Bejaarde middelvingers

Valkyrie

Die hard MF'er
3 jun 2003
493
4
Venray
In het kader van 'wat moeten we met alle kritiek die we als motorrijders te verduren krijgen?'
Ik rij zojuist door Nijmegen en houd me wegens de strenge controles hier op de rechte stukken weg altijd netjes aan de maximum snelheid. Dat is wel erg saai, zeker als je op een kaarsrechte weg rijdt langs een industrieterreintje zonder wegen van rechts, fietsers op de rijbaan en uitritten. Het gebeurde dus dat ik daar wat ging "slalommen" op mijn weghelft. Dat ging heel netjes; vast ritme, vaste amplitude, maximum 50km/u en met de meeste ruimte overlatend aan de linkerkant van mijn weghelft. Uit de tegengestelde richting kwam er op een gegeven moment een rood frotautootje aangesneld; luid toeterend! En terwijl dat autootje mij passeerde zag ik een chagrijnig bejaard echtpaar, beide met hun middelvinger naar mij opgestoken :?
Wat sneu voor die mensen dat zo'n actie van mij dat in hun naar boven brengt. Het komt wellicht wat lomp over om 350kg metaal ed zo over de weg te zien zwieren en er zal ook wel een continu ritme van vonkjes te zien zijn geweest, maar gevaarlijk was het niet. Ik schat hun snelheid zelfs een stuk hoger in dan 50km/u zodat zij ook niet gevrijwaard waren van onaangepast gedrag.
Wat moet je dan met zoiets?
Juist, gewoon lekker naast je neerleggen en erom glimlachen. Maar wel jammer voor de mensen die wel gerechtigde en goed afgewogen kritiek geven op het gedrag van anderen en waar we iets mee zouden kunnen doen (niet dat dat vaak voorkomt trouwens, maar dat terzijde O-) :) )
 
Sjah, ik wil de actie van die mensen niet goedkeuren, vindt het trouwens nogal overdreven van hun om dat te doen, maar je mag in feite niet slingeren over de weg. Je hoort je "koers" te houden.

Misschien zien mensen mij nu als een driftkikker maar als ze dat bij mij zouden doen zou ik toch meteen omkeren en even om uitleg vragen..
 
ik slalom altijd om de strepen heen...moet je ze es zien kijken joh...

ook als je wheelie doet, jeugd doet :} ouwe lui doen
full
... en als ze
full
doen draai ik om en doe ik het nog een keer extra
 
...maar je mag in feite niet slingeren over de weg. Je hoort je "koers" te houden.
Ben ik het mee eens, maar moet je dan zo reageren omdat iemand iets doet wat niet mag, dat past beter bij een stomme fout of echt gevaarlijk weggedrag

Misschien zien mensen mij nu als een driftkikker maar als ze dat bij mij zouden doen zou ik toch meteen omkeren en even om uitleg vragen..
Dat kwam ook als eerste bij me op, ik was wel heel benieuwd, maar ze reden behoorlijk hard en meestal stoppen zulke mensen toch niet of gaan ze uit angst hele rare dingen doen.
 
Misschien komen ze een gebied waar het "hoera hoera" gebaar een opgestoken middelvinger is? Dat, of ze reageerden op de oranje vlaggetjes die je op je motor hebt hangen.
 
Misschien komen ze een gebied waar het "hoera hoera" gebaar een opgestoken middelvinger is? Dat, of ze reageerden op de oranje vlaggetjes die je op je motor hebt hangen.
Ik heb altijd gedacht dat al die mensen altijd hun duimen naar me opstaken, maar ik begin nu wel een beetje te twijfelen :X
Gebeurt nl echt ongelooflijk vaak en daar dacht ik nu in eerste instantie weer aan. Ik was ook geschokt toen ik zag dat het twee middelvingers waren :o ;)
 
Laatst bewerkt:
Het gedrag van bejaarden valt mij op dat het regelmatig niet echt als voorbeeldfunctie geldt.


Zal wel door Altzheimer komen :+ , gaan terug naar hun kinderjaren en zie hier, ze zijn niet anders als de jeugd van nu.
 
zoiets had ik ook...
was een rechte weg.. saai, dus even beetje slingeren.. komt er zo'n busje aan die gaat als een gek slingeren (tevens over mijn weghelft). Opzich moet ie dat zelf weten. Maar dat busje ging echt heel erg hard tekeer. dus hij komt langs is die gozer achter het stuur (+/- 40) niet de enigste in dat busje zat maar het zat ook nog eens vol met kinderen! hij was zo wild bezig dat ik helemaal rechts ging rijden en ik dacht ff dat die gozer tegen een boom ging rijden. Mafkees, dat ie zichzelf bijna te pletter rijdt weet moet ie zelf weten, maar die kinderen keken echt bang in dat bussie... :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan