Begroeten zonder motorkleding

Rij meestal met een motor jeans , en jas die niet heel herkenbaar is als motorjas en word zt gezwaaid , maargoed Limburgers zijn over algemeen ook erg vriendelijk 🤪
 
Ken iemand die bijna een half jaar in het ziekenhuis heeft gelegen. Pinnen door de benen om te zorgen dat er weer weefsel aan kon groeien. Daarna lange revalidatie. Dus als jij over schaafwonden praat gok ik dat je alleen maar 30 km zones rij? Anders gaan de kosten rap omhoog.
Zucht .. anecdotisch bewijs is geen bewijs. Jouw persoonlijke ervaring telt niet in het grote plaatje. Zelfs als jouw "kennis" een miljoen aan zorgkosten heeft opgemaakt dan is dat nog niet merkbaar in het overall cijfer.
De zorg kost ons allen bijna 100 milhard per jaar. Een derde daarvan is verspilling. Wat zegt u? Ja daar schrik je even van. Door allerlei oorzaken wordt er sub-optimaal gewerkt in de zorg met een prijskaartje dus van zo'n 33 miljard per jaar. Een schaafwondje of zelfs een pin door je been, is een onbetekend detail daarin.
Besteed je energie aan iets wat er wel toe doet
 
Ik mag niet meer zonder beschermende kleding rijden van mevrouw Zenuwlijer*. Gezien het feit dat ik nog maar 43 jaar ben en zij een volwassen vrouw, heb ik maar te luisteren. :+


* "We hadden wat afgesproken R., dit is nu al de zoveelste keer." "De volgende keer steek ik dat ding in de fik, echt kappen nou!"
 
Moet je eens hier in de Périgord leven. Ideaal voor motoren. Stikt er hier van tijdens het seizoen en die Fransen zwaaien naar een stootkar. 😊
 
als we die weg opgaan ...
dat alle "dikke mensen" vanaf nu alle dokters en aanverwante kosten volledig zelf betalen, zij zijn zo dom om zichzelf vol te vreten
dat alle motards die op circuit crashen zelf in staan voor hun medische kosten, zij zijn zo dom om ...
dat alle wielerterroristen al hun schaafwonden zelf ... zij zijn zo dom om in die kleding ...
alle tenissers hun tennisellenbogen ... zij zijn zo dom om eens niet af te wiselen ...
als voetballers zo dom zijn om perse mekaar overhoop te stampen ....
als je zo dom bent om op 2 supergladde latten een berg vol sneeuw ...
kan wel over iedereen zoiets bedenken hoor O-)

Ik kan ook wel meer zaken bedenken. Ik ben echter inderdaad van mening dat er met de “eigen” verantwoordelijkheid omgegaan dient te worden. Jouw eerste opmerking inzake “dikke mensen” bijvoorbeeld. Het is nu al zo dat wanneer iemand te dik/zwaar is hij/zij niet geholpen wordt bij een hartoperatie. Betrof mijn toenmalige schoonmoeder. Ik vond ook dat de arts gelijk had. Eerst fatsoenlijk afvallen en dan terugkomen was de boodschap. In Duitsland geldt al jaren de regel dat wanneer jij te hard hebt gereden (boven de 130km/h) jij altijd mede verantwoordelijk bent. Zo mogen er van mij nog meer regels/sancties komen. Ik heb geen zin teveel zorgkosten te betalen omdat er een eikel onderuit is gegaan in “zomeroutfit”.
 
Waarom doet een verzekering dit dan wel als jij zonder autogordel een ongeval krijg. Die gaan gewoon kosten verhalen. Zonder gordel is voor mij hetzelfde als zonder pak of beschermende kleding. Vergelijkingen met tennissers en wielrenners slaat natuurlijk nergens op. Een wielrenner zonder helm is net zoiets als een motorrijder zonder beschermende kleding. Onnozel!!!

Werkelijk :')?

Zie jij verzekeringen als instanties die staan te popelen om hulpbehoevende mensen te kunnen helpen daar waar nodig?

Het zijn, samen met banken, de grootste ratten die er bestaan. Als ze ook maar denken dat ze een kans maken om niet te hoeven uitkeren, zullen ze dit altijd proberen
 
Ik kan ook wel meer zaken bedenken. Ik ben echter inderdaad van mening dat er met de “eigen” verantwoordelijkheid omgegaan dient te worden. Jouw eerste opmerking inzake “dikke mensen” bijvoorbeeld. Het is nu al zo dat wanneer iemand te dik/zwaar is hij/zij niet geholpen wordt bij een hartoperatie. Betrof mijn toenmalige schoonmoeder. Ik vond ook dat de arts gelijk had. Eerst fatsoenlijk afvallen en dan terugkomen was de boodschap. In Duitsland geldt al jaren de regel dat wanneer jij te hard hebt gereden (boven de 130km/h) jij altijd mede verantwoordelijk bent. Zo mogen er van mij nog meer regels/sancties komen. Ik heb geen zin teveel zorgkosten te betalen omdat er een eikel onderuit is gegaan in “zomeroutfit”.

'Wij weigeren uw kind nog te helpen tijdens zijn middelbare school als hij hulp nodig heeft. Voed uw etterbak eerst maar fatsoenlijk op voordat we hier weer ambtenarensalaris aan verkwisten'.

Waar leg je de grens? Situaties die persoonlijk zijn?
 
Werkelijk :')?

Zie jij verzekeringen als instanties die staan te popelen om hulpbehoevende mensen te kunnen helpen daar waar nodig?

Het zijn, samen met banken, de grootste ratten die er bestaan. Als ze ook maar denken dat ze een kans maken om niet te hoeven uitkeren, zullen ze dit altijd proberen
Nou...een verzekeringsmaatschappij is geen bank, een bank heeft andere prioriteiten, maar een verzekeringsmaatschappij is gewoon een commercieel bedrijf die, net zo, als alle commerciele bedrijven, winst willen maken, en dat bereik je niet door je inkomsten uit te geven :P
 
Omdat dat zo is? O-)

Misschien lijkt het er op, en we zijn ook onze natuurlijke behoefte aan vrijheid serieus aan het onderdrukken; we maken onszelf letterlijk slaven van 'ons' systeem. En er zullen best mensen zijn die het heul heul HEUL belangrijk vinden dat de economie en de regels 'gehandhaafd dienen te blijven' .... maar vraag maar eens aan iemand die op zijn sterfbed ligt of die regels en de economie nou echt zo belangrijk waren.

De braveriken zijn trouwens meestal de ergste leugenaars en schuinsmarcheerders...
 
Nou...een verzekeringsmaatschappij is geen bank, een bank heeft andere prioriteiten, maar een verzekeringsmaatschappij is gewoon een commercieel bedrijf die, net zo, als alle commerciele bedrijven, winst willen maken, en dat bereik je niet door je inkomsten uit te geven :P

Ja dat snap ik. Zeg het niet ook omdat ik er verbaasd over ben dat ze niet proberen uit te keren. Waar ik op reageerde was om het autogordel verhaal.

Welke prioriteit heeft een bank volgens jou dan? Jouw geld veilig voor je bewaren zodat de stoute boeven er niet bij kunnen?

Prioriteit van beide is maximale winst maken.
Daarvoor wordt niets geschuwd. Ze zijn er o.a. meester in om te verbergen dat ze niets schuwen.
 
Zoals al eerder geschreven, een autogordel is verplicht om te dragen als je gaat autorijden. Mocht je een ongeluk krijgen en er blijkt dat je de gordel niet droeg dan mag de verzekeraar van mij een gedeelte van de uitkering inhouden want je voldeed niet aan de eisen om auto te rijden. Mijns inziens zou dit ook moeten gelden voor motorrijders. Kleed je eerst maar eens goed aan.
 
Vergeet niet dat alle richtlijnen, regelgeving en gevaarswaarschuwingen zijn ingesteld op de allerzwaksten in de samenleving. De allezwaksten in de slechtste omstandigheden zorgen voor de grote catastrofen en daar wordt dat bordje "gevaarlijke bocht" voor neergezet, niet voor Max Verstappen die in een DB9 vind dat hij daar wel 65 door heen kan, oh, oh, oh, Max, Foei.
Aangezien ik mij niet tot de allezwakste reken en met goed materieel op de proppen kom kan ik mij wat veroorloven, bijvoorbeeld in mijn "klederdracht"..

Waarschijnlijk zijn de voorschriften dus ook beperkt tot alleen de verplichte helm omdat motorrijders een gezonde dosis verstand geacht worden plegen te bezitten, net als een APK voor motorfietsen overbodig geacht werd omdat de staat van de motorfiets van de Nederlander dermate goed is dat een APK overbodig werd gevonden
 
Vergeet niet dat alle richtlijnen, regelgeving en gevaarswaarschuwingen zijn ingesteld op de allerzwaksten in de samenleving. De allezwaksten in de slechtste omstandigheden zorgen voor de grote catastrofen en daar wordt dat bordje "gevaarlijke bocht" voor neergezet, niet voor Max Verstappen die in een DB9 vind dat hij daar wel 65 door heen kan, oh, oh, oh, Max, Foei.
Aangezien ik mij niet tot de allezwakste reken en met goed materieel op de proppen kom kan ik mij wat veroorloven, bijvoorbeeld in mijn "klederdracht"...
En dan komt Max in z'n DB9 en die snijdt de bocht af, want ja Racelijnen en de apex meepakken. Precies waar RobRD rijd in zijn normale kloffie......
 
Terug
Bovenaan Onderaan