Begroeten zonder motorkleding

DnJeff

Yamaha VMAX
23 jul 2019
39
26
Brabant
Beste mede mf’ers,

Laatste tijd valt mij op dat motorrijders minder vaak terug begroeten wanneer ik bijvoorbeeld geen motorbroek en motorhandschoenen draag (gevaarlijk, ik weet het maar dat is een andere discussie). Wanneer ik dus wel volledig beschermd ben zwaait mijn tegemoetkomer altijd terug maar zonder dus niet valt mij op. Meer rijders die dit ook op valt of zou het tussen de oren zitten? Ik vind het namelijk nogal de moraalridder spelen, we zijn allemaal oud en wijs (de meeste) genoeg om daar zelf een keuze in te maken. Ben benieuwd.

Gr. Jeff
 
t interesseert toch ook niet of iemand wel of niet zwaait? :?
 
als ik een motorrijder zie afkomen, blokkeer ik zijn route zodat hij wel moet stoppen. dan vraag ik hem onder lichte dwang van een pistool om even te strippen, check zijn kledij, ook de labels, geef de CE nummers in in google en als alles in orde is zwaai ik even vriendelijk met mijn linker hand naar hem terwijl ik weg rijdt.

als er iets niet in orde is zwaai ik niet.
 
"leven en laten leven"...

Ik zit vaker in korte broek en flip-flops op m'n AWOotje dan in lange broek, en de meeste groeten.
Je hebt er altijd wat tussen die nooit groeten, ook al heb je een zwemvest en bombeschermend pak aan.
 
Ik zwaai eigenlijk altijd terug. Zelf rij ik altijd met pak en wat erbij hoort, soms doorwaai spul en soms in leer, hangt af van temperatuur.
Als iemand in slippers en korte broek rijden wil, tsja zijn keuze. Vroeger reed ik ook gewoon in spijkerbroek, leren jasje en kistjes rond.
Ieder zijn keuze, ik groet gewoon terug.
 
Herkenbaar. Heb een kevlar Skinny jeans waarvan niet te zien is dat het beschermd. De helft van de rijders stopt met groeten. Ik blijf driftig zwaaien *O*
 
Beste mede mf’ers,

Laatste tijd valt mij op dat motorrijders minder vaak terug begroeten wanneer ik bijvoorbeeld geen motorbroek en motorhandschoenen draag (gevaarlijk, ik weet het maar dat is een andere discussie). Wanneer ik dus wel volledig beschermd ben zwaait mijn tegemoetkomer altijd terug maar zonder dus niet valt mij op. Meer rijders die dit ook op valt of zou het tussen de oren zitten? Ik vind het namelijk nogal de moraalridder spelen, we zijn allemaal oud en wijs (de meeste) genoeg om daar zelf een keuze in te maken. Ben benieuwd.

Gr. Jeff


Ik merk dat zelf ook wel hoor, heb ik het idee tenminste. Maar het maakt mij niks uit, ik zwaai overal naar, als ik zin heb. Naar 'gewone' motorrijders, maar ook naar de scooterrijders, Harleymensen, brommerventjes en zelfs naar de motorpolitie. De pliesie en de Harleykijnen ... die zwaaien het minste terug.

Ik vind daar verder niks van, wanneer ik geen jas aanhoef, dan hoeven zij niet te zwaaien. Vrijheid blijheid. Of nee; Liberté, égalité, fraternité.
 
Beste mede mf’ers,

Laatste tijd valt mij op dat motorrijders minder vaak terug begroeten wanneer ik bijvoorbeeld geen motorbroek en motorhandschoenen draag (gevaarlijk, ik weet het maar dat is een andere discussie). Wanneer ik dus wel volledig beschermd ben zwaait mijn tegemoetkomer altijd terug maar zonder dus niet valt mij op. Meer rijders die dit ook op valt of zou het tussen de oren zitten? Ik vind het namelijk nogal de moraalridder spelen, we zijn allemaal oud en wijs (de meeste) genoeg om daar zelf een keuze in te maken. Ben benieuwd.

Gr. Jeff
Denk je nou echt dat mensen bij een snelheid van zeg 160km/h waarmee je elkaar tegemoet komt, een gedegen analyse maken van merk en type motorfiets, land van herkomst en type kledij?
 
Ik zwaai wanneer ik kan.....en wil.....ik bepaal en niet een ander. Bovendien is het niet mijn probleem dat ik niet kan....bijv. Als je moet schakelen of in een drukke verkeerssituatie bent.....je kop erbij houden.

Het valt mij vaak op dat chopperrijders, zeker mbt de afgelopen warme dagen nauwelijks gekleed zijn....daar steek mijn hand niet meer voor op vanwege mijn ervaring door hun slechte respons. En ze weten zelf ook wel dat ze ‘slecht’ gekleed zijn...

Politieagenten wel, zijn ook motorrijders toch....:Y
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er dus zo een. Ik zwaai niet naar lui die in hun strandoutfit op de motor zitten. In mijn ogen hoort beschermende kleding gewoon bij het motorrijden. Ja iedereen moet het voor zichzelf bepalen, maar daar hoef ik het dan nog niet mee eens te zijn. Natuurlijk ga ik niet iedereen uitgebreid analyseren, maar als iemand in korte broek en badslippers op de motor zit zie je dat snel genoeg.
 
soms knik ik wel eens of zwaai ff....niet op drukke dagen dat er veel motoren op pad zijn, ik blijf niet bezig....
met of zonder gear zal mij boeien...ik ben zelf ook wel eens geneigd op hete dagen zonder op pad te gaan
maar doe het eigenlijk nooit.
in doorwaai pak is het wel te doen en zeker nu ik 2 weken geleden hier achter op het fietspad een race fietser onderuit heb zien gaan en hoe dat eruit ziet is de drang om in me onderbroek op de motor te stappen ff weer voorbij 🤣
 
Ik groet nooit. Behalve als ik iemand zie op exact dezelfde moto. Dan is er een connectie. Net zoals Defender-rijders of MX5-rijders naar mede-eigenaars groeten, maar daarom niet naar elke Landy of Mazda.

Waarom?
We zijn allemaal 1 grote familie, maar van zodra de helm wordt afgezet (bijvoorbeeld op de Honda CB-day onlangs in Antwerpen), dan zie je hoe "de mens" onverdraagzaam en egoïstisch is, geen rekening houdt etc etc etc. Probeer maar eens vriendelijk iets te vragen, even langs de doorgang willen gaan, een goedemiddag knikken of vriendelijk aankijken... Maar als we onze helm op hebben, is het grote liefde en kunnen we zwaaien naar elkaar?

Fuck off, sukkelaars. :+:]
 
Ik ben er dus zo een. Ik zwaai niet naar lui die in hun strandoutfit op de motor zitten. In mijn ogen hoort beschermende kleding gewoon bij het motorrijden.

wat een onzin. het is hier nog steeds een vrij europa. je post is meer iets voor www.moraalridders.be

ik groet iedereen, altijd en overal in eendert welke situatie. ook als ik niet kan met mijn linkerhand omdat ik net de koppeling in heb, steek ik mijn been uit of geef ik een knikje met het hoofd. ook plat in de bocht, al is het maar het pinkje dat even omhoog gaat. ook op de autostrade over de berm heen, of ze het nu zien of niet en terug groeten of niet.

Als er dan toch "iets bij het motorrijden hoort", dan zou het het groeten moeten zijn. zelfs naar zwaantjes, maxi-scooters en soms zelfs naar jongeren op een 50.
 
Wat is de volgende stap? Een complete beschermende geelgekleurde outfit met reflecterende strepen erop, net de daarbij passende gele helm? Zucht.

Ik wordt er niet goed van al die moraalridders die gaan bepalen wat ik aan moet hebben als ik op de motor zit. Hebben ze niks beters te doen?

Zoals iemand al eerder zei: " leven en laten leven."

Maar goed, moraalridder zullen er altijd wel blijven.
Als diegene, de moraalridder, zich hier kenbaar wilt maken, dan weet ik naar wie ik niet een vriendelijk gebaar maak. 🧐
 
Wat is de volgende stap? Een complete beschermende geelgekleurde outfit met reflecterende strepen erop, net de daarbij passende gele helm? Zucht.

Ik wordt er niet goed van al die moraalridders die gaan bepalen wat ik aan moet hebben als ik op de motor zit. Hebben ze niks beters te doen?

Zoals iemand al eerder zei: " leven en laten leven."

Maar goed, moraalridder zullen er altijd wel blijven.
Als diegene, de moraalridder, zich hier kenbaar wilt maken, dan weet ik naar wie ik niet een vriendelijk gebaar maak. 🧐
Dat hoeft ook niet , t is wel vriendelijk naar de hulpverlener toe die je van t asfalt mag schrapen :t
 
Op warme weekenddagen zijn er vaak veel motorrijders op de weg. Dan groet ik echt niet iedereen. Is niets persoonlijks. Wist ook niet dat mensen daar onzeker van worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan