Begroeten zonder motorkleding

Uiteindelijk moet iedereen het zelf weten idd en iedereen heeft het recht op een afwijking, een neurose of verregaande eigenwijsheid, het is je van harte gegund.

Ik heb gisteren heerlijk met de motor gereden, wel veel te snel zoals meestal over de N307 (vierbaans en geen kruisingen, 100 km max), maar intens genoten, met motorpak, handschoenen en laarzen. En ook gezwaaid naar diverse collega's op twee wielen.

Opa bekijkt het wel.
 
En toch zwaaien we allemaal naar haar ondanks het feit dat ze geen protectie draagt. :+:+

7dfe4e18a1d35232fc4c9ab3bfa94c37.jpg
 
En ook gezwaaid naar diverse collega's op twee wielen.
Dus jij hebt het stuur maar met één hand vastgehouden?? :(

Weet je wel hoe gevaarlijk dat is? En nee, nu niet tegenspreken, want dat hebben ze jou vast niet geleerd tijdens het lessen.

:W:+
 
Ik zwaai echt naar iedereen, motorrijders met of zonder de juiste kleding, scooterrijders, politie, pizzabezorgers.......noem maar op.

Valt me inderdaad op dat Harleyrijders niet van die zwaaiers zijn....waarom is dat eigenlijk, ben ik te min op mijn Japanse naaimachine?

Ach, zo lang ik plezier heb en zit te zingen in mijn helm.....who cares......😉
 
Valt me inderdaad op dat Harleyrijders niet van die zwaaiers zijn....waarom is dat eigenlijk, ben ik te min op mijn Japanse naaimachine?

Ja, dat is zelfs contractueel vastgelegd. Er is overigens wel een clausule waarin gesteld wordt dat er uitdrukkelijk een uitzondering gemaakt wordt voor de Yamaha Vmax van de eerste generatie.
 
Zolang motorkleding "nog" niet wettelijk verplicht is moet iedereen voor zichzelf maar weten wat ze doen. Ik draag het wel want ben veel te zuinig op m'n behang

Had elke willekeurige kunnen citeren hoor, maar je was de laatste :+

Hypocriete vind ik dan weer wel altijd dat we wielrenners die met 60-70 kmh de brug afsjeezen 'sportief' (ze worden in ieder geval niet zo verketterd als wij) noemen en een motorrijder die in de stad in shirtje en spijkerbroek rijdt een randdebiel. En die rijden nota bene niet meer dan in een 'second skin'
Terwijl ik in de stad gewoon 50-55 max rijd. Tegenwoordig is daar ook bijgekomen de huismoeder en oma op elektronische fiets, rijden ook tegen de 40. Zie ze in de zomer ook niet in koeienhuid meetrappen..

Zelf rij ik altijd in volledig pak zodra ik weet dat ik buiten de stad kom en zwaai naar alles op 2 wielen, tenzij ik een scooter zie met een zwarte helm en 2 rode hoorntjes/puntjes erop :+
Kwam laatst een Yamaha Aerox tegen, helemaal Kawa groen gespoten met ninja stikkers en al. Die zag ik verwaterd kijken naar mn 10R toen hij naast me op het fietspad bij kon blijven. Keertje terugkijken en groeten, zag zn harde plasser nog net omhoog komen.
Ik herkende mezelf van zon 18 jaar geleden, toen ik met mn Puch Maxi in dezelfde kleuren naast een ZXR750 kwam te staan en vriendelijk begroet werd *D
 
Had elke willekeurige kunnen citeren hoor, maar je was de laatste :+

<knip>
Ik herkende mezelf van zon 18 jaar geleden, toen ik met mn Puch Maxi in dezelfde kleuren naast een ZXR750 kwam te staan en vriendelijk begroet werd *D

Yep, ik zie dat echte enthousiasme ook vaak bij beginnende A1 rijders ... ik ben daar altijd net iets aardiger tegen omdat ik wel met ze meeleef. Op die leeftijd zat ik namelijk al op een dikke GS1000. Ik heb er volgens mij niet eens foto's van, maar wat was ik dol op die motor. Datzelfde enthousiasme begroet en verwelkom ik nu heel graag bij de 'jonkies'...
 
Hypocriete vind ik dan weer wel altijd dat we wielrenners die met 60-70 kmh de brug afsjeezen 'sportief' (ze worden in ieder geval niet zo verketterd als wij) noemen en een motorrijder die in de stad in shirtje en spijkerbroek rijdt een randdebiel. En die rijden nota bene niet meer dan in een 'second skin'
Terwijl ik in de stad gewoon 50-55 max rijd. Tegenwoordig is daar ook bijgekomen de huismoeder en oma op elektronische fiets, rijden ook tegen de 40. Zie ze in de zomer ook niet in koeienhuid meetrappen..

Precies dit dus. Hier hoor je niemand over want dit is hun ''sport'' maar zodra je als motorrijder je hobby uitvoert (in stadsverkeer) in je shirtje met spijkerbroek dan zeggen kijk daar heb je er weer zo een _O-

En die kortpittige kroketjes op hun elektrische ferrari's zijn helemaal een gevaar op weg.

#nietzwaaiennaarroofboxers
 
Maar dat moeten die wielrenners toch ff lekker zelf bekijken?

Was er niet van de week een 22 jarige wielrenner verongelukt?
 
Maar dat moeten die wielrenners toch ff lekker zelf bekijken?

Was er niet van de week een 22 jarige wielrenner verongelukt?
Ik denkt dat ie overleden is aan de Impact met inwendige bloedingen, weet ik niet zeker hoor. Maar schaafwonden door een schuiver met 40 overleef je gewoon.Een motorpak helpt veel minder tegen impact dan schuifschade
 
Mijn oom is ambulancebroeder en motorrijder en toen ik met 20 mijn motorrijbewijs haalde heeft hij gevraagd of ik een pak had omdat hij anders een paar fotos kon laten zien hoe je knie er uitzog zonder bij een val van 50kph op asfalt;) heb eivelijk altijd een leren motoroveral aan😉😊
Ik kan je honderdduizend foto's laten zien van lachende motorrijders die na een zaterdag heel veel lol in rijden in een spijkerbroekie zitten te barbequeen
 
Was er niet van de week een 22 jarige wielrenner verongelukt?
Euhmmm wat?? Ik weet niet of je opmerking sarcastisch is? Zo nee dan enigszins ongepaste reactie

ja hij is overleden; omdat de wielrenner op een betonnen duiker is geklapt en is overleden als gevolg inwendige schade. Waaronder een gescheurde lever wat een hartstilstand heeft veroorzaakt. Enig respect is wel op z'n plaatst bij dit soort dingen :/
 
yup Revit Flare groen zwart camo ;)
ideale jas
Ik heb net de andere kleur, maar idd fijn jasje! Al moet ik zeggen zelfs met de binnenvoering eruit is het soms echt zweten geblazen. Soms is de jas bij armen/oksels nat... jij ook last van? Heb de ritsjes bij de mouwen open staan maar echt doorwaaien doet ie niet
 
Ik heb net de andere kleur, maar idd fijn jasje! Al moet ik zeggen zelfs met de binnenvoering eruit is het soms echt zweten geblazen. Soms is de jas bij armen/oksels nat... jij ook last van? Heb de ritsjes bij de mouwen open staan maar echt doorwaaien doet ie niet
ja klopt, met de binnenvoering er uit, is het echt een zwetert, en vindt het ook niet echt een doorwaaier, laatst aangehad onder de jas, maar binnenkant plakte gewoon aan mijn arm vast.
 
Terug
Bovenaan Onderaan