Bekeuring bij het niet voldoen aan de eisen van je rijbewijs

Status
Niet open voor verdere reacties.

arie46

Rookie
2 mei 2008
6
0
Dag mensen, ik zou graag willen weten of er een tabel is met de bekeuringen als je als beginnende rijder op een motor rijd met een vermogen van meer als 25 kw? Of hoe hoog de boete zou zijn als ik aangehouden zou worden met een motor die meer vermogen heeft als 25kw. Ik heb een ktm450 en een r6 met meer als 25kw ze zijn verzekerd op de naam van mijn vader. Ik heb zelf nog een half jaartje te gaan tot ik officieel boven de 25kw mag rijden.

Bedankt alvast :)
 
Je rijd in principe gewoon rond zonder rijbewijs... dus dat is een leuke boete + dat je niet verzekerd bent bij een evt ongeluk.
Niet doen dus.
 
Je rijd in principe gewoon rond zonder rijbewijs... dus dat is een leuke boete + dat je niet verzekerd bent bij een evt ongeluk.
Niet doen dus.

precies ;) niks geen tabel, lekker makkelijk. Gewoon rijden zonder geldig rijbewijs en niet verzekerd...
 
Ok dat van de verzekering weet ik. Maar kan niemand mij vertellen hoe hoog de bekeuring dan zal zijn?
 
Volgens mij is het zelfs een misdrijf, en geen overtreding. Dus geen vast bedragen zoals bij een Mulder feitje, maar even komen uitleggen aan de rechter wat je nou eigenlijk aan het doen bent.

En een strafbblad natuurlijk

veel plezier :W
 
Ok dat van de verzekering weet ik. Maar kan niemand mij vertellen hoe hoog de bekeuring dan zal zijn?

_O- je maakt je blijkbaar niet druk over een eventueele vordering van €500.000 van een verzekeringsmaatschapij na een ongeval, maar een eventueele boete van €50,- gaat je wel van dit belachelijke idee afhouden.

Nou, je moet soweiso nog wat slimmer worden...
 
Jongens jongens jongens, al dat gezeik over de verzekering. Ben gewoon nieuwschierig wat de bekeuring kan zijn. Meer niet. Zit me echt niet druk te maken om een bekeuring die ik dan krijg.
 
Een half jaartje, dat is dan toch nog wel uit te houden?

OK, ga je gewoon lekker af en toe stiekem eens op de >25kW rijden.
Blijft het tenminste nog spannend.

Edit:

http://www.om.nl/boetebase/

verkeerde categorie:
EUR 220, de eerste keer....

en niet de 30 euro die jij misschien denkt:
"Voldoet niet aan de gestelde eisen."
 
Laatst bewerkt:
Doe hier maar eens lezen wat de politie ervan zegt:

http://infopol.asp4all.nl/jsp/page.jsp?xdl=infopol/GgvDrg&xsl=infopol/GgvDrg&type=_all&GgvDrgIdt=10022491&Pad=Zoe,rijbewijs&SelTrf=&mode=&SelOnd=&Zoe.Geo=


Rijden zonder rijbewijs
Wie een motorrijtuig bestuurt zonder een rijbewijs behaald te hebben, pleegt een strafbaar feit en krijgt een proces-verbaal. De rechtbank bepaalt de strafmaat.

Je bent gewoon heel dom bezig als je dit wil gaan doen.
 
En trouwens ben slim genoeg. Als jij nu in jou tijd ook deze regeling had met dat 25kw rijbewijs had je waarschijnlijk precies het zelfde gedaan. Dus wat zeik je.
 
Ja hoor dat half jaartje is nog wel uit te houden;) Rijd ook niet vaak op de r6 meer op de ktm. Op de mooie zonnige zondagen ergens een leuk stukje zoeken waar je ff kan spelen met wat vrienden.
 
En trouwens ben slim genoeg. Als jij nu in jou tijd ook deze regeling had met dat 25kw rijbewijs had je waarschijnlijk precies het zelfde gedaan. Dus wat zeik je.

Laten we er nou geen afzeikverhaal van maken wat je wel of niet doet,
wat iemand anders wel of niet zou doen in jouw situatie.

Je stelt een vraag, je krijgt duidelijke antwoorden.
That's it.
 
En trouwens ben slim genoeg.

als je zo slim bent snap je nu, nadat het je drie ker verteld is wel dat er geen vaste strafmaat is voor het misdrijf dat je wilt gaan plegen.
En daarnaast maak je je niet druk over de boete (waarom wil je het bedrag dan weten?) maar zou je je wel degelijk druk moeten maken over het feit dat je niet verzekerd bent.

En ik denk dat je ook wel zo slim bent dat je aanvoelt dat je idee niet heel breed gedragen owrdt hie op het MF
 
Laatst bewerkt:
Je verzekering zal bij een aanrijding wel de schade aan de tegenpartij vergoeden, dat zijn ze verplicht. Gelukkig hebben ze dan dankzij het zonder rijbewijs rijden wel de gelegenheid om dat schadebedrag weer op jou persoonlijk te verhalen.

Voor het rijden zonder rijbewijs gaat het de eerste keer idd 220 euro kosten, de keer daarop wat meer.... en de keer daarop weer meer... en ja, zo zijn er mensen die wel tot 30 x zo'n bekeuring hebben gehad.



Dus wat zeik je.


Da's een mooi toontje voor iemand die net op dit forum komt kijken....

wat mij betrefd voldoende voor een slotje op dit topic.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan