begrenzer eruit

Timba

MF veteraan
29 jun 2005
1.125
0
full


er zit dus een 25 kw kit in die er uit moet
is er iemand met ervaring of iemand die het me uit ken leggen
de onderste 2 fotos zijn van wat er uit is gekomen dat moet er dus weer in ;)
 
Laatst bewerkt:
Als jouw motor officieel 25kw is op kenteken dan is ie door een kawa dealer 25kw gemaakt.
Bij een ZX6 wil dat dus zeggen dat er andere vacuumschuiven in zitten.
en eventueel andere sproeiers.
Als je m origineel (vol vermogen) wil maken zal je dus de vacuumschuiven moeten vervangen..
Eigenlijk zal je dit bij een dealer moeten laten doen om je kenteken weer op vol vermogen te krijgen (bij een serieus ongeluk zal de verzekering op deze manier proberen om eronderuit te komen)

Als ie niet 25kw op kenteken staat kan je de carburateurs weer in mekaar steken
meestal is ie dan begrensd dmv een schroefje wat aan de zijkant in je gashandvat zit!!

succes

Mijn ZX-6R is officieel begrensd dmv kleinere luchtinlaten. Er zijn 4 ijzeren plaatjes in de luchtinlaat gemonteerd waardoor er een kleinere doorgang ontstaat
 
Ik denk dat de motor wel goed loopt omdat er volgens mij niks aan de afstelling is gedaan toen ze jouw carburateur gingen aanpassen. Dit durf ik niet met 100% te zeggen, gewoon test ritje en je komt er snel genoeg achter! *D
morgen maar ff kijken of het een beetje wil lukken hoop dat je gelijk heb :W
 
ik ben net even wezen kijken weer...
nou zit er bij de grote ronde cirkel een plaatje in de vorm van die schuif het zit om de schuif heen nr 16126 ik zie het niet terug op deze tekening..
ik vat niet helemaal wat nou de begrenser is..
en hoe krijg ik de naald uit de schuif?
om het ringeje eromheen te doen... nr 43058

untitledc.jpg
 
Laatst bewerkt:
ik ben net even wezen kijken weer...
nou zit er bij de grote ronde cirkel een plaatje in de vorm van die schuif het zit om de schuif heen nr 16126 ik zie het niet terug op deze tekening..
ik vat niet helemaal wat nou de begrenser is..
en hoe krijg ik de naald uit de schuif?
om het ringeje eromheen te doen... nr 43058

[afbeelding]
Ik begrijp uit je verhaal dat er op de schuif iets zit dat niet op de tekening staat? Als je dit dingetje weg haal en de boel monteerd... kun je dan de gasschuif helemaal open duwen? Zo ver dat de carb een grote doorlaat word?


Je zou er iemand bij moeten roepen die weet hoe een carb er van binnen uit hoort te zien ;) . Dit is knap lastig zo :P .
 
Ik begrijp uit je verhaal dat er op de schuif iets zit dat niet op de tekening staat? Als je dit dingetje weg haal en de boel monteerd... kun je dan de gasschuif helemaal open duwen? Zo ver dat de carb een grote doorlaat word?


Je zou er iemand bij moeten roepen die weet hoe een carb er van binnen uit hoort te zien ;) . Dit is knap lastig zo :P .
whahah idd dit is gewoon klote zo als ik nu gas geef word de doorlaat niet groter?:S
hij doet zeg maar niks hahaha
 
whahah idd dit is gewoon klote zo als ik nu gas geef word de doorlaat niet groter?:S
hij doet zeg maar niks hahaha
Dat klopt dat hij nu niks doet, het is namelijk een constant-vacuum-carb, en die schuif wordt dus door een vacuum omhoog getrokken. Die ontstaat pas als de motor loopt. Als je gas geeft draait de vlinderklep, elders op de tekening te zien. (16031?)

Als je de boel openschroeft, dan kun je de gasnaald er zo uittillen, dus dat moet geen probleem zijn. En onderdelen die niet op de tekening staan kun je wellicht weg laten, wel even kijken of de resterende onderdelen wel overeen komen met de tekening natuurlijk.

Maar hoe ga je hem dan weer officieel op vol vermogen op krijgen? Volstaat dan een telefoontje naar de RDW? Zal je ook wel je kenteken op moeten sturen zodat je een nieuwe krijgt. Of je laat het zo, dan klopt alleen je kenteken niet, maar je bent wel verzekerd aangezien je dus wel een correct rijbewijs hebt. (Is bij mijn KTM trouwens ook zo.)
 
Laatst bewerkt:
je moet gewoon 2 jaar je rijbewijs hebben als je hem voor je 21ste haalt..dan mag je pas volvermogen rijden dus als je eerder onbegrenst rijd ben je eigenlijk onverzekerd..
magoed ontopic maar weer!


Je moet 21 zijn om vol vermogen te mogen rijden,

haal je je eerste rijbewijs later dan is het 2 jaar. ;(
 
Je moet 21 zijn om vol vermogen te mogen rijden,

haal je je eerste rijbewijs later dan is het 2 jaar. ;(

Vóór je 21ste je rijbewijs halen = 2 jaar alles daarna mag je direct vol gaan rijden. (tenzij je alleen licht afrijdt ) :Z En Timba, aan dit gepruts heb je ook niets, bunch of n00bs dat je geen antwoord kan geven. Ken je niet iemand uit je omgeving ofzo die je kan vragen ipv afgaan op foto's en ander geblaat? :+
 
Vóór je 21ste je rijbewijs halen = 2 jaar alles daarna mag je direct vol gaan rijden. (tenzij je alleen licht afrijdt ) :Z En Timba, aan dit gepruts heb je ook niets, bunch of n00bs dat je geen antwoord kan geven. Ken je niet iemand uit je omgeving ofzo die je kan vragen ipv afgaan op foto's en ander geblaat? :+
ja ik hoopte eigelijk wel dat dit zou lukken maar het valt zo dus niet egt uit te leggen.. -O- ik ga het ff vragen aan andere mensen ..
wil t graag altijd eerst zelf uit proberen.. haha
iedegeval bedankt ;)

als er nog tips zijn altijd welcom natuurlijk :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan