Behulpzame rijder gezocht omg. Breda

White Scorpion

Die hard MF'er
10 jul 2005
412
1
Tilburg
Ook ik heb er aan moeten geloven.
Rij ik vrolijk over de tilburgseweg van Breda naar Dorst, staat er opeens zo'n blauw aapje achter een paal te schuilen. Instinctief hou ik mijn gas los en blijf 90 rijden (ik was net aan t optrekken).
Word ik even later van de weg gehaald, blijkt dat ik op 108 gemeten was. Het eerste wat ik dacht: "Dat kan nooit, mijn teller is niet boven de 100 geweest!".

Maar ja, geijkte apparatuur doe je niets tegen, dus ik legde me eigen er maar bij neer.... Zou dan in mijn berekening 28km harder dan toegestaan hebben gereden, min 4km correctie, wordt 24km harder.
Dat is nog wel te overzien... })

Blijkt een paar tellen later dat op het stuk waar ze stonden te meten de maximum snelheid 50km/u is ipv 80 of even verder op 70.
Ik was er heilig van overtuigd dat je daar 80 mocht, of in ieder geval minimaal 70.
Dus niet... 54km te hard. ik mag mijn rijbewijs inleveren B| B|

Om een lang verhaal kort te maken:
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat ik niet boven die 100km/u ben geweest, zeker omdat ik weet dat mijn teller ook nog eens bijna 10km/u meer aangeeft bij de 100 dan de daadwerkelijke snelheid.
Maar goed, omdat het de eerste keer is dat ik gepakt ben met 30+ harder, zal ik vrij snel mijn rbw weer terughebben.

Ik weet dat het mijn eigen schuld is, maar waar ik het meeste van baal is dat ik er dus echt van overtuigd was dat je daar 80 mocht!

Ik mocht nadien nog wel lopen met de motor, dus heb m 2km verder op bij mijn werk neergezet.

Nu moet ik alleen even iemand vinden die mijn motor even 13,2km wil verplaatsen naar mijn huis toe.

Dus als iemand uit omgeving Breda zich geroepen voelt om een arme jongen een handje te helpen en mijn schatje voor mij naar mijn huis zou willen rijden, wordt dat zeer op prijs gesteld!


Alvast bedankt!

:}
 
Pfff... ben je lekker mee. Het is daar ook echt niet meer te volgen welke snelheid waar precies geldt.. :N Kom je vanaf de noordelijke rondweg, mag je 70, zodra je de Tilburgseweg op rijdt dan krijg je er twee banen bij maar mag je nog maar 50, 100 meter verder weer 80, weer 100 meter verder 70... :? Kan me je verwarring voorstellen.

Heb je nog wel even nagekeken of het 50-bord er inderdaad wel staat?

Zou overigens graag je motor thuisbrengen, maar ben helaas herstellende van een rug-operatie, dus dat zit er voorlopig niet in...
 
Ik heb het niet nagekeken, maar ik geloof die agent wel, juist omdat het zo verwarrend is daar.
Op zich geen verkeerde vent, maar ik ben nu niet echt blij dat ik m ontmoet heb :N
Ze werden daar echt met bosjes van de weg geplukt, allemaal boven de 80, dus ik ben niet de enige...

Toch bedankt voor je reactie ;) , ik hoop dat er iemand anders wel in staat is... anders moet ik m daar laten staan terwijl ik nog zal te doen heb..(carbs synchroniseren etc).

Reiskosten worden natuurlijk vergoed :Y
 
Hey White,

Ik kan je eventueel wel uit de brand helpen...
Mits je zo'n chopperaar natuurlijk op je racer durft te zetten }) *D

Je kunt hier volgens mij geen PB sturen?? In ieder geval nog niet ontdekt...
Je email is onzichtbaar.. Die van mij volgens mij niet, dus stuur maar ff een mailtje ofzo...

Grtz!

VS800

P.s. Trouwens goed balen... Net geruild en nu dit... Staan trouwens vaak te controleren op die weg...
 
Laatst bewerkt:
je hebt meel.

Alvast bedankt! :}

[edit]
Net met VS800 afgesproken dat ik hem morgen om 12:00 op ga halen, zodat hij mijn motortje thuisbrengt... :}

Ik moet zeggen dat ik ze daar nog nooit heb zien controleren. Wel een stuk verder Breda in, bij die kruising daar, maar daar mag je idd maar 50....
[/edit]

 
Laatst bewerkt:
je hebt meel.

Alvast bedankt! :}

[edit]
Net met VS800 afgesproken dat ik hem morgen om 12:00 op ga halen, zodat hij mijn motortje thuisbrengt... :}

Ik moet zeggen dat ik ze daar nog nooit heb zien controleren. Wel een stuk verder Breda in, bij die kruising daar, maar daar mag je idd maar 50....
[/edit]
ga je hem op de trapfiets halen???

niet zoals origineel bedoeld denk ik maar ;

van ruilen komt huilen.


kom der ook wel es, moet dus zeker gaan opletten daar


:(

sterkte en dat je snel weer kan/mag :]
 
Komt het door de YZF of was het met de bandit ook gebeurd?

Die bandit trok sneller op, dus dit was met die bandit ook zeker gebeurd... Ik hou me er altijd aan om niet meer dan 30km te hard te rijden (snelweg 40), dus ook nu.
Daarom baal ik er ook zo van dat ik me vergist heb in de max daar, anders had ik tegen de 80 gereden ipv tegen de 100.

ga je hem op de trapfiets halen???


kom der ook wel es, moet dus zeker gaan opletten daar


:(

sterkte en dat je snel weer kan/mag :]

Gelukkig kan mijn vriendin nog autorijden... Ben nu allemaal aan t regelen hoe ik maandag naar mijn werk ga... Zoek het niet om op de trapfiets te gaan aangezien het een km of 20 is binnendoor (ik mag met de trapfiets niet over de snelweg), dus nog even alternatief vervoer regelen..

Die agent zei trouwens dat ik woensdag maar moest bellen voor mijn rbw, maar als het aan mij ligt bel ik maandagochtend al.
Wat denken jullie?
Moet ik wachten, of kan ik meteen bellen als het kantoor open is?
 
Gelukkig kan mijn vriendin nog autorijden... Ben nu allemaal aan t regelen hoe ik maandag naar mijn werk ga... Zoek het niet om op de trapfiets te gaan aangezien het een km of 20 is binnendoor (ik mag met de trapfiets niet over de snelweg), dus nog even alternatief vervoer regelen..

Die agent zei trouwens dat ik woensdag maar moest bellen voor mijn rbw, maar als het aan mij ligt bel ik maandagochtend al.
Wat denken jullie?
Moet ik wachten, of kan ik meteen bellen als het kantoor open is?

van waar naar waar; werk ??

enne, maandag bellen, nodig ivm woon/werk, zie boven!!!!!!
 
[...]

Die agent zei trouwens dat ik woensdag maar moest bellen voor mijn rbw, maar als het aan mij ligt bel ik maandagochtend al.
Wat denken jullie?
Moet ik wachten, of kan ik meteen bellen als het kantoor open is?

Gewoon zsm bellen.
Ik had hem ook binnen 2 dagen retour, helemaal nog niet over woon/werk gehad.
 
Goed, wat geschoven met werk, dus maandag is iig geen probleem om naar mijn werk te gaan.
Ik ga maandag dan toch maar bellen, hoop alleen dat ze m daar al hebben...

Tis echt kl*te zoiets...... Zelfs met het koekblik was me dit overkomen op deze plek....dus gelukkig kan niemand zeggen dat het iets met motorrijden te maken heeft ;)
 
Goed, wat geschoven met werk, dus maandag is iig geen probleem om naar mijn werk te gaan.
Ik ga maandag dan toch maar bellen, hoop alleen dat ze m daar al hebben...

Tis echt kl*te zoiets...... Zelfs met het koekblik was me dit overkomen op deze plek....dus gelukkig kan niemand zeggen dat het iets met motorrijden te maken heeft ;)


Als ik je verhaal zo lees is de situatie ter plekke wat betreft de maximum snelheid erg verwarrend. Ook gezien het aantal mensen wat daar gepakt is. Maak dus foto's e.d. van de plek waar je gepakt bent en meet eventueel de afstand op die je binnen de 50 km zone reed tot aan de controleplek. IK heb nl ergens gelezen, dat als de wegsituatie niet past bij de geldende maximum snelheid en er daardoor massaal te hard word gereden, dat dan processen verbaal terug gestuurd worden naar de politie, of worden aangepast. Ook mogen ze niet meer vlak achter het bordje 50 staan te controleren, maar dient er een zekere afstand in acht te worden genomen, zodat het verkeer tijd heeft om de snelheid aan te passen.
Allemaal zaken die je bij een eventueel verweer voor de rechter naar voren kunt brengen. En als je echt niet harder reed dan 90 ook vragen naar het ijkrapport van de gebruikte apparatuur en de gevolgde meet procedure.

Succes rbw kwijt sucks :(
 
Is het al geregeld om je motor thuis te krijgen? Ik wil morgen toch nog even bij mams langs in breda dus mocht je nog hulp nodig hebben wil ik best even helpen :)



edit: ik ken dat stukje (vroeger dagelijks gereden naar de uni :P ). Vroeger was dat een 70km weg alleen hebben ze vorig jaar de gemeentegrenzen verlegd en is het nu idd 50 -O-
 
Is het al geregeld om je motor thuis te krijgen? Ik wil morgen toch nog even bij mams langs in breda dus mocht je nog hulp nodig hebben wil ik best even helpen :)



edit: ik ken dat stukje (vroeger dagelijks gereden naar de uni :P ). Vroeger was dat een 70km weg alleen hebben ze vorig jaar de gemeentegrenzen verlegd en is het nu idd 50 -O-
Morgen om 12:00 ga ik VS800 ophalen (althans, mijn vriendin zal rijden) die dan mijn motootje thuis brengt.
Toch bedankt voor het aanbod :Y

Ben er net nog even langs gereden. Het is inderdaad een hele onduidelijke situatie, en ik was ervan overtuigd dat ze mij vanaf de stoplichten tot Dorst gemeten hebben. Dit is een 80-70km zone, dus ikke foto's gemaakt en meteen politie gebeld.
Nu blijkt, dat de afstand van 150m en 108km/u niet het traject is, maar de afstand van laser tot mij.
Dit was dus voor het kruispunt en dus in een 50km zone blijkt nu.

Toch blijft het onduidelijk. Ik kwam van het industrieterrein, en ben naar rechts naar Dorst gegaan. Hier staat nergens een bord hoe hard je mag. Het eerste bord wat je tegenkomt is dat je Breda uitrijdt en Dorst inrijdt. Dit is dus al na het meetpunt.
Hoewel ik nog steeds niet geloof dat ik daadwerkelijk boven de 100 heb gereden daar, kan ik het me niet goed herinneren aangezien ik telkens aan het 2e stuk heb gedacht.

filmpje van de route. de laatste uitham in de film is het punt waar ik staande werd gehouden, en het eerste deel voor het stoplicht is het punt waar het om gaat.
Zoals je op het filmpje kunt zien is er geen duidelijk verkeersbord waaruit blijkt dat je daar maar 50 mag. Toch zal het waarschijnlijk weinig nut hebben om er tegenin te gaan aangezien ik dan te horen krijg dat ik toch veel te hard reed en dat ik nog steeds binnen de bebouwde kom was aangezien ik daar ook geen bord "einde bebouwde kom" tegen ben gekomen...

Nog mooier:
Die agent zei dat ze daar stonden omdat daar veel ongelukken gebeuren. ook vertelde hij dat de gemeente zelf bepaald welke snelheid daar gereden mag worden. Breda zegt 50, een stukkie verder zegt gemeente Oosterhout (Dorst) dat je daar 70 mag wat volgens hem ook goed mogelijk is daar! (de weg zelf is niets anders op dit punt.)

Waarom gaan ze dan precies op het 50 stukkie zitten meten als het toch alleen maar om de veiligheid gaat?
Het 50km stuk is een rechte weg, pas bij het 70km stuk heb je zijwegen....

Voel me nu nog genaaider dan vanmiddag. Ze hebben dus echt de plek met de meeste opbrengst uitgezocht en je doet er helemaal niets tegen :(

Het gaat me nu ook meer om het principe dan om de boete... Vind het gewoon echt een naaistreek, en het erge is dat ik weet dat ik daar vanaf 1 september 2x per dag zal rijden, 1 keer heen en 1 keer terug....
 
Laatst bewerkt:
Morgen om 12:00 ga ik VS800 ophalen (althans, mijn vriendin zal rijden) die dan mijn motootje thuis brengt.
Toch bedankt voor het aanbod :Y

okido :)

Ben er net nog even langs gereden. Het is inderdaad een hele onduidelijke situatie, en ik was ervan overtuigd dat ze mij vanaf de stoplichten tot Dorst gemeten hebben. Dit is een 80-70km zone, dus ikke foto's gemaakt en meteen politie gebeld.
Nu blijkt, dat de afstand van 150m en 108km/u niet het traject is, maar de afstand van laser tot mij.
Dit was dus voor het kruispunt en dus in een 50km zone blijkt nu.

Toch blijft het onduidelijk. Ik kwam van het industrieterrein, en ben naar rechts naar Dorst gegaan. Hier staat nergens een bord hoe hard je mag. Het eerste bord wat je tegenkomt is dat je Breda uitrijdt en Dorst inrijdt. Dit is dus al na het meetpunt.
en dus reed je nog binnen de bebouwde kom ;)

Hoewel ik nog steeds niet geloof dat ik daadwerkelijk boven de 100 heb gereden daar, kan ik het me niet goed herinneren aangezien ik telkens aan het 2e stuk heb gedacht.

filmpje van de route. de laatste uitham in de film is het punt waar ik staande werd gehouden, en het eerste deel voor het stoplicht is het punt waar het om gaat.
Zoals je op het filmpje kunt zien is er geen duidelijk verkeersbord waaruit blijkt dat je daar maar 50 mag. Toch zal het waarschijnlijk weinig nut hebben om er tegenin te gaan aangezien ik dan te horen krijg dat ik toch veel te hard reed en dat ik nog steeds binnen de bebouwde kom was aangezien ik daar ook geen bord "einde bebouwde kom" tegen ben gekomen...

Nog mooier:
Die agent zei dat ze daar stonden omdat daar veel ongelukken gebeuren. ook vertelde hij dat de gemeente zelf bepaald welke snelheid daar gereden mag worden. Breda zegt 50, een stukkie verder zegt gemeente Oosterhout (Dorst) dat je daar 70 mag wat volgens hem ook goed mogelijk is daar! (de weg zelf is niets anders op dit punt.)

Waarom gaan ze dan precies op het 50 stukkie zitten meten als het toch alleen maar om de veiligheid gaat?
Het 50km stuk is een rechte weg, pas bij het 70km stuk heb je zijwegen....

Voel me nu nog genaaider dan vanmiddag. Ze hebben dus echt de plek met de meeste opbrengst uitgezocht en je doet er helemaal niets tegen :(

Het gaat me nu ook meer om het principe dan om de boete... Vind het gewoon echt een naaistreek, en het erge is dat ik weet dat ik daar vanaf 1 september 2x per dag zal rijden, 1 keer heen en 1 keer terug....

die weg is echt 20 jaar lang een 70 km weg geweest, tot ze vorig jaar het bordje breda tot aan dorst verplaatst hebben -O-

Maar jij zegt dat de afstand van laser tot jou 150meter is en dat daar ergens dat bordje 50 tussenstond? Er staat me ergens bij dat ze niet binnen een bepaalde afstand van een bord met de snelheid mogen meten. Maar.. dat is een verhaal van de klok en de klepel, kan zijn dat ik het totaal verkeerd begrepen heb maar wie weet is het de moeite om even uit te zoeken wat er van waar is ;)
 
er staat nergens een bordje 50... Ze stonden achter het bord Dorst en voor het bord 70.
Vanuit daar 150m richting breda reed ik dus blijkbaar 108km/u. Zoals ik al zeg, blijf ik het vreemd vinden.
Je bent namelijk op 150m afstand al af aan t remmen voor het stoplicht (het stoplicht stond op rood), en als ik die motor echt doorgetrokken zou hebben, dan zou ik het weten...
 
okido :)en dus reed je nog binnen de bebouwde kom ;)die weg is echt 20 jaar lang een 70 km weg geweest, tot ze vorig jaar het bordje breda tot aan dorst verplaatst hebben -O-

Maar jij zegt dat de afstand van laser tot jou 150meter is en dat daar ergens dat bordje 50 tussenstond? Er staat me ergens bij dat ze niet binnen een bepaalde afstand van een bord met de snelheid mogen meten. Maar.. dat is een verhaal van de klok en de klepel, kan zijn dat ik het totaal verkeerd begrepen heb maar wie weet is het de moeite om even uit te zoeken wat er van waar is ;)

Voor zover ik weet mogen ze binnen 150 van het bordje bebouwde kom niet meten. Dit is de zone waarbinnen de verkeersdeelnemer tijd krijgt om zijn snelheid aan te passen.


Lullig trouwens dat ze vlak voor het bordje 70 gaan staan, dan wordt je ook nog eens op het verkeerde been gezet. -O- -O-
 
Pfff... ze zoeken de plekken wel uit zeg! Ik ben zelf ook wel eens in Dorst geflitst. Daar in die bocht waar je maar 50 mag. Die flitspaal staat daar wel erg scherp afgesteld. Vanuit Dorst richting Breda mag je inderdaad maar 70, maar meestal trek ik het gas daar ook wel open. Nu voortaan maar wat minderen!
 
er staat nergens een bordje 50... Ze stonden achter het bord Dorst en voor het bord 70.
Vanuit daar 150m richting breda reed ik dus blijkbaar 108km/u. Zoals ik al zeg, blijf ik het vreemd vinden.
Je bent namelijk op 150m afstand al af aan t remmen voor het stoplicht (het stoplicht stond op rood), en als ik die motor echt doorgetrokken zou hebben, dan zou ik het weten...


Even voor je opgezocht:
De minimale afstanden tussen gebod en meetplaats zijn: 30 km/h 8 m/s 80 meter afstand
50 km/h 14 m/s 140 meter afstand
60 km/h 17 m/s 170 meter afstand
70 km/h 19 m/s 190 meter afstand
80 km/h 22 m/s 220 meter afstand
90 km/h 25 m/s 250 meter afstand
100 km/h 28 m/s 280 meter afstand
120 km/h 33 m/s 330 meter afstand

Dezelfde afstanden dienen te worden gebruikt tussen meetplaats en de plaats waarop het gebod dat door middel van de snelheidsmeter wordt gehandhaafd eindigt. In geval snelheidsmeting plaatsvindt binnen de hierboven genoemde minimale tussenafstand dient de reden hiervoor in het proces-verbaal te worden gemotiveerd.


Bron:http://www.om.nl/beleidsregels/overzicht_beleidsregels/verkeer/344/



op deze link is nog meer info te vinden,doe er je voordeel mee
})
 
Voor zover ik weet mogen ze binnen 150 van het bordje bebouwde kom niet meten. Dit is de zone waarbinnen de verkeersdeelnemer tijd krijgt om zijn snelheid aan te passen.


Lullig trouwens dat ze vlak voor het bordje 70 gaan staan, dan wordt je ook nog eens op het verkeerde been gezet. -O- -O-
je moet bij het bord wat de snelheid aangeeft tegenwoordig al de aangegeven snelheid rijden

je krijgt geen marge meer meestal zijn ze wel zo aardig om iets verder te gaan staan maar ja regels |(

[edit]
iemand was me voor maar ik heb het toch echt laatst ergens zo gelezen/gehoord ach ja tis laat zullen we maar zeggen :+
 
Laatst bewerkt:
in dit geval is de afstand van gebod tot meetplaats niet van toepassing aangezien ik blijkbaar voor de meting niet buiten de bebouwde kom ben geweest.
Kijk maar eens naar het filmpje hier.
Je ziet nergens een bord 50 staan, en aan de weg zou je ook zeggen dat het 80 is..
Zou ik hiermee een poot hebben om op te staan?
 
hmm zoals ik het zie aan jou filmpje is het pas bij einde Breda brodje 80km zone. maar shet stomme is dat je dan 50 meter verder opeens 50 moet rijden voor het bordje dorst (binnen de bebouwde kom) en 3 meter verder opeens een 70 bord. Te vaag daar. Ik rij op dat stuk tussen dorst en breda (naar aansluiting a27) ook vrij vaak en rij daar meestal 80-90.. uitkijken dus.

Wat ik nog niet snap aan jou verhaal, is waar je nu precies geflitst bent.

En nee, je hebt geen poot om op te staan met je bewering dat het lijkt op een 80kmpu zone. Dit ook omdat je dan anders het voorrangs teken (spiegelei ruit) NA de stoplichten zou moeten zien (De stoplichten waarin je in het begin van het filmpje rechtsafslaat)

Waar je wel een punt kan hebben is het gedeelte einde breda/begin dorst begin 70kmpu zone (dus, einde 50, 20 meter 80, begin 50, 4 meter erna begin 70, CHAOS! :P ). Mocht je het moeten uitvechten voor een rechter zou ik zeker deze situatie ter sprake brengen daar die ontzettend verwarrend is.

Succes met motor ophalen morgen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan