begrenzen naar 25 kw in België

cierske

MF'er
3 mrt 2004
176
0
gent
ik heb een ook op een mooie duc monster 600 , maar zit nog voor een jaar vast aan de 25Kw regel. ik heb me al ziek gezocht hoe het er in belgie aan toe gaat om deze motorfiets te laten afvoeren en wettelijk in orde te zijn . Ik heb hierover nog niks gevonden . Is het mogelijk? Zoja , hoe??
hopelijk kan er mij iemand een goed antwoord geven

greets kenny


net gelezen dat dit in Belgie niet mogelijk is , kan iemand me het tegendeel bewijzen??
 
Laatst bewerkt:
hangt van de motor vanaf
niet elke motor kan afgevoerd worden
daar moet voor gaan horen bij het ministerie van verkeer ofzo

gewoon daar even heen bellen ;)
het probleem is hem terug op gewoon vermogen zetten
als je een fatsoenlijk rijbewijs hebt
 
- De motor moet 25kw zijn als je hem nieuw koopt (vanuit de fabriek dus).

- De motor kan op 25kw gezet worden als je hem invoert.


Andere manieren zoals een uitdraai tellen hier niet...
 
in belgie kan je hem officieel niet begrenzen naar 34pk,
het enigste wat je wel kan doen is ; exporteren naar nederland, daar omzetten en laten keuren en terug invoeren naar belgie . resultaat ; een officieel begrensde motor
 
sorry voor het kicken van het topic maar is er in belgië daarna een probleem om de motor weer te ontgrensen eenmaal je je zwaar rijbewijs hebt

of moet ie daarvoor weer eerst gekeurd worden
 
naar mijn ervaring kan ik zeggen dat er zich niemand hier een fuck van aantrekt of een motor nu 25kw is of niet.

politie zegt er toch niets van bij de zeldzame controles.

tenzij er in koeien van letters 45kw ofzo op je papieren staat
 
Politie is idd niet het grootste probleem. De verzekering wel!!!
Als er geen 25kw op het kenteken staat dan rijd je op een motor waarvan de papieren niet kloppen en dan zegt meneer de verzekeraar als het puntje bij paaltje komt: Ik betaal niet! :P
 
Onmogelijk ! Heb zelf rondgehoord.

Je kunt het alleen door hem in het buitenland in te schrijven, te laten begrenzen / onbegrenzen. En terug inte voeren ... grote kosten :s
 
hoi,

ook ik had ff een vraagje, hoeveel bedraagd de kost van het begrenzen/ ontgrenzen. Dus exporteren begrenzen importeren,...

Ik ga namelijk ook een motor kopen die ik moet begrenzen en dan is zoiets wel fijn om te weten.

Is het niet zo dat die 25Kw samenhangt met het kenteken hier in belgië? Er blijft mij zoiets van bij, kan dat ik fout ben. Maar als dit zo is, dan is het inschrijven of schorse van de motor niet voldoende? Waarom dat ze dat ook allemaal zo moeilijk moeten maken :+ wilt een mens gewoon al eens kunnen rijden komt heel die romp slomp er nog bij |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan