beinvloedt brandstofprijs jullie rijstijl?

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.111
8.241
Assen
Het valt me op dat ondanks de hoge prijzen, koekblikkers nog even idioot hard rijden(en weinig afstand houden, dit samen op plekken waar het niet altijd kan)
als voorheen, terwijl iets rustiger rijden echt merkbare verschillen kan geven.
Hoe zit dat met jullie, rijden jullie ook rustiger?
ik kan me voorstellen, dat de weekend/mooi weer rijders zich er minder van aan trekken dan de alledag-rijders..
(en uitgerekend ik, die waarschijnlijk het zuinigst rijd van dit forum, stelt deze vraag :9 )
 
Ik rij motor voor m'n lol, dus dat heeft prioriteit.

Ik zou er niet blij van worden wanneer de benzineprijs naar de 2 Euro of hoger gaat, maar geef d'r niet minder gas om.
 
domme vraag.

Op een motor rijd je natuurlijk neit anders.Oft tankje nu vol is voor 15 of 16 e.

Als je hier rekening mee gaat houden ben je een enorme gierigaard die niet
op een motor thuis hoort. Zo :P
 
Ik pas mijn rijstijl er niet op aan. Wel denk ik twee keer na voordat ik überhaupt ga rijden, zij het met auto of motor. De motor is zuiniger dan de auto, maar de ov-jaarkaart maakt reizen helemáál gratis. :$
 
domme vraag.

Op een motor rijd je natuurlijk neit anders.Oft tankje nu vol is voor 15 of 16 e.

Als je hier rekening mee gaat houden ben je een enorme gierigaard die niet
op een motor thuis hoort. Zo :P


Waar heb jij leren rekenen ;)
 
Ik heb mn rijstijl wel degelijk aangepast, ik schakel tegenwoordig al op bij 2500 toeren, soort van tjoppert rijstijl dus :+
 
domme vraag.

Op een motor rijd je natuurlijk neit anders.Oft tankje nu vol is voor 15 of 16 e.

Als je hier rekening mee gaat houden ben je een enorme gierigaard die niet
op een motor thuis hoort. Zo :P
Als student die 750 km per week rijd ben ik het niet met je eens. :z
Je, ik kan ook ov nemen, maar dan ben ik 2 keer langer onderweg.
Dus rij ik rustiger dan voorheen. (maar ik rij nog steeds door. ;) )
 
Laatst bewerkt:
Meh, of mijn tank nou met 280 of met 240 km leeg is... dat kan aan mijn aars oxideren. Alles het zakelijke KMs zijn krijg ik het toch allemaal vergoed :P
 
Bezine prijs hoog :? :?
Is me nog niet opgevallen :+

Ik heb ook tankpas van de zaak dus de baas betaald O-) 8-)

En voor die paar euro die ik in het weekend er door heen jaag als ik met de motor weg ga heb ik alleen maar dikke fun :9 dus dat geld boeit me ook niet zo ;)

Moet het wel mooi weer zijn natuurlijk
 
Het valt me op dat ondanks de hoge prijzen, koekblikkers nog even idioot hard rijden(en weinig afstand houden, dit samen op plekken waar het niet altijd kan)
als voorheen, terwijl iets rustiger rijden echt merkbare verschillen kan geven.
Hoe zit dat met jullie, rijden jullie ook rustiger?
ik kan me voorstellen, dat de weekend/mooi weer rijders zich er minder van aan trekken dan de alledag-rijders..
(en uitgerekend ik, die waarschijnlijk het zuinigst rijd van dit forum, stelt deze vraag :9 )


Het valt mij juist op dat mensen steeds langzamer gaan rijden.
Op de snelweg snelheden ver onder de VMAX, hetzelfde geld voor de provenciale wegen :( B|

Echt heel erg hinderlijk als je dagelijks veel op de weg zit.
Ik pas mij rijgedrag in de auto niet aan omdat de brandstof mij toch geen cent kost.
gewoon lekker doorrijden :)

Op de motor pas ik mijn rijgedrag ook niet aan omdat dit pure ontspanning voor me is. Als ik me aan de VMAX moet houden dan kan ik de TL beter verkopen.

Motorrijden is een hobby die wat geld mag kosten. Als ik een ritje maak staat het plezier boven de kosten. :] :] :]

TL1000r grote klappen snel thuis :]


/edit: moet zeggen dat ik tegenwoordig voor alleen snelweg kilometers vaker de auto pak en de motor laat staan. 300km met de auto is gratis met de motor ben ik 50 euro armer.
 
Laatst bewerkt:
k reed gister eens netjes 80 op een 80 weg en dacht toen. Hmmmm, best wel relaxt.
(alleen optrekken enzo is zo leuk...)
 
Het valt me op dat ondanks de hoge prijzen, koekblikkers nog even idioot hard rijden(en weinig afstand houden, dit samen op plekken waar het niet altijd kan)
als voorheen, terwijl iets rustiger rijden echt merkbare verschillen kan geven.
Hoe zit dat met jullie, rijden jullie ook rustiger?
ik kan me voorstellen, dat de weekend/mooi weer rijders zich er minder van aan trekken dan de alledag-rijders..
(en uitgerekend ik, die waarschijnlijk het zuinigst rijd van dit forum, stelt deze vraag :9 )

Dat zijn vaak de standaard leasebak aso's. Die hebben toch een tankpas. Je ziet dat mensen met een eigen auto juist wel langzamer rijden en vooral heel langzaam optrekken (met 60 invoegen op de snelweg).

Zelf beinvoed het mijn rijstijl iig niet. Ook al zou het 2 euro per liter kosten.
 
Ach, ik heb nu in 4 weken tijd dat ik die motor heb verschillende rijstijlen uitgeprobeert...maar ik kom toch telkens op 1:18 uit :+. Dus ik ga er niet anders om rijden ;).
 
Motor rijd ik voor de lol, aan benzine bespaar ik dus geen cent.

Met de auto echter, rij ik sinds een jaartje ofzo volgens het nieuwe rijden principe, ver vooruit kijken, vroeg van het gas af, schakelen tussen de 2000 en 2500 toeren, en als ik geen haast heb met 105 op de teller op de snelweg.

Voorheen moest ik iedere 3 weken tanken, en dat is nu 4 weken, scheelt me gewoon een hoop geld, wat ik dan weer aan motorbenzine uitgeef :+
 
Het valt me op dat ondanks de hoge prijzen, koekblikkers nog even idioot hard rijden(en weinig afstand houden, dit samen op plekken waar het niet altijd kan)
Doen motoren net zo goed. ( sommigen zelfs met kleven helaas )

Het blijven machines en sommige situaties vereisen nou eenmaal flinks gas geven.
Helaas kom ik maar al te vaak medeweggebruikers tegen die het gas slecht weten te vinden als dat wel nodig is.
Heb mezelf altijd afgevraagd waarom dat is.
Als het vanwege hoge brandstrof is-----> rot ( stop dan met rijden )
Als het uit voorzichtigheid of angst is-----> nog rotter ( zeker stoppen met rijden )
 
Doen motoren net zo goed. ( sommigen zelfs met kleven helaas )

Het blijven machines en sommige situaties vereisen nou eenmaal flinks gas geven.
Helaas kom ik maar al te vaak medeweggebruikers tegen die het gas slecht weten te vinden als dat wel nodig is.
Heb mezelf altijd afgevraagd waarom dat is.
Als het vanwege hoge brandstrof is-----> rot ( stop dan met rijden )
Als het uit voorzichtigheid of angst is-----> nog rotter ( zeker stoppen met rijden )

vermogen tekort? :Y
 
ik zit eraan te denken om voortaan op 2e hands benzine te gaan rijden, dan kan ik evengoed lekker gassen alleen kost het een stuk minder 8-)
 
ik rij niet zuiniger, heb het geprobeerd en dat ging 25 km goed :')

heb een verbruik rond de 1 op 17 met veel hoge toeren en vind het wel best zo.

ik tank nu altijd in duitsland maar ik rij wel minder.
helaas maar het komende jaar zal ik nog niet veel geld hebben B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan