begrenzing cbr 900 rr fireblade

mr blade

Rookie
18 feb 2003
2
0
groningen
hallo,
ik heb een honda cbr 900 rr fireblade uit 1993 het is een ingevoerde motor uit duitsland op het kenteken staat dat hij honderd pk heeft terwijl een nederlandse meer heeft wie kan mij vertellen hoe mijn motor begrenst is


met vr gr e zantinga
 
Op woensdag 19 februari 2003 15:24 schreef mr buell het volgende:
ik denk dat je het wel merkt of je met begrenzing rijdt dus zoek dat eerst is uit kan me niet voorstellen dat iemand op een blade met begrenzer heeft gereden.?

Is hij toch mee bezig :?

Voor 25kW lees je meestal over begrenzing van de gasschuif (gasschuif van de carb kan dan niet verder omhoog waardoor de luchtdoorlaat beperkt is) of een restrictor tussen carb & blok.
 
Als je de gasschuiven opzij schuif en het gas vol open zet moet je zo op de klepstelen kunnen kijken. Zitten er aluminium plaatjes voor is hij begrensd.
Eenvoudig op te lossen carbs losschroeven en plaatjes eruit rossen.
Carbs weer erop en gasgeven.
Ben zelf naar Ruud Fredriks gereden om de afstelling te controleren en de dip eruit te laten halen. Orgineel vermogen vertoond een dip bij 5700 rpm (is 130 - 140 km 6e versnelling). Standaard gaf die van mij 118 pk op het achterwiel zonder Dyno afstelling o.k. voor standaart trim dan.
 
Als je de gasschuiven opzij schuif en het gas vol open zet moet je zo op de klepstelen kunnen kijken. Zitten er aluminium plaatjes voor is hij begrensd.
Eenvoudig op te lossen carbs losschroeven en plaatjes eruit rossen.
Carbs weer erop en gasgeven.
Ben zelf naar Ruud Fredriks gereden om de afstelling te controleren en de dip eruit te laten halen. Orgineel vermogen vertoond een dip bij 5700 rpm (is 130 - 140 km 6e versnelling). Standaard gaf die van mij 118 pk op het achterwiel zonder Dyno afstelling o.k. voor standaart trim dan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan