beinvloedt brandstofprijs jullie rijstijl?

Loopt dat lekker met lange tenen? Ik hoopte al dat ik de reacties van de leaserijders los zou maken.

Joh, als ik zie wat er bij mij op m'n bumper hangt als ik weer eens voor een linksrijder moet remmen zijn dat wel erg vaak van die kaalkoppies in lease golfjes (en aanverwante misbaksels).

Ik ben dan ook helemaal niet jaloers dat ik geen leaseblik heb want al zou ik het van mijn baas krijgen dan val ik niet in de prijsklasse waar ik een vergelijkbare auto als ik nu in privébezit heb van kan rijden.

Heerlijk zo'n benzineslurpende zweedse turbo waarvan iedereen denkt dat het een ouwelullenbak is maar wel elke pseudosportieve vierwieler met huid en haar opvreet. Gelukkig wel met 20% korting op de benzine dus eigenlijk rij ik 1:13 :}


Kaalkopjes in Golfjes :')
Ik weet niet in welke regio jij woont maar hier in de randstad zie ik weinig kaalkopjes in golfjes. Behalve de figuren die in een gepimpte Golf IV rijden, hoewel ik niet denk dat dit lease rijders zijn :')
 
Laatst bewerkt:
Ik pas mijn rijstijl niet aan. Rij als een ouwe sok... Nog langzamer rijden en ik val om...

Maar ik let wel degelijk op de frequentie van rijden. Ik rij dagelijks en dan ligt het verbruik bij mijn afstanden behoorlijk hoog. Ik mag graag voor de fun rijden maar om iedere week 50 euro af te tikken voor benzine vind ik een behoorlijk prijzig iets, zeker omdat ik nog meer zaken heb waar ik het geld meer dan behoorlijk aan kan besteden.

Ik ben gewoon wat selectiever in de plezier ritjes die ik rij, net zoveel plezier alleen letten we wat meer op de kosten helaas...
 
Was het maar waar..... O-)
Maar ja..mijn woon-werkverkeer tussen de files op de A12 door zullen het wel compenseren. :W
 
Laatst bewerkt:
Half NL merkt niks van de brandstofprijzen want hun baas betaalt wel terwijl zij zitten te bumperkleven/bellen/vervelend links hangen in hun lease blik.

Daarom ben ik er voor dat het verboden wordt om leasewagens uit te delen, iedereen z'n eigen brandstof te laten betalen en daar een geringe reisvergoeding tegenover te zetten. Dat is namelijk wat de andere helft van NL heeft.

Wie toch op de weg op moet voor de baas haalt maar een autootje op de zaak en levert het daar 's avonds weer in.

Wedden dat dat de files vermindert?


Benzinekosten voor de motor maken mij geen bal uit want dat is puur voor de fun en als ik er mee naar m'n werk ga is het pure ZEN. Dan is de shit alweer van m'n schouders gegleden zodra ik op de motor zit.

Volgens mij ben jij een beetje jaloers. Beetje zielige ongefundeerde opmerking en je hebt geen idee waar je het eigenlijk over hebt.
 
ja ik pas er mijn rijstijl op aan..... maak toertochtjes :] naar luxemburg :+ zowat een lege tank heen daar motor dan daar toerritje rijden en dan met een tot de rand toe volle tank + goedekope flessen drank terug :) :+


nog even en het is lucratief om je benzine per post uit luxemburg over te laten komen net als de rollen met lege dvdtjes en cdtjes er ook al vandaan komen om die belachelijke kopieer tax te omzeilen.

ga een webwinkel daar beginnen..... vandaag 50 liter euro 95 besteld morgen in huis ..... :+

nog even en dan word je motor niet meer gejat. De benzine in je tank is veel meer waard.
 
kreeg vandaag een mailtje met een powerpoint presentatie.

de oproep was om niet meer te tanken bij shell en esso waardoor zij hun prijzen moeten verlagen om weer mensen te trekken...

tja, als iedereen dat doet
 
kreeg vandaag een mailtje met een powerpoint presentatie.

de oproep was om niet meer te tanken bij shell en esso waardoor zij hun prijzen moeten verlagen om weer mensen te trekken...

tja, als iedereen dat doet

denk dat het niet lang meer gaat duren en dan worden s`nachts de doppen van de hoofdtanks bij de tankstations opengebroken. hupsakee slang dr in laten zakken en gratis pompen. En kom je smorgens bij je auto is je tankdop opengebroken en je benzine eruit gejat

de maloten in den haag snappen niet dat hoge brandstof prijzen leid tot hoge inflatie en teruglopende koopkracht en hogere looneisen.

het zou inderdaad een goede start zijn als we de esso en de shell en de BP en al die dure merkpompen echt gaan boycotten en zoveel mogelijk gaan tanken bij de witte pomp en over de grens.

Het is volgens mij al erg lucratief om een schoon leeg olie vat ( of 3 vaatjes ) mee op een aanhanger te nemen naar luxemburg en die daar te vullen met benzine en onder een zeiltje me terug te nemen. Tuurlijk rijd te trekauto op goedkope slaolie van de lidl.
 
de maloten in den haag snappen niet dat hoge brandstof prijzen leid tot hoge inflatie en teruglopende koopkracht en hogere looneisen.

De malloten in Den Haag ehbben niet zo heel veel te maken met de huidige hoge brandstofprijzen.

In de VS kost een gallon benzine inmiddels al 5 dollar. Goed dat is nog steeds goedkoper dan hier, maar het geeft wel aan hoe schrikbarend hoog de basisprijs van benzine is, want het is niet lang geleden dat dat rond de 1,5 dollar lag (en de tijd dat je voor minder dan een dollar 1 gallon benzine had is ook niet echt lang geleden).
 
ik rij er niet anders van, wel rij ik minder toerrondjes, maar dat is ook mede om wat geld te sparen voor de motorvakantie ;)
dus uiteindelijk gaat het toch naar hetzelfde doel.

Motorrijden doe ik voor de fun en de grootste fun is toch wel dat het wat meer opschiet dan de auto. (zeker een slome lpg klassieker)
als ik rij wil ik dus ook wel doorrijden, ik kom dan ook eerder in de buurt van 1:18 terwijl 1 :25 ook haalbaar is.
 
Geen verandering, alleen maar meer kilometers.
Gas net zo vaak en net zo ver open.
Superplus is extreem duur aan het worden, maar op die 40 liter per week maakt een kwartje meer een tientje uit. En het weer is niet zo dat je maanden achter elkaar iedere avond een behoorlijk stuk kunt rijden. Jammer dat het duurder wordt, maar het is niet anders.
 
als ik de diesel meeheb probeer ik zuinig te rijden.
m,n oldtimer rijdt alleen met mooi weer.. .dus niet al te vaak :+
met de zx 10 ..stevig doorkachelen.. :Y
kx500 tjah 1:8 ofzo



kheb altijd gezegd vroegah ...1999,
als t meer dan drie gulden wordt ,stop ik ermee..


naja niet dus :P
 
En kom je smorgens bij je auto is je tankdop opengebroken en je benzine eruit gejat

Dit is me al eens overkomen in Utrecht. De hele straat is toen gepakt, bij iedereen benzine eruit, tankdoppen op andere auto's neergelegd of weggegooid. Ik had toen een Starlet, mijn deksel met slot erop kregen ze niet open, maar helaas wel een paar keer goed de schroevendraaier ertussen gehad met schade tot gevolg...

Straks wordt dat schering en inslag :o
Zo lang ze maar niet de tank van mn motor open breken om er een paar liter uit te zuigen.
 
No way dat ik mijn rijstijl aanpas, de motor is hobby,passie, ontspanning etc.
Dat laat ik niet afpakken door de benizne prijs, gas erop en klappen met dat ding :]

Gister met de auto wel gezien dat er op de snelweg 80% van de mensen nog geen 120 op teller rijdt, rij je zelf zo 135/140 en ga je daar toch een partij mensen voorbij :?
 
No way dat ik mijn rijstijl aanpas, de motor is hobby,passie, ontspanning etc.
Dat laat ik niet afpakken door de benizne prijs, gas erop en klappen met dat ding :]

Gister met de auto wel gezien dat er op de snelweg 80% van de mensen nog geen 120 op teller rijdt, rij je zelf zo 135/140 en ga je daar toch een partij mensen voorbij :?

ja maar volgensmij scheelt het verbruik echt of je 130 of 110 rijdt.
en als je 200 km moet rijden doe je er 92 minuten versus 109 minuten over, niet echt een mega verschil :P
 
ja maar volgensmij scheelt het verbruik echt of je 130 of 110 rijdt.
en als je 200 km moet rijden doe je er 92 minuten versus 109 minuten over, niet echt een mega verschil :P
ja maar als je 120 mag waarom dan 110 rijden, die liter benzine kan me dan niet schelen.
Straks krijg je allemaal luie auto's/ motoren.
Gewoon warmrijden en lekker sturen/gassen met dat ding *D
 
Met de auto probeer ik het wel wat te beperken, maar met de motor verander ik mijn rijstijl niet.

Misschien wat minder ritjes sinds vorige week, omdat ik in 2 maanden 300,- a 350,- euro aan brandstof heb verbruikt en dat is voor een student toch aardig wat geld. Maar zometeen ga ik weer ff knallen, maar er moet eerst weer getankt worden.

Zowel mijn auto als motor zijn puur een luxe artikelen, waarbij de auto mij gewoon van A naar B brengt en de motor alleen voor plezier ritten is.
 
Ik vindt mn 'blade al behoorlijk zuinig, denk dat ie pas echt dorst krijgt boven de 170kmpu, wat in NL toch al niet zo'n goed plan is :)
 
zuinig rijden.....met een V-Max ??
Ik noem 1 op 16 niet bepaald zuinig, maar als ik daar mijn koekblik (Audi A6 4.2 Avant Quattro) tegenover zet, dan is het echt zuinig.

Nee, de benzineprijs beïnvloedt mijn rijstijl (op de motor) helemaal niet...
 
Ik rij altijd op de motor en als ik dan mijn verbruik zie:
a. 1 op 19 gemiddeld, bij een snelheid van gemiddeld 140 op de snelweg, of
b. 1 op 21 gemiddeld, bij een snelheid van gemiddeld 100 op de snelweg...

Dan vind ik het een beetje nutteloos en gevaarlijker voor mijzelf (als ik continue tussen de auto's moet rijden) om voor die 2km per liter rustiger te gaan rijden...

Een goedkoop tankstation opzoeken heeft dan voor mij evenveel nut als langzaam rijden.

PS: ik rij een honda cbr 600 f
 
Laatst bewerkt:
a. 1 op 19 gemiddeld, bij een snelheid van gemiddeld 140 op de snelweg, of
b. 1 op 21 gemiddeld, bij een snelheid van gemiddeld 100 op de snelweg...

Dat wil ik ook! :Y

Nee, maar ik heb juist een motor aangeschaft omdat een auto me teveel geld kostte (verzekering, belasting en benzine) en bij een motor is dat allemaal veel meer te overzien. Zolang ik naar het werk of iets dergelijks rijd doe ik altijd rustig aan met schakelen en gassen omdat ik liever een beetje zuiniger rijd dat dan ik er een minuut eerder ben. Vooral in de spits dan is doorgassen compleet nutteloos binnen de bebouwde kom.
 
Laatst bewerkt:
Benzineprijzen zijn totaal irrelevant voor mijn rijstijl. Ik rij motor voor mijn lol, niet om zuinig te rijden. Als ik het niet meer kan betalen ga ik wel fietsen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan