Begrenzing Suzuki Gsx 600 f 1995

10 jan 2022
11
0
Hoi iedereen!

Ik heb net mijn A rijbewijs alleen mijn Suzuki gsx 600 f 1995 staat nog op 25KW.

Nu wil ik deze begrenzing er graag van af halen, maar waar de begrenzing zit kan ik maar niet achterhalen.

Ik heb wel een factuur van wat er allemaal is gedaan door de motor dealer. Ze gaven zelf aan dat het begrensd was via de gasschuiven.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?
 

Bijlagen

  • 49F2CED8-E85E-46F1-99CE-EBD47031C910.jpeg
    49F2CED8-E85E-46F1-99CE-EBD47031C910.jpeg
    89,7 KB · Weergaven: 50
Neem even contact op met de dealer die het geplaatst heeft. Het weghalen van die 4 ringen is maar 1 stap, je moet de motor ook op kenteken laten aanpassen op vol vermogen.
https://www.rdw.nl/particulier/voer...ren/motorvermogen-wijzigen-van-een-motorfiets
Doe je dat niet, dan kan dat bij bijvoorbeeld een ongeluk nog tot vervelende gevolgen leiden met je verzekering. De kans dat je hier mee te maken krijgt is klein, maar het financiële risico is groot.

Waarschijnlijk is het goedkoper om je motor te verkopen aan een andere beginnende motorrijder en zelf een exemplaar op vol vermogen te kopen...

Oja, er zitten verkleiningsringen op de inlaat buizen van je carburateurs, zodat er minder lucht en dus ook minder brandstof kan worden aangezogen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kars
Neem even contact op met de dealer die het geplaatst heeft. Het weghalen van die 4 ringen is maar 1 stap, je moet de motor ook op kenteken laten aanpassen op vol vermogen.
https://www.rdw.nl/particulier/voer...ren/motorvermogen-wijzigen-van-een-motorfiets
Doe je dat niet, dan kan dat bij bijvoorbeeld een ongeluk nog tot vervelende gevolgen leiden met je verzekering. De kans dat je hier mee te maken krijgt is klein, maar het financiële risico is groot.

Waarschijnlijk is het goedkoper om je motor te verkopen aan een andere beginnende motorrijder en zelf een exemplaar op vol vermogen te kopen...

Oja, er zitten verkleiningsringen op de inlaat buizen van je carburateurs, zodat er minder lucht en dus ook minder brandstof kan worden aangezogen.
Top bedankt voor uw snelle reactie! U verwees naar “die 4 ringetjes” maar welke zijn dit dan precies?
 
Ik herinner me doppen bovenop de gasschuif. Tussen membraan en zwarte dop.
Bij dit model.

Maar er zijn een paar manieren die begrenzen.
 
Neem even contact op met de dealer die het geplaatst heeft. Het weghalen van die 4 ringen is maar 1 stap, je moet de motor ook op kenteken laten aanpassen op vol vermogen.
https://www.rdw.nl/particulier/voer...ren/motorvermogen-wijzigen-van-een-motorfiets
Doe je dat niet, dan kan dat bij bijvoorbeeld een ongeluk nog tot vervelende gevolgen leiden met je verzekering. De kans dat je hier mee te maken krijgt is klein, maar het financiële risico is groot.

Waarschijnlijk is het goedkoper om je motor te verkopen aan een andere beginnende motorrijder en zelf een exemplaar op vol vermogen te kopen...

Oja, er zitten verkleiningsringen op de inlaat buizen van je carburateurs, zodat er minder lucht en dus ook minder brandstof kan worden aangezogen.
TS geeft aan dat ie op de gasschuiven begrensd is en niet op restrictieringen in de inlaatrubbers en hoe dat ongedaan te maken.
Als TS dit zelf niet kan is het nog altijd goedkoper om dit te laten doen ipv deze motor te verkopen en weer een andere te kopen.
 
TS geeft aan dat ie op de gasschuiven begrensd is en niet op restrictieringen in de inlaatrubbers en hoe dat ongedaan te maken.
Als TS dit zelf niet kan is het nog altijd goedkoper om dit te laten doen ipv deze motor te verkopen en weer een andere te kopen.
Met de marktwaarde van een 1995 GSX-F? Bijna alles wat je moet laten doen geeft een economische total loss.
Een 25/35 kW GSX-F levert nog een stukje meer op dan een onbegrensde ook.

Zelf zou ik het risico aandurven de begrenzing te verwijderen zonder t RDW te informeren. Als je er voor naar de dealer moet EN het RDW het kenteken aan moet laten passen zou ik deze fiets verkopen voor wat anders tenzij je er verder echt aan gehecht bent.

Technisch ontopic:
Ze hebben 4 diafragma's vervangen, bij mijn weten zaten die op het 1999 model (weet het, ander model) aan de gasschuiven vast en werden die motoren door andere gasschuiven begrensd, deze zorgden dan de gasschuiven niet volledig konden openen. In dat geval moet de tank er af. Bovenkant carburateurs er af en gasschuiven uitwisselen voor onbegrensde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan