Behulpzame rijder gezocht omg. Breda

Net ff je filmpje gezien. En ze stonden inderdaad al bij de paal van het verkeerslicht (bij die afslag naar het ING-lease terrein). Dat zou betekenen dat ze jou al vanaf de bocht/afslag naar rechts die je maakt, gemeten hebben. Dat kan technisch op dat stuk en dan staan ze ook ver genoeg van alle borden af. Ben bang voor je dat het dokken wordt...... Ben overigens zelf ook in bange afwachting. Ben daar zaterdag ook gelaserd (met de auto), echter niet staande gehouden. Ben zeer benieuwd of ik daar nog iets van hoor.
Dit is dus een leuke. Ik dacht dat hij bij het bord "einde breda" stond, tussen de lantaarnpaal en het bord in. De agent die mijn rbw ingevorderd heeft zei echter dat er gelaserd werd vanaf het bord dorst.
Hij stond iig bij mij niet op het kruispunt, aangezien ik hem pas na het kruispunt zag (waar ik voor het rood gestopt ben).

Of ik nu gelijk heb qua locatie van laseraar of die agent, maakt in beide gevallen niets uit met betrekking tot het verhaal van binnen 220m van het 80km/h bord.
Ook veranderd dit niets aan de onduidelijkheid daar.
Wel kan het iets uitmaken met de afstand tot het stoplicht, dus vandaar dat ik bewust dit punt (nog) niet vermeld heb bij mijn bezwaarschrift.

Ik ben idd van voren gelaserd, wat ik trouwens bij een motor toch wel een erg knappe prestatie vind. Je hebt tenslotte op een afstand van 141m slechts een heel klein stipje waar je op moet mikken...
 
de voor of achterzijde van laseren is in zoverre van belang als hij je van achteren gelaserd heeft, dan moet je nog even checken hoe het dan met de afstand tot het bord zit. ik weet de afstanden namelijk niet maar als hij 141 meter vanaf het eerste x punt heeft gemeten, hoever is dat dan tot aan de stoplichten en hoever tot het bord einde Breda?
 
de voor of achterzijde van laseren is in zoverre van belang als hij je van achteren gelaserd heeft, dan moet je nog even checken hoe het dan met de afstand tot het bord zit. ik weet de afstanden namelijk niet maar als hij 141 meter vanaf het eerste x punt heeft gemeten, hoever is dat dan tot aan de stoplichten en hoever tot het bord einde Breda?
het X punt is het punt waar ik reed. Dus 13m van het stoplicht zelf (stopstreep niet meegerekend) en 86m vanaf het bord einde breda, er van uit gaande dat hij bij bord dorst stond.
Stond hij echter bij bord einde breda, dan was het dus 141m van bord einde breda vandaan waar ik was toen ik gelaserd werd en 69m van het stoplicht.
 
van VOREN een motorrijder laseren???
jongens... een laser richt toch op een kentekenplaat oid dacht ik... en niet op zomaar een stuk......
een fladderende jas beweegt heel wat sneller dan de motor nl..........
dus je jas flapperde met 108 ( wind e.d. zorgen voor wervelingen die met een kleine uitslag de snelheid opschroeven.... ) terwijl de motor een snelheid had van 90km/h

toch ?
 
van VOREN een motorrijder laseren???
jongens... een laser richt toch op een kentekenplaat oid dacht ik... en niet op zomaar een stuk......
een fladderende jas beweegt heel wat sneller dan de motor nl..........
dus je jas flapperde met 108 ( wind e.d. zorgen voor wervelingen die met een kleine uitslag de snelheid opschroeven.... ) terwijl de motor een snelheid had van 90km/h

toch ?

ehhh, nee ;)

Laseren doen ze wel degelijk van voren. Weet niet precies hoe het werkt,
maar dingen als fladderen van kleding zou niet uit moeten maken.

Mij hebben ze gewoon van voren gelazerd en die meeting klopte (helaas) -O-

edit: Laseren doen ze volgens mij vaker van voren, maar wat dat betreft kan
ik alleen uit eigen ervaring en gehoorde verhalen spreken.
 
Laatst bewerkt:
het X punt is het punt waar ik reed. Dus 13m van het stoplicht zelf (stopstreep niet meegerekend) en 86m vanaf het bord einde breda, er van uit gaande dat hij bij bord dorst stond.
Stond hij echter bij bord einde breda, dan was het dus 141m van bord einde breda vandaan waar ik was toen ik gelaserd werd en 69m van het stoplicht.


Ik bedoel,; als ze je van achteren gelaserd hebben, hoever is dan 141 m op de weg. Is dat dan ver na dhet stoplicht? en zo ja zou je daar zo hard gereden kunnen hebben.

Zorg dat je op alle mogelijke manieren een antwoord hebt, voor het geval ze hun verhaal veranderen.

Suc6
 
ze hebben mij niet van achteren gelaserd, maar stel dat:
- ze bij het stoplicht stonden en mij van achteren laserde, dan had ik bij 141m al in de 70 zone gereden in Dorst.
- ze bij het bord breda stonden, dito
- ze bij het bord dorst stonden, idem.

Dus van achteren laseren zou alleen maar in mijn voordeel zijn in deze situatie, maar ik geloof niet dat dat het geval is. Plus dat op het moment dat ik die laseraar voorbij reed zeker niet boven de 85-90 uit ben geweest, dus dan kan ik nooit op 108 geklokt worden...

Btw, vandaag weer gebeld met OvJ: blijken die eikels er vandaag heel de dag niet te zijn, of ik morgen dan maar weer terug wil bellen.. Ik begin er ernstig bang voor te worden dat ik voor het weekend mijn rbw nog niet terug heb. Zelfs niet na mijn argument dat ik m nodig heb voor mijn werk omdat ze in mijn woonplaats geen openbaar vervoer hebben... lekkere mensen daar, je zou ze bijna wat toewensen :X B|
 
Laatst bewerkt:
vanochtend weer gebeld: "Ze zijn er nu mee bezig, bel in de loop van de dag even terug".

Om 14:00 uur weer gebeld: "U mag m op komen halen. We hebben net ... (een of ander papiertje) opgestuurd naar uw thuisadres. Deze heeft u nodig als u uw rijbewijs op komt halen.

Dat wordt dus minimaal morgen. Normaal komt de post rond 13:00 uur bij ons in de straat (helemaal afgelegen dorpje), dus dan moet ik nog behoorlijk haasten om voor 15:00 (sluitingstijd) bij het OM te zijn.
Ik heb behoorlijk wat moeten regelen op mijn werk en qua vervoer, want ik zal m morgen dan ook terug hebben...

Dus dan ben ik vanaf morgenavond weer te spotten :W

Over een maand of 2 krijg ik te horen wat er verder gaat gebeuren, maar ik kan over een week of 3 iig een brief sturen naar het OM om een kopie van het P.V. op te vragen.
Ben zeer benieuwd wat er allemaal in het P.V. staat....

Dus ik heb nog geen flauw idee hoe het verder gaat lopen. Misschien is mijn eerste bezwaarschrift voldoende geweest, misschien moet ik het toch voor laten komen...

We'll see.. ;)
 
vanochtend weer gebeld: "Ze zijn er nu mee bezig, bel in de loop van de dag even terug".

Om 14:00 uur weer gebeld: "U mag m op komen halen. We hebben net ... (een of ander papiertje) opgestuurd naar uw thuisadres. Deze heeft u nodig als u uw rijbewijs op komt halen.

Dat wordt dus minimaal morgen. Normaal komt de post rond 13:00 uur bij ons in de straat (helemaal afgelegen dorpje), dus dan moet ik nog behoorlijk haasten om voor 15:00 (sluitingstijd) bij het OM te zijn.
Ik heb behoorlijk wat moeten regelen op mijn werk en qua vervoer, want ik zal m morgen dan ook terug hebben...

Dus dan ben ik vanaf morgenavond weer te spotten :W

Over een maand of 2 krijg ik te horen wat er verder gaat gebeuren, maar ik kan over een week of 3 iig een brief sturen naar het OM om een kopie van het P.V. op te vragen.
Ben zeer benieuwd wat er allemaal in het P.V. staat....

Dus ik heb nog geen flauw idee hoe het verder gaat lopen. Misschien is mijn eerste bezwaarschrift voldoende geweest, misschien moet ik het toch voor laten komen...

We'll see.. ;)





Jij denkt dat een bezwaarschrift voldoende is :?

Je krijgt straks die mooie brief thuis met een transactie voorstel erin, met het verzoek die terug te sturen (Niet doen, want dat is een schuldbekentenis !!!)
Na de politie probeert ook de officier je te naaien !!!
Die zal ook niet zomaar een bezwaarschrift gegrond verklaren. Hij gaat er nl vanuit, dat de meesten het transactievoorstel accepteren en neemt bij twijfel de gok, dat een rechter je wel gelijk geeft.
We lezen met andere woorden je rechtbankverslag nog wel.
Ik hoop voor je dat je de zaak wint :)
 
Rijbewijs al terug???
Ik dacht je gezien te hebben op de noordelijke rondweg afgelopen zaterdag... Rond een uur of 12? Richting Haagse Beemden...
 
Jij denkt dat een bezwaarschrift voldoende is :?

Je krijgt straks die mooie brief thuis met een transactie voorstel erin, met het verzoek die terug te sturen (Niet doen, want dat is een schuldbekentenis !!!)
Na de politie probeert ook de officier je te naaien !!!
Die zal ook niet zomaar een bezwaarschrift gegrond verklaren. Hij gaat er nl vanuit, dat de meesten het transactievoorstel accepteren en neemt bij twijfel de gok, dat een rechter je wel gelijk geeft.
We lezen met andere woorden je rechtbankverslag nog wel.
Ik hoop voor je dat je de zaak wint :)

Kan het toch hopen ;)
Ik verwacht idd dat ik gewoon een mooie 430 eurie beschikking thuis zal krijgen. Ik ga over een week of 3 ff een briefje schrijven naar het OM om een kopie van het PV op te vragen.
Aan de hand daarvan ga ik dan wel kijken hoe ik het het beste aan kan pakken.
Eén ding is zeker, ik geef niet zomaar op!

Rijbewijs al terug???
Ik dacht je gezien te hebben op de noordelijke rondweg afgelopen zaterdag... Rond een uur of 12? Richting Haagse Beemden...
Yep, vrijdag rond half 3 s'middags opgehaald *D
Dus zou heel goed kunnen, je hebt daar tenslotte zo'n lekker bochtig weggetje naar de heksenwiel :)
Alleen ik ben nu nog achterdochtiger en voorzichtiger geworden, wil nl niet dat ik dadelijk weer zoiets meemaak B|
 
Jemig, wat een pech...
Op die weg naar Dorst zet ik hem ook vaak om 100km/u in de veronderstelling dat je daar 80 mag, bedankt voor de waarschuwing :Y

Wel klote dat je voor een kleine vergissing zo gestraft wordt door het strafrecht (of beter: Willekeurrecht).

Hopelijk valt de prent een beetje mee :Y ... Sterkte.
 
Ben er inmiddels met de moto weer een paar keer langgereden, maar echt niet boven de 60km/h gereden...
Het helpt dus wel, of t nu rechtvaardig is of niet....
 
ben er vanochtend ook nog langs gereden (en daar nog gespot :P ) en ik moet zeggen dat ik het toch rustig aan gedaan heb met jou verhaal in m'n achterhoofd :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan