Begrenzen xr600 tot 25kw??????

road-racer

Die hard MF'er
7 mei 2004
528
0
Echt
Kan je een xr600 tot 25kw begenzen met bussen bij de gasschuiven ofzo? en dan met een verogensuitdraai rijden??? een standaard xr600 heeft zonder begrenzing 32kw dus eigelijk hoeft er niet veel vanaf.

xr600 vind ik gewoon de ruigste crossmotor die er is en daarom wil ik die ook nu graag hebben. ookal is het 25kw.

ergensanders op het forum heb ik gelezen dat een paar bedrijven elke motor kunnen begrenzen. klopt dit?

hoe hard rijd een originele xr600 eigelijk? heeft zo'n ding een snelheidsmeter en een toerenteller en wat nog meer??
 
Laatst bewerkt:
xr heeft een cockpitje met een snelheidsmeter, kmteller.
Rest (toerenteller enz.) heb je niet nodig met offroad rijden..

weet alleen niet zeker of ie nog lampjes heeft zoals neutraallampje enzo (terwijl ik er zelf een heb |( )

hij rijdt ongeveer 150-160, maar is niet verstandig om dat te rijden. is niet goed voor het blokje.
top maakt sowieso niet uit op zo'n motor. als het maar boven de 120 is eigenlijk.

Je kunt hem begrenzen en met een uitdraai verzekeren maar het schijnt niet helemaal waterdicht te zijn.
ik ga het iig wel doen.
 
xr heeft een cockpitje met een snelheidsmeter, kmteller.
Rest (toerenteller enz.) heb je niet nodig met offroad rijden..

weet alleen niet zeker of ie nog lampjes heeft zoals neutraallampje enzo (terwijl ik er zelf een heb |( )

hij rijdt ongeveer 150-160, maar is niet verstandig om dat te rijden. is niet goed voor het blokje.
top maakt sowieso niet uit op zo'n motor. als het maar boven de 120 is eigenlijk.

Je kunt hem begrenzen en met een uitdraai verzekeren maar het schijnt niet helemaal waterdicht te zijn.
ik ga het iig wel doen.
is totaal niet waterdicht verzekeren kan je hem maar als het niet op de kentekenpapieren staat ben je alsnog aan het rijden zonder rijbewijs
is ook een topic over van base trouwens
 
nu was hier ooit een topic dat een xr bij de rdw bekend stond als 6kw...(600cc ja..)..

maar op het kenteken heb ik nog nooit iets van vermogen zien staan
 
nu was hier ooit een topic dat een xr bij de rdw bekend stond als 6kw...(600cc ja..)..

maar op het kenteken heb ik nog nooit iets van vermogen zien staan
we hebben laatst een motoragent gesproken als niet op kenteken staat dat het een lichte motorfiets is is het voor hun gewoon een zware fiets en dus geen 25kw ondanks dat je een uitdraai hebt
 
Laatst bewerkt:
maar er staat toch geen vermogen op het kenteken?? dus zij kunnen niet weten hoeveel vermogen dat ding heeft dus moeten ze uitgaan van je vermogensuitdraai
 
nope niet in de ogen van de wet er moet namelijk opstaan dat het een lichte motorfiets is uitdraai zegt niks kan ook van nadere motor zijn al staat je kenteken erop is het niet rechtsgeldig
geloof me maar ik heb het vorige week juist om deze reden nagrvraagd aan deze motoragent
 
Ik heb nog zo'n inlaatrestrictor voor de carburateur liggen voor de XR600.
De mijn is van '96
Ik weet niet voor hoeveel kW dat is ontworpen, maar dat is bij Honda wel op te vragen neem ik aan.
 
Hallo road racer.
In Duitsland zijn ze altijd druk bezig die dingen boven de 25kw te krijgen.
Check www.xr600.de daar staat genoeg over begrenzen, je moet alleen je motor laten herkeuren , anders heeft het geen zin voor de wet.
Of koot eerst een XR250 en voer die wat op, heb je lol zat mee in het begin.
Gr Hans

:]
 
Moet kunnen want er rijden tal van "zware" motoren geknepen rond voor dit doel. Waar ik zo even aan kan denken:

- originele einddemper
- originele voorbochten
- geknepen inlaatspruitstuk (die van de XR650R bijvoorbeeld ziet er standaard uit als de muntinworp van een automaat)
- alle snorkels e.d. in de luchtfilterbox aanwezig
- kleine sproeiers

Volgens mij moet je hem dan wel op 25 kW kunnen krijgen maar ja dan zit je nog met het feit dat er geen 25 Kw op je kenteken staat. Dus ik zou lekker een lichtere XR kopen, ik heb geen idee wat een XR400R standaard aan vermogen heeft maar die ziet er naar mijn mening nog beter uit dan een XR600R en je kunt hem altijd weer verkopen en dan los gaan op een ongeknepen zwaardere machine.

XR400R.jpg
 
vandaag op een xr600 gereden!! :] super gaaf. dat is echt extreem tegenover de brommer. d8 ik dat die snel was!

maja ik was nu aan het denken: als je een xr600 laat terug tunen en dan opnieuw laat keuren en nieuw kenteken aanvraagt?

dan moet ie op de testbank en dan komt er 25kw uit gerold. komt dat toch op het kenteken te staan en dan mag je hem rijden?

zou dit kunnen?


edit: kan je op een xr600/250 een contactslot maken????
 
Laatst bewerkt:
volgens mij niet.
Dan moet ie begrensd worden met een importeurkitje.
Of dan kreeg je zomaar een nieuw kenteken.
Zou kunnen dat als je em écht laat keuren bij de RDW je idd een goed nieuw kenteken krijgt.
Hou me er van op de hoogte hierzo! want als het niet te duur is doe ik dat ook.
 
ik heb rdw en tuv afgebeld om een xr600 uit te voeren en daarna weer te importeren. en in duitsland op 25kw te zetten. je kan hem ook gewoon in nederland laten begrenzen.

je kan natuurlijk ook gewoon een duitse xr kopen. en die op 25kw zetten.

de tuv komt aan huis keuren. dus moet je ook nog eens reiskosten betalen. (uit apeldoorn in de buurt)

daarna moet je hem weer importeren. en komt alles van duitsland op het nederlandse kenteken= 25kw!!!!

dit grapje kost rond de 300 euro zonder het terugzetten naar 25kw.

hoeveel kost en waar kan je het terugzetten laten doen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan