beinvloeding rijcomfort bij zijspan of aanhangwagen

Ik heb dus behoorlijke problemen met mijn rug, en achterop zitten is
voor mij heel zwaar op het span, vooral in de bochten, dat is inderdaad
een hele zware belasting voor je rug.
Ik zit liever in de bak, daar kan ik het de hele dag wel in uithouden! :Y
In de bak kan je ook gaan verzitten, en achterop ben je daarin heel erg
beperkt!
Tja, ik weet niet of de hond er dan ook nog inpast, maar als je zo'n grote
bak hebt, net zoals wij, zou dat misschien wel kunnen.
De hond in zo'n hokje achter je aanslepen vind ik zielig. Je wilt toch wel
graag kontakt hebben met je hond, plus dat hij ook lekker om zich heen kan
kijken. ;)
 
Hij is wel een beetje groot, dit model:


full
 
Laatst bewerkt:
Tja, de ene slechte rug is de andere niet. Ik heb met rij-instructeurs bij de landmacht gewerkt die niet in een mercedes konden en alleen met een aangepaste stoel in een vrachtauto. Maar in de motorinstructie ging het prima, zelfs crossen met een KTM! Kwestie van uitproberen, liefst een flinke rit. En het ene zijspan is ook het andere niet. Maar ik blijf erbij: vrouw achterop en hond in de bak is vragen om problemen.
Ze zal achterop toch meer moeten meewerken dan in het zijspan. Ik ga toch voor een aanhangwagen, desnoods achter de hond (al ie zo groot is) ;)
 
bedankt moturist en piero,nu krijg ik een paar punten die ik belangrijk vind .
ik rij al lang en ik dacht ook al dat je je duo minder zou je belasten omdat je met je moter (plus aanhanger )vloeiender door de bocht kon gaan als met een zijspan.ik heb proefgereden met een span van motoport(hengelo)en het viel me op dat ik wel enig kracht moet zetten om door een rechtse bocht te gaan.
maar ik dacht omdat hij leeg was dat het zou beteren als hem geladen was.
we willen ook een leonberger :) (bedankt voor de foto) en die weegt toch wel rond de 50 kg denk ik.
nu hebben we al 2 grote maar die gaan we nie meer op hun oude dag(12j) in een span of remork zetten.heeft er e.v.t iemand ervaring met grote honden in een remork?
want die ik heb gezien op sommige site's zijn wel een beetje kleinuitgevallen en moet ik bang zijn dat ie omvalt als ik een borduur oprij? bedankt voor de reactie's .
 
bedankt moturist en piero,nu krijg ik een paar punten die ik belangrijk vind .
ik rij al lang en ik dacht ook al dat je je duo minder zou je belasten omdat je met je moter (plus aanhanger )vloeiender door de bocht kon gaan als met een zijspan.ik heb proefgereden met een span van motoport(hengelo)en het viel me op dat ik wel enig kracht moet zetten om door een rechtse bocht te gaan.
maar ik dacht omdat hij leeg was dat het zou beteren als hem geladen was.
we willen ook een leonberger :) (bedankt voor de foto) en die weegt toch wel rond de 50 kg denk ik.
nu hebben we al 2 grote maar die gaan we nie meer op hun oude dag(12j) in een span of remork zetten.heeft er e.v.t iemand ervaring met grote honden in een remork?
want die ik heb gezien op sommige site's zijn wel een beetje kleinuitgevallen en moet ik bang zijn dat ie omvalt als ik een borduur oprij? bedankt voor de reactie's .


De rechter bochten zullen zeker gemakkelijker gaan met een gewicht van 50kg in de bak, maar dat effect zal weer (meer dan) worden opgeheven door een duo passagier op de motorfiets.

Overigens hoor je mij niet zeggen dat je je hond een plezier zou doen met een ritje in zo'n aanhangertje :X ik denk dat het voor de hond fijner is in een zijspan, maar of de rug van je vrouw daar blij mee zal zijn :? lijkt me niet :N
 
of remork zetten.heeft er e.v.t iemand ervaring met grote honden in een remork?
want die ik heb gezien op sommige site's zijn wel een beetje kleinuitgevallen en moet ik bang zijn dat ie omvalt als ik een borduur oprij? bedankt voor de reactie's .

Een remork zal wel zo'n karretje zijn, maar wat is een borduur en waarom zou je daar tegenop rijden?
Ik heb geen hond en weet dus niet wat voor de hond het prettigst is.
Ben wel benieuwd of je vrouw al eens gezeten heeft in een echt confortabel span. Je zou er zelfs een speciale auto stoel in kunnen plaatsen, zoals scheel of ASS, met veel zijdelingse steun. Hou je nog plek over voor een hond.
Succes met puzzelen.
 
Het belangrijkste is natuurlijk het comfort van mijn vrouwke laten we daar duidelijk om zijn.
Zover ik het kan afleiden aan de hand van de reactie's is een zijspan belastend voor haar rug dus beginnen we meer te denken aan een aanhangertje(remork) ik begrijp dat er ook veel comfortabele spannen zijn maar ze wil graag achterop blijven zitten.
Maar er zijn niet zo veel bedrijven die een aanhangertje hebben in hun assortiment waarvan de hond niet samengeperst als in een wafelijzer zit '(
Daarom hoop ik dat er een paar MF zijn die ervaring hebben met een grote hond.

(borduur is een opstaande steen langs de weg)
 
Terug
Bovenaan Onderaan