Begroeten zonder motorkleding

Ik merk dat zelf ook wel hoor, heb ik het idee tenminste. Maar het maakt mij niks uit, ik zwaai overal naar, als ik zin heb. Naar 'gewone' motorrijders, maar ook naar de scooterrijders, Harleymensen, brommerventjes en zelfs naar de motorpolitie. De pliesie en de Harleykijnen ... die zwaaien het minste terug.

Ik vind daar verder niks van, wanneer ik geen jas aanhoef, dan hoeven zij niet te zwaaien. Vrijheid blijheid. Of nee; Liberté, égalité, fraternité.
:^


Ik groet nooit. Behalve als ik iemand zie op exact dezelfde moto. Dan is er een connectie. Net zoals Defender-rijders of MX5-rijders naar mede-eigenaars groeten, maar daarom niet naar elke Landy of Mazda.

Waarom?
We zijn allemaal 1 grote familie, maar van zodra de helm wordt afgezet (bijvoorbeeld op de Honda CB-day onlangs in Antwerpen), dan zie je hoe "de mens" onverdraagzaam en egoïstisch is, geen rekening houdt etc etc etc. Probeer maar eens vriendelijk iets te vragen, even langs de doorgang willen gaan, een goedemiddag knikken of vriendelijk aankijken... Maar als we onze helm op hebben, is het grote liefde en kunnen we zwaaien naar elkaar?

Fuck off, sukkelaars. :+:]

Ik ben blij dat ik me in andere kringen beweeg
Heb je ooit al eens gedacht de mensen die jou van de weg mogen plukken en bekijken omdat iemand het een goed idee vond om zonder beschermende kleding te gaan rijden.


Lulkoek, die hebben zelf voor dat beroep gekozen... Net als dat je als militair iemand de kop van zijn romp schieten moet, dagen in de blubber ligt en bij 40 kmh uit een pantservoertuig moet stappen... ja en dan weet je wat je op een motor te wachten staat, maar 99% van gaat niet dus trek zelfeen conclusie wie een miet is en wie niet
Jeetje ... ik rook én ik rij graag in een t-shirtje ... dat er überhaupt nog mensen naar me zwaaien. :X

:]
ps. ik doe nog veel meer dingen verkeerd hoor.
Vriend
 
Laatst bewerkt:
Nee joh, logisch. Zoveel mogelijk kleding kopen en zo veel mogelijk afwisselen. :9

(Deze post is gesponsord door een niet nader te noemen motorkledingwinkel.)
 
Mijn oom is ambulancebroeder en motorrijder en toen ik met 20 mijn motorrijbewijs haalde heeft hij gevraagd of ik een pak had omdat hij anders een paar fotos kon laten zien hoe je knie er uitzog zonder bij een val van 50kph op asfalt;) heb eivelijk altijd een leren motoroveral aan😉😊
 
Iedereen moet wat mij betreft zelf weten hoe ze op de motor stappen, ik neem aan dat ze genoeg verstand hebben om de gevolgen af te wegen
Maar ze zouden voor de gein eens zachtjes moeten gaan rennen en je op je blote knieën op het asfalt laten vallen
Kan me bijna niet voorstellen hoe dat dan bij 100+ zou aanvoelen
Oef. Ik heb hele mooie littekens aan dat soort acties met skates overgehouden.
 
Iedereen moet wat mij betreft zelf weten hoe ze op de motor stappen, ik neem aan dat ze genoeg verstand hebben om de gevolgen af te wegen
Maar ze zouden voor de gein eens zachtjes moeten gaan rennen en je op je blote knieën op het asfalt laten vallen
Kan me bijna niet voorstellen hoe dat dan bij 100+ zou aanvoelen

Je gaat binnen een paar meter open tot aan het bot en daarmee trek je strepen op het asfalt. Er is bijna geen ergere pijn mogelijk.

Het is een keus en sommige mensen maken de juiste keuzes, anderen zijn nogal eigenwijs.
 
Iedereen moet wat mij betreft zelf weten hoe ze op de motor stappen, ik neem aan dat ze genoeg verstand hebben om de gevolgen af te wegen
Maar ze zouden voor de gein eens zachtjes moeten gaan rennen en je op je blote knieën op het asfalt laten vallen
Kan me bijna niet voorstellen hoe dat dan bij 100+ zou aanvoelen

Het duurt een jaartje voordat het geen pijn meer doet. Of misschien een ietsje meer of minder, ligt er aan hoe erg het was. Bij mij duurde het een jaartje. Sommige dingen (breuken) duren ook wat langer trouwens, maar littekens lopen we allemaal op.

Als je dit absoluut niet mee wil maken zou ik inderdaad altijd een pak dragen. En dan is er nog steeds geen garantie dat je aan het motorrijden geen pijn gaat overhouden. Of zelfs uiterst pijnlijk en onnodig zult overlijden. Garanties bestaan niet. De beste garantie is vertrouwen.

Als je al weet hoe het voelt, en ook weet dat je het wel overleeft, en bovendien kunt waarderen hoe lekker het is om in een t-shirtje in het zonnetje rond te rijden .. dan kun je ook gewoon kiezen. Neem ik het risico? Ja, ik zeker wel. *D :] :t

Je gaat binnen een paar meter open tot aan het bot en daarmee trek je strepen op het asfalt. Er is bijna geen ergere pijn mogelijk.

Het is een keus en sommige mensen maken de juiste keuzes, anderen zijn nogal eigenwijs.




Het is geen besluit dat ik neem door slechts twee variabelen te vergelijken. (pak is veilig, geen pak is niet veilig, of eigenwijs, niet eigenwijs) Het is een beslissing die ik neem op grond van alle ervaringen die ik tot nu toe in dit leven heb opgedaan. Dus eigenlijk kan niemand het me met goed fatsoen kwalijk nemen, ik weet immers niet beter dan dat ik weet .... en als iemand het me toch nog kwalijk neemt.... vind ik dat ook goed. En ik zwaai nog naar ze ook. :W

Ow, en pijn vergelijken in gradatie (bijna geen ergere pijn mogelijk) is zinloos. Als je al veel verschillende pijnen heb beleefd, dan weet je dat zoiets alleen maar persoonlijk en ook nog eens heel contextueel is, en daarmee dus niet in te zetten als argument. Pijn is een persoonlijke ervaring.
 
Wat is het toch met al die motorrijders op dit forum? Of ze zijn gevallen, en ze gaan ervan uit dat ze weer gaan vallen. Of ze zijn nog niet gevallen, maar gaan ervan uit dat dat gaat gebeuren. En dan gaan ze hun 'wijsheid' verkondigen/opdringen aan de rest :r.

Als je zo bang ben om te vallen, ga je toch een andere hobby zoeken. Maar stop met het veroordelen van andere motorrijders en hun keuzes |(

Misschien heeft dat iets te maken met verstand gebruiken, of een bepaalde verantwoordelijkheid hebben, of al ooit de grond gekust hebben en daardoor weten dat fatsoenlijke kleding je gered hebben voor nog meer leed.

En van wijsheid verkondigen/opdringen is, vanuit mij tenminste, geen enkele sprake.

Een stom rund kun je namelijk toch niets leren.

Die moeten het vaak op de harde manier leren.
Wat ik ben ervan overtuigd dat wanneer je eens een keer over het asfalt stuitert in je korte broek en/of t-shirt, dat je het heel snel hebt afgeleerd.

En ik veroordeel iedereen die ik wil veroordelen, net zoals jij doet overigens...
 
Het is geen besluit dat ik neem door slechts twee variabelen te vergelijken. (pak is veilig, geen pak is niet veilig, of eigenwijs, niet eigenwijs) Het is een beslissing die ik neem op grond van alle ervaringen die ik tot nu toe in dit leven heb opgedaan. Dus eigenlijk kan niemand het me met goed fatsoen kwalijk nemen, ik weet immers niet beter dan dat ik weet .... en als iemand het me toch nog kwalijk neemt.... vind ik dat ook goed. En ik zwaai nog naar ze ook. :W

Ow, en pijn vergelijken in gradatie (bijna geen ergere pijn mogelijk) is zinloos. Als je al veel verschillende pijnen heb beleefd, dan weet je dat zoiets alleen maar persoonlijk en ook nog eens heel contextueel is, en daarmee dus niet in te zetten als argument. Pijn is een persoonlijke ervaring.

Wat ik er nou zo fijn aan vind is dat ik er geen last van heb als jij ligt te kermen van de pijn.

Maar stel dat je voor je werk op grote hoogte moet gaan. Je baas eist van je dat je zekert, zodat je niet naar beneden kan storten.
Wat doe je dan als je dat allemaal maar onzin vindt?
 
Wat ik er nou zo fijn aan vind is dat ik er geen last van heb als jij ligt te kermen van de pijn.

Maar stel dat je voor je werk op grote hoogte moet gaan. Je baas eist van je dat je zekert, zodat je niet naar beneden kan storten.
Wat doe je dan als je dat allemaal maar onzin vindt?
Dat vind ik ook fijn voor jou. Het zou ook behoorlijk zinloos zijn als jij daar last van had. Het gaat immers om medeleven en niet om medelijden. :t

Maar stel ... ja, als we dingen gaan stellen kan ik er nog wel meer verzinnen. Zinloos tot het moment daar is.
 
Het zou ook behoorlijk zinloos zijn als jij daar last van had.

Als iemand daardoor (tijdelijk) moet gaan leven van de ziekteverzekering, waarvoor ik dus moet werken/bijdragen, heb ik daar toch redelijk last van als je het had kunnen voorkomen door de passende kledij te dragen.
Of gaan we dan de discussie voeren dat dat nu eenmaal het systeem is.
 
Een stom rund kun je namelijk toch niets leren.
Die moeten het vaak op de harde manier leren.




Wat ik ben ervan overtuigd dat wanneer je eens een keer over het asfalt stuitert in je korte broek en/of t-shirt, dat je het heel snel hebt afgeleerd.

Kannie ut nou wel of niet leren? _O-

Ik kan je uit ervaring vertellen dat ik het nog steeds niet 'geleerd' heb. Oordeel maar raak. Hahaha!
 
Als iemand daardoor (tijdelijk) moet gaan leven van de ziekteverzekering, waarvoor ik dus moet werken/bijdragen, heb ik daar toch redelijk last van als je het had kunnen voorkomen door de passende kledij te dragen.
Of gaan we dan de discussie voeren dat dat nu eenmaal het systeem is.

Ja? Wat zou het je kosten, denk je?
 
WOH doe ik gezekerd, S3 schoenen nooit, zekeren in hoogwerker vertik ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan