beide koplampen branden, gevolg keuring?

kap0tz3r

MF veteraan
5 okt 2003
1.177
0
Slochteren
Hallo ik heb een duitse SV650S gekocht uit 2004 en nu viel mij op dat beide koplampen branden, de nederlandse versie heeft dit dacht ik niet?

Heeft dit ook gevolgen als ik de motor laat keuren?
 
Ze kunnen bij de RDW moeilijk doen hoor, mijne was bijna niet goedgekeurd omdat ik geen stadslicht heb |(

Als de nederlandse uitvoering standaard één lamp heeft, zou ik dit voor de keuring ook maar doen. Je weet maar nooit.

Succes met de keuring.
 
beetje moeilijk want ze dienen beide ook als grootlicht.
Ik denk dat ik de gok gewoon waag, stomme meuk weer dat nederland weer 1 lamp heeft branden :( .. lang leve de EU

Maak je niet druk..... :)

Bij mij branden ze ook alebei...
.... en bij een R1 ook
.... en bij nog een heleboel andere ook hoor.

Bij vorige model SV brandde er maar een.

Ik weet alleen niet of dat een wettelijke regel is of dat het i.v.m. gewichtsbesparing is gedaan.
 
Bij vorige model SV brandde er maar een.
Ik weet alleen niet of dat een wettelijke regel is of dat het i.v.m. gewichtsbesparing is gedaan.
Je bedoelt de fotonen-massa van die extra lichtbundel? ;)

Mijn '88-er Africa Twin had al 2 brandende lampen, net zoals de laatste '90-er jaren modellen, dus is toegestaan sinds lange tijd. In Duitsland was het juist waar een tijd lang maar 1 lamp mocht branden bij dim-licht (2 bij grootlicht was toegestaan): Op de Africa Twin lijst zie ik vaak Duiste rijders in de weer met ombouwsetjes van 1 -> 2 lampen.
 
Iemand al op het idee gekomen dat Nederlandse SV's uit 2004 gewoon 2 brandende koplampen hebben???? Is namelijk wel zo......
De SV's van vóór 2003 hadden 1 brandende koplamp en 1 met stadslicht.

Edit: blijkbaar dringend tijd voor weekend voor me |(
 
tjonge jonge wat een adviezen !!!!!

Als ze bij de keuring moeilijk doen dan haal je even
de stekker van het lampje.
Want er zitten namelijk stekkertje aan draden
zodat men NIET in draden hoeft te knippen.
En als het goed is weet je of ze beiden mogen branden
want dat staat namelijk in het C.V.O. (certificaat van overeenkomst)

groet Zeldzame
 
Engelse SV650 heeft er 2 branden, bij invoeren van de motor heb ik de koplamp vervangen door een koplamp van een Nederlandse, dit omdat de afbuiging niet goed was, rijden links he daar :] NL brand er idd maar 1
 
Terug
Bovenaan Onderaan