Achterwiel

geblokkeeerde account
10 mrt 2015
36
0
Dag Heren en Dames,
Mijn naam is Karel, ben 21 jaar oud en rij sinds een jaartje motor. :] Ik had me graag op een andere manier willen verwelkomen, maar het is niet anders.

Ik rij een KTM LC4 2005. De KTM heeft dubbele akrapovic uitlaten zonder db killers :X (Motor is afgesteld op open uitlaten, vandaar de gemiste killers).

Ruim een maand geleden zat ik te touren op mijn motor. Het was mooi weer dus waarom niet. Na nog niet eens 10 minuten op de weg, merkte ik een motoragent in de verte op, hij was in zijn eentje en hij was duidelijk aan het wachten op mij (met zijn motor uit). Ik stopte voor de stoplicht, stoplicht groen en ik weer verder, vervolgens kwam hij achter mij aan en hield mij staande.

Meneer de agent vond het niet zo leuk al die herrie en hij wou een bekeuring uitschrijven voor geen db killers. Hij vertelde mij dat hij het bedrag niet wist en dat dit via de officier zou gaan. Vervolgens mocht ik mijn reis weer voortzetten.

Nou heb ik GEEN gele briefje of wat dan ook gekregen van hem. Ook heeft hij GEEN meting gedaan.

Ik kreeg de beschikking vandaag op de post. Het betreft FEITCODE N110A; Als bestuurder van een voertuig rijden, terwijl deze niet is voorzien van een over de gehele lengte gasdichte uitlaat.

Het betreft een bedrag van €287,- BELACHELIJK HOOG! :(

Nou komt mijn vraag;
1. Klopt de feitcode?
2. Moet er geen meting worden gedaan?
3. Had ik geen gele papiertje moeten krijgen?
4. Is een bezwaar met succes uit te voeren??


Help mij aub met deze situatie
Groetjess Karel
 
Laatst bewerkt:
Wordt jammer genoeg betalen. Je hebt nog geluk dat het bedrag niet hoger is uitgevallen.
 
Nooit gehoord van het 14 dagen verhaal :o wel benieuwd waarom dit het verschil zou kunnen maken? :)
 
Laatst bewerkt:
Uit een uitlaat komt toch ook wel ergens gas uit? natuurkundig gesproken?
Die kan je volgens mij dan moeilijk dicht maken, dan slaat je motor uit....
Tis hoe ik het lees denk ik....


tjsa, aan mij heb je dus niets...

Maar 300 euro boete voor zo'n idioot (don't take it personal) die met zo'n herriepijp mij s'ochtends uit mn bed staat te trillen, vindt ik niet hoog genoeg.... volgens mij heeft mijn buurman hem nu ook gehad, het is de laatste tijd heerlijk rustig...;-)

Succes met het vervolg in ieder geval.
 
Ik ben het met Master Tommy eens en ik rijd dus op zo,n gekleurde politiemotor.
Feitcode klopt niet voor deze situatie,.. ga in verweer waar je dit moet doen staat in je post afkomstig van justitie.
 
En haal die ongedempte uitlaat er vanaf, je maakt dat anderen een hekel krijgen aan motorrijders. Je trekt kennelijk op een negatieve manier de aandacht. Bij een meting liggen de bedragen pas echt hoog. 287 euro is eigenlijk een matsprijs voor deze overtreding.

Dit is mijn persoonlijke mening, ik haat het geluid van scooters en andere dikke 1 pitters voorzien van aandachtpijpen. :r '(

Ktm vind ik wel okay trouwens 8-) ;)
 
En haal die ongedempte uitlaat er vanaf, je maakt dat anderen een hekel krijgen aan motorrijders. Je trekt kennelijk op een negatieve manier de aandacht. Bij een meting liggen de bedragen pas echt hoog. 287 euro is eigenlijk een matsprijs voor deze overtreding.

Dit is mijn persoonlijke mening, ik haat het geluid van scooters en andere dikke 1 pitters voorzien van aandachtpijpen. :r '(

Ktm vind ik wel okay trouwens 8-) ;)

IDD B|

Maar toch veel succes met het verloop , als je wint, kan je met het "gespaarde" geld een db-killer kopen :)
 
Mijn broertje rijd het zelfde model en de zelfde uitlaten en die is een keer aangehouden omdat hij zijn knipperlicht niet gebruikte, deze was namelijk kapotgetrilt (een 640 trilt behoorlijk) en niks over het lawaai.

Sterkte met de afhandeling :'(
 
@MasterTommy Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Ik zal in verzet gaan (is er trouwens een site/topic met wat meer info?). Maar een bezwaarschrift/beroep indienen via de site is geen goeie optie?? Sorry heb niet veel ervaringen en kennis wat betreft dit soort zaken. :$

@ IJzervreter Begrijp me niet verkeerd, ik snap dat niet iedereen weg is van het geluid van open uitlaten Daarom rij ik 99% van de tijd in de middag. Zo asociaal ben ik niet dat ik om 23:00 door de straten knal, omdat ik dat wil. Beetje respect hoort bij een motorrijder.

En ik heb meerdere redenen waarom ik met open uitlaten rij. Motor is afgesteld op open uitlaten, Weggebruikers (vooral automobilisten) die niet kunnen spiegelen laten merken dat ik in de buurt ben (Belangrijkste reden) en de dubbele uitlatenset kost €1200,- eurotjes, zou nogal vreemd zijn als ik het geluid verpest door db's erin te zetten. Don't hate me :W
 
Laatst bewerkt:
@MasterTommy Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Ik zal in verzet gaan (is er trouwens een site/topic met wat meer info?). Maar een bezwaarschrift/beroep indienen via de site is geen goeie optie?? Sorry heb niet veel ervaringen en kennis wat betreft dit soort zaken. :$

Flitsservice :) Daar zijn veel voorbeelden e.d. :)


En ik heb meerdere redenen waarom ik met open uitlaten rij. Motor is afgesteld op open uitlaten, Weggebruikers (vooral automobilisten) die niet kunnen spiegelen laten merken dat ik in de buurt ben (Belangrijkste reden) en de dubbele uitlatenset kost €1200,- eurotjes, zou nogal vreemd zijn als ik het geluid verpest door db's erin te zetten. Don't hate me :W

$T2eC16J,!zoE9s5ndzcFBRVfzPue6Q~~60_35.JPG


:P O-)

Je moet het zelf weten natuurlijk. :)

Maar hou er rekening mee, als je weer aan de kant gezet wordt je alsnog een boete krijgt omdat je nog steeds teveel lawaai produceert. En wat IJzer zegt, die 287 euries is nog goedkoop....en deze kun je nog aanvechten.
Als je de juiste boete met de juiste feitcode krijgt ligt het heel wat hoger. ...
 
Laatst bewerkt:
(onterechte) bekeuringen onterecht betalen is net zo idioot als rondrijden met een motor met teveel herrie.
leuk dat EEN motor is afgesteld voor gebruik ZONDER db killers, maar heb je het ook met wel geprobeerd denk ik dan..

succes met de afwikkeling.
 
Ik rij een KTM LC4 2005. De KTM heeft dubbele akrapovic uitlaten zonder db killers :X (Motor is afgesteld op open uitlaten, vandaar de gemiste killers).

Het betreft een bedrag van €287,- BELACHELIJK HOOG! :(

Als ze je aanhouden en wel een goede geluidmeting doen en het is echt te veel dan :
Onnodig geluid/lawaai veroorzaken= € 370

Dat je motor fijn is afgesteld op die open uitlaten doet er niet toe, dan stel je de motor maar af met die bijbehorende DB killers er in.
 
Je hebt hard en hard, akrapovic zonder db-killers hoeven toch niet zó luid te zijn? Ik erger me dood aan wagenwijd open pijpen, maar zonder db-killer is het niet meteen automatisch asociaal. Hoe zit dat met die van jou b achterwiel?
 
@lennart0r Dubbele akrapovic's en KTM, dat is een combinatie voor hard-harde geluid, maar mooi hard :P

Dus als ik deze foute feitcode aanvecht heb ik kans op een andere feitcode (de juiste en duurdere)??

& Voor de mensen die aan me kop zeiken, koop een akrapovic pijp, gooi hem onder je motor, kom daarna comments plaatsen/haten.
 
Laatst bewerkt:
Als ze je aanhouden en wel een goede geluidmeting doen en het is echt te veel dan :
Onnodig geluid/lawaai veroorzaken= € 370

Dat je motor fijn is afgesteld op die open uitlaten doet er niet toe, dan stel je de motor maar af met die bijbehorende DB killers er in.


Betwijfel of dat wel kan. Als hij aan zijn gas staat te hengsten bij de verkeerslichten klopt die boete wel voor onnodig geluid maken.

Bij normaal rijden alsnog een hoop herrie zal hij gekeurd worden. En hoe meer decibels boven het toegestane, hoe hoger de boete of zelfs kentekenbewijs in beslag.

Maar daar weten anderen vast duidelijker antwoord op te geven. :)
 
Nee, want het is geen mulder, het is strafrecht. Daar is het allemaal wat minder soepel. Bij een mulder kunnen ze dat wel doen, maar alleen als je zo stom bent om een hele verklaring richting de OvJ te sturen als zijnde bezwaar.

Je kan overigens wel in bezwaar gaan via de site van het OM, alleen is dat op jou niet van toepassing. Je gaat in verzet namelijk (strafrecht), en niet in bezwaar (mulder).


Oke dus ik stuur dit op:

[zaaknummer]
[andere relevante zaaknummers]
[onderwerp]

Beste,

Ik ga in verzet tegen de door u opgelegde strafbeschikking met als dagtekening [datum].

Groetjes,

[naam]
[plaats]

En dan is het afwachten op een reactie ofwa?
Moet ik de beschikking gewoon betalen, als ik tot de betaaldatum nog geen reactie heb gekregen?
 
@lennart0r Dubbele akrapovic's en KTM, dat is een combinatie voor hard-harde geluid, maar mooi hard :P

& Voor de mensen die aan me kop zeiken, koop een akrapovic pijp, gooi hem onder je motor, kom daarna comments plaatsen/haten.

We zeiken niet aan je kop, we proberen je te behoeden voor ( nog véél hogere) boetes.
En er worden tips gegeven hoe je je boete kunt aanvechten.



Maar nogmaals, zelf weten. Jouw centen. :)
 
Oke dus ik stuur dit op:

[zaaknummer]
[andere relevante zaaknummers]
[onderwerp]

Beste,

Ik ga in verzet tegen de door u opgelegde strafbeschikking met als dagtekening [datum].

Groetjes,

[naam]
[plaats]

En dan is het afwachten op een reactie ofwa?
Moet ik de beschikking gewoon betalen, als ik tot de betaaldatum nog geen reactie heb gekregen?

Je moet er wel in zetten waarom je bezwaar maakt. Dat kunnen ze niet ruiken.

En je brief afsluiten met groetjes..... :X
Dat doe je naar je vriendin of je moeder. :P


Zoek eens op flitsservice. Daar staan een hoop voorbeeldbrieven.

Edit, ik zie nu dat je dit overgenomen hebt van mastertommy. :+
 
Laatst bewerkt:
& Voor de mensen die aan me kop zeiken, koop een akrapovic pijp, gooi hem onder je motor, kom daarna comments plaatsen/haten.

Ik hoop dat ze je nog een paar keer vaker op de bon slingeren en dat je daarna weer comments komt plaatsen of 'gaat haten' op mensen die je een aandachtshoer vinden met je dubbele akrapovic. *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan