Begroeten zonder motorkleding

Dat hoeft ook niet , t is wel vriendelijk naar de hulpverlener toe die je van t asfalt mag schrapen :t

Zo denk ik er ook over. Dat pak is er niets voor niets, wij verbazen ons nog steeds dat iemand die in de auto zonder gordel rijdt een bekeuring krijgt maar een motorrijder in korte broek op slippers geen bekeuring krijgt. Beide zijn volgens mij ter voorkoming van extra letsel.
 
Zo denk ik er ook over. Dat pak is er niets voor niets, wij verbazen ons nog steeds dat iemand die in de auto zonder gordel rijdt een bekeuring krijgt maar een motorrijder in korte broek op slippers geen bekeuring krijgt. Beide zijn volgens mij ter voorkoming van extra letsel.

Hoezo verbazen? In de auto ben je verplicht om een gordel te dragen, wat wettelijk is bepaald.
Voor een motor is alleen wettelijk bepaald dat men een helm op correcte wijze draagt.

Ik draag een compleet pak, niet omdat ik vriendelijk wil zijn naar een hulpverlener, maar omdat ik wat extra schade aan mijn eigen lichaam wil verkomen mocht ik ten val komen.

Wat een ander motorrijder doet, moet hij/zij lekker zelf weten. Als diegene ten val komt en zijn/haar dna in een groot stuk asfalt heeft achtergelaten, dan is het zijn/haar probleem.

En de hulpverlener doet gewoon zijn werk, die ligt er niet wakker van...
 
Nee we liggen er niet wakker van, we vinden het alleen niet altijd even prettig als we benen zien die tot op het bot zijn kaal gevreten door asfalt of een romp die bijna helemaal open ligt.

Spreek je uit ervaring...?

(Ik vraag het uit morbide nieuwsgierigheid 😈)
 
Spreek je uit ervaring...?

(Ik vraag het uit morbide nieuwsgierigheid 😈)

Gelukkig komen wij niet vaak bij ongevallen met motoren, meestal bij automobilisten die opgesloten zitten in het wrak. Helaas wel een keer een motorrijder gezien die kinderbeentjes had na een zware schuiver. Daar was het meeste vlees wel van de benen af😱
 
Gelukkig komen wij niet vaak bij ongevallen met motoren, meestal bij automobilisten die opgesloten zitten in het wrak. Helaas wel een keer een motorrijder gezien die kinderbeentjes had na een zware schuiver. Daar was het meeste vlees wel van de benen af😱

En dan zeur ik wel eens dat ik na een lang ritje geen benen meer over heb... 🥴
 
Ik heb altijd gewone motoren gereden... en nu sinds kort een motor scooter.. dan hoor je er ineens ook niet meer zo bij.
Tenminste... krijg minder groetjes terug...
 
Gelukkig komen wij niet vaak bij ongevallen met motoren, meestal bij automobilisten die opgesloten zitten in het wrak. Helaas wel een keer een motorrijder gezien die kinderbeentjes had na een zware schuiver. Daar was het meeste vlees wel van de benen af😱
Dat zijn eigenlijk alle van vele ongevallen die ik onderweg heb mogen gadeslaan, met zo'n 1,5 ton per jaar kom je er wel eens enkele als eertse tegen. Het meest morbide vond ik nog een situatie waar ik 'snachts over een boel troep heen reed en vervolgens moest stoppen omdat de weg geblokkeerd was door een audi en een vrachtwagen. Die Audi bleek 2 fietsers met twee asielzoekers op beide fietsen dood gereden te hebben, en daar reed ik nogeens extra overheen, na die vrachtwagen en dan sta je daar tussen allemaal hoofden en armen en benen . Motorrijders nog nooit in ongelukken betrokken gezien
 
Ik vond het erger voor het vrouwtje in de Audi als voor de asielzoekers...
Het mag dan ook misschien wel aanleiding zijn om voorzichtiger te zijn in een auto dan op de motor omdat ik er een stuk of 10, 15 heb zien doodgaan of dood gevonden heb waarvan er geeneen motorrijder was. Met uitzondering van die 4 op de fiets zat alles in blik, soms wel heel letterlijk
 
Laatst bewerkt:
Ik heb altijd gewone motoren gereden... en nu sinds kort een motor scooter.. dan hoor je er ineens ook niet meer zo bij.

Die heb ik al eerder gehoord, eigenlijk best raar want voor beide apparaten heb je een A rijbewijs nodig.
Maar troost je er zijn ook motorrijders die bewust geen andere motorrijders groeten, ook niet als ze een groet krijgen.
 
Wat is de volgende stap? Een complete beschermende geelgekleurde outfit met reflecterende strepen erop, net de daarbij passende gele helm?

Andere kleur kan/mag ook wel denk ik, er is voldoende keus. 😉
 
Alleen in de Eifel zwaai ik niet zoveel. Dan ben je in elke bocht met een hand aan het rijden.😉
Beschermende kleding ben ik voorstander van verplichting. Kost de maatschappij veel teveel. Uiteindelijk moeten wij dat met z’n allen betalen. Daar voel ik niet zoveel voor. Zou liever zien dat iedereen die zelf iets dom doet dat ook merkt in zijn/haar portemonnee. Dan pas kun je echt spreken over eigen verantwoordelijkheid.
De regels van België inzake beschermende kleding zijn echter lachwekkend. Men spreekt van “bedekkende” kleding. Een T-shirt met lange mouwen is al genoeg. Zo’n verplichting is natuurlijk onzin.😂
 
Ik groet bijna naar iedere collega rijder. Behalve als ik een bochie om ga of mijn eigen veiligheid in geding komt.
 
Zou liever zien dat iedereen die zelf iets dom doet dat ook merkt in zijn/haar portemonnee. Dan pas kun je echt spreken over eigen verantwoordelijkheid.

als we die weg opgaan ...

dat alle "dikke mensen" vanaf nu alle dokters en aanverwante kosten volledig zelf betalen, zij zijn zo dom om zichzelf vol te vreten
dat alle motards die op circuit crashen zelf in staan voor hun medische kosten, zij zijn zo dom om ...
dat alle wielerterroristen al hun schaafwonden zelf ... zij zijn zo dom om in die kleding ...
alle tenissers hun tennisellenbogen ... zij zijn zo dom om eens niet af te wiselen ...
als voetballers zo dom zijn om perse mekaar overhoop te stampen ....
als je zo dom bent om op 2 supergladde latten een berg vol sneeuw ...
kan wel over iedereen zoiets bedenken hoor O-)
 
als we die weg opgaan ...

dat alle "dikke mensen" vanaf nu alle dokters en aanverwante kosten volledig zelf betalen, zij zijn zo dom om zichzelf vol te vreten
dat alle motards die op circuit crashen zelf in staan voor hun medische kosten, zij zijn zo dom om ...
dat alle wielerterroristen al hun schaafwonden zelf ... zij zijn zo dom om in die kleding ...
alle tenissers hun tennisellenbogen ... zij zijn zo dom om eens niet af te wiselen ...
als voetballers zo dom zijn om perse mekaar overhoop te stampen ....
als je zo dom bent om op 2 supergladde latten een berg vol sneeuw ...
kan wel over iedereen zoiets bedenken hoor O-)
Sportblessures kosten de maatchappij in 2015 al 1,5 miljard per jaar. Bron: ‘Sportblessures kosten 1,5 miljard per jaar’
Schaafwondjes van een enkele motorrijder vallen daarbij totaal in het niet.
Weer een voorbeeld van het zinloos uitvergroten van een niet bestaand probleem.
 
als we die weg opgaan ...

dat alle "dikke mensen" vanaf nu alle dokters en aanverwante kosten volledig zelf betalen, zij zijn zo dom om zichzelf vol te vreten
dat alle motards die op circuit crashen zelf in staan voor hun medische kosten, zij zijn zo dom om ...
dat alle wielerterroristen al hun schaafwonden zelf ... zij zijn zo dom om in die kleding ...
alle tenissers hun tennisellenbogen ... zij zijn zo dom om eens niet af te wiselen ...
als voetballers zo dom zijn om perse mekaar overhoop te stampen ....
als je zo dom bent om op 2 supergladde latten een berg vol sneeuw ...
kan wel over iedereen zoiets bedenken hoor O-)

Waarom doet een verzekering dit dan wel als jij zonder autogordel een ongeval krijg. Die gaan gewoon kosten verhalen. Zonder gordel is voor mij hetzelfde als zonder pak of beschermende kleding. Vergelijkingen met tennissers en wielrenners slaat natuurlijk nergens op. Een wielrenner zonder helm is net zoiets als een motorrijder zonder beschermende kleding. Onnozel!!!
 
Sportblessures kosten de maatchappij in 2015 al 1,5 miljard per jaar. Bron: ‘Sportblessures kosten 1,5 miljard per jaar’
Schaafwondjes van een enkele motorrijder vallen daarbij totaal in het niet.
Weer een voorbeeld van het zinloos uitvergroten van een niet bestaand probleem.
Ken iemand die bijna een half jaar in het ziekenhuis heeft gelegen. Pinnen door de benen om te zorgen dat er weer weefsel aan kon groeien. Daarna lange revalidatie. Dus als jij over schaafwonden praat gok ik dat je alleen maar 30 km zones rij? Anders gaan de kosten rap omhoog.
 
Waarom doet een verzekering dit dan wel als jij zonder autogordel een ongeval krijg. Die gaan gewoon kosten verhalen. Zonder gordel is voor mij hetzelfde als zonder pak of beschermende kleding. Vergelijkingen met tennissers en wielrenners slaat natuurlijk nergens op. Een wielrenner zonder helm is net zoiets als een motorrijder zonder beschermende kleding. Onnozel!!!
Verzekeringen doen er alles aan om geen geld uit te geven, dat is de enige reden...
Daarom zijn ze zo rijk, Geld dat je niet uitgeeft is het eerste verdiend
 
Terug
Bovenaan Onderaan