begrenzer Suzuki GSX-R1000

Silvio Kallen

Rookie
21 apr 2004
27
0
Uden
Hoi, ben sinds een paar weken in het bezit van een GSX-R1000 maar heb al een paar keer gemerkt dat de top van mijn Suzuki 299 is, maar naar mijn gevoel zit er nog wel meer in. Nu heb ik gelezen dat deze begrenst is en mijn vraag is of deze eenvoudig te omzeilen is ??? Ook schrijven ze iets over een klepje in het uitlaat systeem, dat waneer je deze open zet de motor in het laag toeren gebied een stuk feller wordt. Heeft iemand hier ervaring mee ????? B.v.d. Silvio :}
 
Volgens mij gaat dit nergens over.

Die vlinderklep moet je trouwens wel laten zitten, die zit er niet voor niets.
Volgens mij zijn trouwens alleen de tweede en derde versnelling begrensd i.v.m. emisie eisen, maar daar is ook al weer wat voor.
 
De teller loopt niet verder dan 299. Is een afspraak tussen de HH motorfabrikanten. Mede naar aanleiding van de Hayabusa. Motor loopt gewoon harder als het goed is, de teller blijft op 299 staan.

tlh
 
Wie vertaalt dit even???

Gang Entdrosselung für GSXR

Nun ist es raus wie man die Elektronik der GSXR überlistet und sich so die Kosten für ein G-Pack sparen kann und trotzdem mehr Leistung erzielt. Das ganze funktioniert leider nur bei den Einspritzer Modellen der GSX-R. Hier der Bericht von Littlehonk.

Es gibt prinzipiell zwei Stellen die Modifikation vorzunehmen. Eine befindet sich unter dem Tank und eine direkt vor dem Steuerteil.

Ich habe es unter dem Tank gemacht, weil ich denke dort sieht man es weniger und man braucht nicht den gesamten Kabelstrang auszutauschen, sondern nur das Stück vom Getriebe zum Stecker (ca. 20 cm), wenn man es mal wieder rückgängig machen will.

Die Kabel nach denen man suchen muß, befinden sich unter dem Tank, also erst mal Tank hochklappen. Dort kommt an der Oberseite des Getriebes ein Kabel raus, welches nach 20 cm in einen Stecker (weiß) mündet. Kurz vor dem Stecker ist die Ummantelung ab, so dass man die Kabelfarben erkennen kann. In der Ummantelung befinden sich 3 Kabel, ein schwarz-weißes, ein rosafarbenes und ein blaues. Die wichtigen Kabel sind die beiden erstgenannten.

Diese beiden schneidet man etwa 5 cm vor dem Stecker einfach durch. Das blaue sollte man ganz lassen, da ansonsten die Leerlaufanzeige für immer erlischt. Am besten Stecker vorher trennen, ist handlicher.

Jetzt hat man vier Kabelenden. Die beiden, die zum Getriebe führen, sind jetzt unwichtig, also ordentlich Isolierband rumwickeln (aber jedes einzeln umwickeln). Spätestens jetzt sollte man sich Lötkolben und einen 15000 Ohm (bei der GSX-R 1000 soll man 6800 Ohm benutzen) Widerstand (Wattzahl egal, etwa von 1 W bis 20 W alles möglich) besorgen. Die beiden Enden des Widerstands lötet man jetzt fein säuberlich an die beiden übriggebliebenen Enden der Kabel an. Sprich der Widerstand muß sich an den Kabel befinden, die ZUM Steuergerät HIN führen. Jetzt noch das ganze isolieren und schon ist es fertig. Ach so: Stecker wieder zusammenstecken ;-).

Testen kann man die Modifikation am besten mit einem Multimeter. Man zieht einfach den im Bild zwei gezeigten Stecker ab und prüft, ob die 15kOhm auch wirklich anliegen. Oder aber als einfache Möglichkeit: Lasse die Maschine im Leerlauf laufen (am besten wenn sie ein wenig warm ist) und ziehe die Kupplung. Die Drehzahl müßte jetzt um 500 - 1000 U/min heruntergehen.
 
Cursus Entdrosselung voor GSXR

Nu is het outwitted raus zoals één elektronika van GSXR en zodat
kunnen de kosten van een te bewaren g-bagage en niettemin verkreeg
meer voltooiing. De gehele functies jammer genoeg slechts met plons modelleert van GSX
r. Hier het rapport van Littlehonk.

Er zijn twee plaatst in principe de te maken wijziging. Men is onder de tank en één direct vóór de controlesectie.

Ik maakte het onder de tank, omdat ik daar denk zie minder één het en men heeft alle draden niet
nodig om te ruilen, afzonderlijk slechts het stuk van de transmissie aan de stop (ong. 20 cm), als één het wil opnieuw annuleren tijden.

De kabels waarvoor één zoekt moeten, zijn onder de tank, aldus de tank van lift slechts tijden omhoog. Daar komt een kabel raus, aan de hoogste kant van de transmissie welke stromen na 20 cm in een stop (het weet het). Kort vóór de stop is weg de sluier, zodat men de kabelkleuren kan erkennen. In de sluier zijn 3 kabels, zwart-wit, rosafarbenes en een blauw. De belangrijke kabels zijn twee vermeld de eerste.

Deze twee besnoeiingen door één ongeveer 5 cm vóór de stop
eenvoudig. Men zou het blauwe geheel moeten verlaten, aangezien anders de zonder commissie verrichtingsaankondiging altijd
verloopt. Bij de beste voordien afzonderlijke stop, is handiger.

Nu heeft men vier kabeleinden. Twee, die aan het transmissielood, zijn nu onbelangrijk, aldus behoorlijk isolerende band rumwickeln (nochtans band iedereen
individueel). Ten laatste recentste nu indien zelf soldeerbouten en 15000 ohms (met
GSX moet r 1000 6800 ohms gebruiken) een weerstand (het aantal van
Watts geen kwestie, bijvoorbeeld van 1 W aan W mogelijke 20) verkrijg alles. Men soldeert de twee einden van de weerstand nu fijn saeuberlich tegen
twee blijvend einden van de kabels. Spreek de weerstand moet bij de kabels zijn, AAN het controlemechanismelood. Nu nog isoleert het geheel en is reeds beëindigd het. Oh zo: De stoppen stoppen opnieuw samen;-).

De tests kent één het wijzigingsbeste met een kringsanalysator. Men verwijdert in fig. eenvoudig twee stoppen uit getoond en
onderzoekt, of de 15kOhm ook werkelijk pasvorm. Of nochtans als eenvoudige mogelijkheid: Laat de machine in de zonder commissie in werking gestelde verrichting
(het best als het) een weinig warm is en trek de koppeling. Het aantal revoluties zou nu rond u 500 - 1000 hebbenhet min vallen.


Hier ga je niks aan hebben ben ik bang. :+
 
Hier zou ik niet aan beginnen als ik jullie was.
Uit ervaring weet ik dat de GSX-R 1000 K1, K2, en K3 zijn alle drie verschillend zijn qua computer en bekabeling. Je kunt beter zo'n G-Pack ding kopen, dat gaat sneller en je bent zeker dan het werkt.

succes ;)
 
Alle G-pack truken werken met het voor de gek houden van de EFi. Het gaat specifiek om het ingangssignaal "gearpos. sensor" (gps).
De EFi begrenst der kubikgixxer met ca.500 rpm in zijn 6e versnelling. Als je nu met een weerstand de gps vervangt. De EFi leest dan bijvoorbeeld altijd 4e versnelling, dan loopt het blok 500 rpm verder door in 6.

Onze gixxer bruder weten waar ze mee bezig zijn.
"Einloten" dat weerstandje!!!
 
Een G-pack doet meer dan alleen die begrenzingen te verwijderen...
Zelfs de kleptiming, ontsteking enz. worden veranderd.

Weet waar je aan begint met weerstandjes te solderen, ik heb op heel veel forums al gelezen dat een weerstandje niet altijd werkt en dat er een grote kans is dat je je EFi naar de kloten kan brengen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan