begrenzing

Beies

MF'er
21 jul 2004
53
0
stel: je koopt een CBR1000R en je laat hem begrenzen op ong. 100pk. Blijft het koppel dan hetzelfde of niet?
 
stel: je koopt een CBR1000R en je laat hem begrenzen op ong. 100pk. Blijft het koppel dan hetzelfde of niet?
Ligt eraan hoe ze hem begrenzen, als het in de toeren is, zal die teoretisch nog wel aan zn maximale koppel komen, als ie op inlaat begrensd wordt is het een ander verhaal, maar aangezien de tegenwoordige electronica zal ie wel op de toeren begrensd worden (9000 ofzo denk ik) en dan behouw je je koppel netjes (niet volledig).
 
Je kan ook gewoon een 600 kopen, die heeft standaard minder PK dan een 1000, hoef je ook niets te begrenzen, scheelt weer geld (zowel in aanschaf als bengrenzen).

En dan delen we je winst :+
 
Ze worden toch ook wel alleen op papier begrenst!

Is wel wat info over te vinden hier hoor met de zoekfunctie!
 
Hoi,

de Fireblade is zeker niet alleen op papier begrensd, hoewel het relatief eenvoudig is om deze begrenzing op te heffen. Bij sommige merken is het effectief gewoon een draadje in de ECU knippen of herverbinden om extra vermogen los te peuteren. (bv. Suzuki -> omzetten duurt < 15minuten, Honda CBR1000R +/- 1,5 uur)
Het Honda-systeem bestaat uit een restrictie aan de inlaatzijde (aluminium ring met kleine gaten die de effectieve inlaatdiameter meer dan halveert!) en een doorverbinden van 2 pinnetjes op de ECU. Het lijkt me dus zeker dat deze restrictie zijn invloed zal hebben op het maximum koppel. Hoeveel?? Zou ik niet weten, misschien zijn er wel die een vermogensuitdraai hebben van zo'n standaard begrensde machine.
 
Als je hem wilt laten begrenzen alleen maar voor het inschrijven (taks), is het toch niet zo belangrijk wat er met het koppel gebeurt??
Ik neem aan dat je hem toch weer meteen na de inschrijving op full power wilt hebben.... :]
 
Hoi,

de Fireblade is zeker niet alleen op papier begrensd, hoewel het relatief eenvoudig is om deze begrenzing op te heffen. Bij sommige merken is het effectief gewoon een draadje in de ECU knippen of herverbinden om extra vermogen los te peuteren. (bv. Suzuki -> omzetten duurt < 15minuten, Honda CBR1000R +/- 1,5 uur)
Het Honda-systeem bestaat uit een restrictie aan de inlaatzijde (aluminium ring met kleine gaten die de effectieve inlaatdiameter meer dan halveert!) en een doorverbinden van 2 pinnetjes op de ECU. Het lijkt me dus zeker dat deze restrictie zijn invloed zal hebben op het maximum koppel. Hoeveel?? Zou ik niet weten, misschien zijn er wel die een vermogensuitdraai hebben van zo'n standaard begrensde machine.

Aha dat wist ik niet..

ik rijd ook een blade belg en had de zoekfunctie flink geraadpleegd. Daar vond ik een antwoord over het begrenzen enkel op papier. vandaar

tsjek: http://www.motor-forum.nl/forum/topic/46392?highlight=begrenst%20kenteken%20blade
 
Terug
Bovenaan Onderaan