Bekeurd voor verkeerde verlichting voeren

Is het niet zo dat wanneer je -2- lampen hebt er bij dimlicht maar 1 mag branden. Tenzij de afstand van de 2 lampen onderling kleiner is dan de grootte van 1 lamp (weet niet of het de grootste of kleinste is, heb 2 dezelfde dus maakt voor mij niet uit). Als dit namelijk is, ziet de wet het als 1 lamp. Right ex-pan?

Weet niet of dit voor 3 lampen ook geldt, maar lijkt me dat je hierom om een foto vraagt of niet?

correct me if wrong
joe aar rait
 
Doet absoluut niet ter zake, is jouw bij het kopen van een motor ooit vertelt dat een helm dragen verplicht is :?

TS heeft een waarschuwing gehad de eerste keer dus die agent nu verrot te schelden slaat ook nergens op.
Je kan niet van die agent verwachten dat ie dan ook de overtreding toestaat tot het moment dat de motorzaak tijd heeft om de lampen te ontkoppelen. Stel dat die zaak daar pas over 3 weken zin in heeft :?

Of het in de ogen van de gemiddelde motorrijder bekeurenswaardig is, is een andere discussie ;)



De politie moet altijd strenger optreden tegen van alles en nog wat...tenzij het over "onszelf" gaat, dan moeten ze juist véééél coulanter zijn :?


Ho Ho
Ik val niemand aan en zeker niet de agent die in eerste instantie tolerant reageerde. O-)
Maar ik dacht dat mogelijk het een en ander wat coulanter opgelost kan worden omdat de berijder wel aktie heeft ondernomen.
 
Weinig kans. Jij bent zelf verantwoordelijk en niet de dealer/motorzaak.

Nogmaals de vraag aan TS. Wat voor lichten waren het? Hoe en waar zaten ze bevestigd? Heb je een piccie van die lampen of de voorkant van je fiets?

Ik verwacht dat het om een chopper achtige motor gaat, met 1 grote ronde koplamp, en links en rechts meteen een kleiner koplampje/schijnwerper dus ongeveer zo:

o0o

edit:
Front_of_Chopper.jpg
(zoiets dus, plaatje gejat van internet)

Of dat mag en wanneer je ze aan mag zetten weet ik niet, ik geloof wel dat je maar 1 MISTLAMP voor mag hebben op je motor, misschien dat die agent dat bedoelde met 'dat is er 1 teveel' in dat geval heb je ook een probleem als ze op je grootlicht zitten, want dan mag dat ook niet. Als die post over de onderlinge afstand enzo klopt, dan moet je maar eens gaan meten, kan je zo 65 euro schelen als je bezwaar maakt :)
 
Hmmm, Omega misschien 1 van zijn beide mistlicht vervangen voor een groot licht en de andere direct schakelen met het dimlicht

Laatst stond ik naast een copper die opweg was naar huis.
Hij: weet je dat je je mistlichten voert
Omega: :Y :Y :Y

wat later toen we weer stilstonden:
Omega: Daar heb ik goede ervaringen mee
Hij: bla bla idd verhoogde zichbaarheid ed
Omega: :Y

Maar hij wist me niet te vertellen of het illegaal was .... maar dat wist ik natuurlijk al lang O-)
 
Tsja, wat is redelijk....

Persoonlijk vind ik het wat vergezocht om een bekeuring uit te schrijven in dit geval, TS heeft al een afspraak gemaakt...
[me]BeemerBeest kan zich heel wat ergere zaken bedenken die hij liever bestraft ziet :X [/me]
 
:^ Ik mag toch hopen dat elke motorrijder minimaal een lamp kan verwisselen...

Als ik me niet vergis moet je het verplicht ter plekke kunnen doen..is bij een auto ook zo, moet je toch ook altijd een setje lampen bijhebben.... Dat het soms gewoon niet te doen is omdat het een paar uur werk is, is weer een ander verhaal...
 
Tja lullig zat maar ja het rijk heeft centjes nodig want we krijgen er weer een konings kind bij en die moet ook een toelage hebben van een ton of zo :N :N
 
Doet absoluut niet ter zake, is jouw bij het kopen van een motor ooit vertelt dat een helm dragen verplicht is :?

Het lijkt me meer dan de normaalste zaak van de wereld dat een bestuurder niet alle wettelijke verplichtingen van zijn voertuig kent, en toch wel mag uitgaan van enige expertise van de motorzaak als het aankomt op het goedgekeurd rondrijden.

Daarbij de vergelijking met een helm... Dat vind ik absoluut niet vergelijkbaar... Dat staat ook nog eens in elk theorieboekje geloof ik.

De politie moet altijd strenger optreden tegen van alles en nog wat...tenzij het over "onszelf" gaat, dan moeten ze juist véééél coulanter zijn :?

Heb weinig mensen horen zeggen dat er strenger opgetreden moet worden tegen het voeren van 2 lampies ipv 1 :?
 
Je mag er toch eigenlijk als consument wel vanuit gaan dat je motorverlichting voldoet aan de wettelijk gestelde eisen wanneer je deze bij een motorzaak koopt zou je zeggen.
 
De politie moet altijd strenger optreden tegen van alles en nog wat...tenzij het over "onszelf" gaat, dan moeten ze juist véééél coulanter zijn :?

Ja tegen echte misdadigers niet voor deze pietluttigheden. Op deze manier maakt de politie zich alleen maar meer gehaat. |(
 
Het lijkt me meer dan de normaalste zaak van de wereld dat een bestuurder niet alle wettelijke verplichtingen van zijn voertuig kent, en toch wel mag uitgaan van enige expertise van de motorzaak als het aankomt op het goedgekeurd rondrijden.

Daarbij de vergelijking met een helm... Dat vind ik absoluut niet vergelijkbaar... Dat staat ook nog eens in elk theorieboekje geloof ik.Heb weinig mensen horen zeggen dat er strenger opgetreden moet worden tegen het voeren van 2 lampies ipv 1 :?
OOhhww...en wie moet er dan aansprakelijk zijn als je met gebreken of verkeerde dingen rondrijdt :? Had dan in dit geval de motorzaak een bon moeten hebben omdat zij t nioet verteld hebben :? En vaak weten ook motorbedrijven niets van dat soort dingen. Je kunt als bestuurder niet zomaar van alles zeggen " ikke wist het niet", bovendien was er al een waarschwuing gegeven, moeten er voortaan ook nog rekening gehouden gaan worden met voor hoeveel dagen een waarschuwing moet gelden :?

"Dat staat ook nog eens in elk theorieboekje geloof ik." is niet zo'n sterk argument als je afsluit met "geloof ik" ... :P

Bovendien ging t daar niet om, ik zei al "of het bekeurenswaardig is, is een andere discussie" .

Het ging mij erom dat een agent iemand waarschuwd ipv gelijk een bon schrijven (het was 'm dus niet om z'n quota te doen schijnbaar ;) ) en sommigen het dan vreemd vinden dat als hij je 2 dagen later weer tegenkomt zonder dat je wat veranderd het je dan wel een bon krijgt ??
Hoevaak moet er dan voortaan gewaarschuwd worden voordat het wel redelijk is ??
 
Oeps sorry, jullie waren niet gedient van meningen uit wisselen, maar wilde gewoon allemaal op 1 lijn achter elkaar aan lopen en achter elkaar aanblaten O-) , ben al weg... :W
 
Persoonlijk vind ik het zwak als je een bezwaar gaat maken.

1) Je bent gewaarschuwed dus je weet dat het niet mag
2) dat draadje lostrekken had je zo zelf even kunnen doen.

dus betaal die 35 euro en ga weer lekker :]

en iedereen die weer gaat lopen zeiken over die agent :X
 
OOhhww...en wie moet er dan aansprakelijk zijn als je met gebreken of verkeerde dingen rondrijdt :? Had dan in dit geval de motorzaak een bon moeten hebben omdat zij t nioet verteld hebben :? En vaak weten ook motorbedrijven niets van dat soort dingen. Je kunt als bestuurder niet zomaar van alles zeggen " ikke wist het niet", bovendien was er al een waarschwuing gegeven, moeten er voortaan ook nog rekening gehouden gaan worden met voor hoeveel dagen een waarschuwing moet gelden :?

"Dat staat ook nog eens in elk theorieboekje geloof ik." is niet zo'n sterk argument als je afsluit met "geloof ik" ... :P

Bovendien ging t daar niet om, ik zei al "of het bekeurenswaardig is, is een andere discussie" .

Het ging mij erom dat een agent iemand waarschuwd ipv gelijk een bon schrijven (het was 'm dus niet om z'n quota te doen schijnbaar ;) ) en sommigen het dan vreemd vinden dat als hij je 2 dagen later weer tegenkomt zonder dat je wat veranderd het je dan wel een bon krijgt ??
Hoevaak moet er dan voortaan gewaarschuwd worden voordat het wel redelijk is ??

Hoho, ik heb nooit gezegd dat je zelf niet de verantwoordelijke bent. Ik zei dat je wel mocht verwachten dat de motorzaak het goed geregeld heeft. En ik durf er bijna mijn hand voor in het vuur te steken dat meer dan 90% van de motorrijders niet alle regeltjes kent (of nagaat) over zijn motor.
Trouwens, als bekeurd wordt, wie weet kan je via de rechter zelfs wel afdwingen dat die boete naar de motorzaak gaat ? Wegens het argument "de motorzaak moet handelen naar hun professionaliteit". Een motorzaak HOORT zoiets te weten! Maargoed, zo goed ben ik niet in recht, ik weet alleen dat wij (informatici) wel ervoor moeten oppassen, lijkt me ook dat het in andere vakgebieden is.

Alleen als er al gewaarschuwd is, tja (was ik ff vergeten O-) ), dan betekent doorrijden je eigen risico. Ze had de motor ff aan de kant kunnen zetten totdat ze naar de motorzaak ging en tijdelijk de motor neit gebruiken.

Dat afsluiten met 'geloof ik', deed ik, omdat ik niet alle theorieboekjes ken :9 Die boekjes die ik gelezen heb wel, en daar stond niks over dit soort verlichtingsproblemen in.

Het handelen van de agent was niet erg ongepast m.i. Mogelijk had ie nog wel even wat speling kunnen geven, aan de andere kant, de bestuurder had ook even kunnen wachten met motorrijden.
 
Heb dit onderwerp een tijdje terug aangekaard

http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/30010/

Mijn conclusie was :

Artikel 41. uit "Verkeersborden en Verkeersregels in Nederland" uitgegeven door het Ministerie van Verkeer en Waterstaat:

"Bestuurders van een motorvoertuig mogen tegelijk met dimlicht of mistlicht aan de voorzijde bermlicht, richtlicht of markeringslichten voeren."

Als ik aangehouden wordt, heb ik dus 2 markeringslichten ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan