijp er ook niks van. :?

Maar mischien begrenzen op 120 of 130 km/u?

Als je nog langer wil leven, ga dan niet motorrijden, is allemaal extra risico, net als autorijden. :+
 
Ik ben zelf op een '98 750 SRAD begonnen

Ook ik had zoiets van "Is dit wel zo slim?"
maar bij het proefritje even de 8000 toeren bereiken (gewoon rustig rechtuit accelererend)
liet al weten dat ik respect moest gaan hebben voor het vermogen
en dat 'Gashendel->Idioot die hem bedient' niet zo gauw voor zou komen

Precies.

Had precies hetzelfde met de ZXR750 (1e motor) en nog meer met de ZX-9R :Y , wow, wat een power is dat zeg. :}

Heb nog steeds dat ik maar heel zelden het gas helemaal opendraai (gaat allemaal veels te snel dan, alhoewel het wel steeds meer went natuurlijk, maar respect krijg je sowieso wel voor dat vermogen, tenminste, als je een beetje verstandig bent).
 
Als je minder vermogen wil, waarom ga je dan voor de 750 terwijl er ook een identieke 600 is?
 
Terug
Bovenaan Onderaan