Bekeuring ja of nee

Ric

Rookie
6 feb 2004
16
0
Hoofddorp
Ik ben staande gehouden door een politie man zegt tegen mij je bent door rood lichtgereden oke ik ben het daar wel mee eens.maar haalt uit zijn zak een stukpapier en schreef mijn gegevens op. straat, huisnr, postcode, en enz.hij zij je bekeuring krijg je thuis gestuurd. kan dat mag dat,ik dacht datje eerst een gele bon kreeg uit een bonnenboek of procesverbaal kreeg maar dat was niet zo. Dus eerst via een kladje papier,en dan een bon thuis gestuurd. :o
 
>>> Algemene Motorpraat

Vragen en Opmerkingen is alleen voor vragen en opmerkingen over het forum. :)
 
Volgensmij mogen ze dat wel doen ze hebben daarvoor ook een speciale horken lijn voor opgericht.
Tegenwoordig zijn we nergens veilig meer :+
 
Idd, helaas voor jou maar dat kan en mag ook nog.
Anyway, zal geen bonnenboekje bij zich hebben gehad denk ik, dus doen ze het zo...
Begin maar vast te sparen!! ;)
 
Idd, helaas voor jou maar dat kan en mag ook nog.
Anyway, zal geen bonnenboekje bij zich hebben gehad denk ik, dus doen ze het zo...
Begin maar vast te sparen!! ;)
Yep, die krijg je hoogstwaarschijnlijk nog wel thuisgestuurd. Tenzij hij vergeet het briefje uit de broekzak te halen als zijn vrouw 'm in de was gooit ofzo (de broek dus ;) ).

Rood stoplicht kost, meen ik, € 95,- ofzoiets.
 
Yep, die krijg je hoogstwaarschijnlijk nog wel thuisgestuurd. Tenzij hij vergeet het briefje uit de broekzak te halen als zijn vrouw 'm in de was gooit ofzo (de broek dus ;) ).

Rood stoplicht kost, meen ik, € 95,- ofzoiets.
niet ofzoiets, precies
ik ken een dame die dr net 1 heeft binnengekregen en ik noem geen namen O-)
 
Goddomme nou, ik ben het met deze ook niet eens. Ik weet voor 300% zeker dat ik niet door rood gereden heb daar, dus wij gaan in beroep.

Op deze manier wordt het idd wel een duur grapje, en wat nog het ergste is, is dat het net als de eerste bekeuring op de eerste dag dat ik me rijbewijs had gebeurt is.

[me] lady j denkt dat het een goede tip is voor iedereen om niet te gespannen op de motor te gaan zitten, kan je namelijk een hoop geld kosten :( [/me]

@ fietsertje: ben niet boos op jou hoor, meer op mezelf ;)
 
Hartelijk bedankt jullie allemaal voor het reageren op mijn vraag.Het word
toch dus sparen.Kijken jullie maar uit ze rijden niet meer in een witte auto met zwaailicht.Ze rijden nu tegenwoordig in een bugerauto.Dus ze vallen nu minder op.
Motorrijders opletten dus wie er voor en naast je rijd. :]
 
Goddomme nou, ik ben het met deze ook niet eens. Ik weet voor 300% zeker dat ik niet door rood gereden heb daar, dus wij gaan in beroep.

Op deze manier wordt het idd wel een duur grapje, en wat nog het ergste is, is dat het net als de eerste bekeuring op de eerste dag dat ik me rijbewijs had gebeurt is.

[me] lady j denkt dat het een goede tip is voor iedereen om niet te gespannen op de motor te gaan zitten, kan je namelijk een hoop geld kosten :( [/me]

@ fietsertje: ben niet boos op jou hoor, meer op mezelf ;)


( niet boos op mij worden ) de rechter zal altijd de bewering van de politie ambtenaar zwaarder laten wegen ...
 
Goddomme nou, ik ben het met deze ook niet eens. Ik weet voor 300% zeker dat ik niet door rood gereden heb daar, dus wij gaan in beroep.

Als je door geel (oranje) rijdt en je had redelijkerwijs nog kunnen stoppen, dan kan je ook een bekeuring krijgen.

Prijs is wel snel gestegen btw, die ik in februari in de bus kreeg (overtreding in december) was "maar" 86 euro.

En ook ik kan me niet herinneren door rood te zijn gereden, maar heb waarschijnlijk wel gas gegeven om door geel te rijden.
 
Waarom ben je het eens met de agent met het vodje? Nooit meegaan in hun redenering! Agent tegen mij: je reed veel te hard, ik kon je niet bijhouden toen we optrokken, Mijn reactie: u wilt toch niet het acceleratievermogen van een auto met een motor vergelijken? Hij: je liet me schrikken! Ik: kijkt u dan niet in uw spiegels toen ik tussen de dubbele rij opgestelde auto's voor het stoplicht door reed?

Je kan het ze altijd makkelijker maken door toe te geven dat je fout zit.

Gr.

B.

Waarom gebruik je zo weinig hoofdletters, komma's en punten? ;)
 
Goddomme nou, ik ben het met deze ook niet eens. Ik weet voor 300% zeker dat ik niet door rood gereden heb daar, dus wij gaan in beroep.

Op deze manier wordt het idd wel een duur grapje, en wat nog het ergste is, is dat het net als de eerste bekeuring op de eerste dag dat ik me rijbewijs had gebeurt is.

[me] lady j denkt dat het een goede tip is voor iedereen om niet te gespannen op de motor te gaan zitten, kan je namelijk een hoop geld kosten :( [/me]

@ fietsertje: ben niet boos op jou hoor, meer op mezelf ;)
ja ik heb ook heel netjes geen namen genoemd :P

en hoe duur het op de fiets is, ik zou t echt niet weten... nooit bon gehad opde fiets *klop klop* en ik fiets vaak als een idioot O-)
 
ik fiets vaak als een idioot O-)
Een idioot? Dat zeg je toch niet over jezelf. Slaat dat op de toepassing van verkeersregels of op de snelheid?

Dat laatste is niet zo erg want de normale maximumsnelheden gelden niet voor een fietsertje. Op de fiets mag je dus sneller dan of de brom- of snorfiets.
 
Een idioot? Dat zeg je toch niet over jezelf. Slaat dat op de toepassing van verkeersregels of op de snelheid?

Dat laatste is niet zo erg want de normale maximumsnelheden gelden niet voor een fietsertje. Op de fiets mag je dus sneller dan of de brom- of snorfiets.
verkeersregels, ik fiets vreselijk traag maar wel zonder licht en door rood en dat soort onzin O-)
 
verkeersregels, ik fiets vreselijk traag maar wel zonder licht en door rood en dat soort onzin O-)
Zonder licht. B|

Wacht maar tot je een keer bijna een fietser over je motorkap/onder je voorwiel door hebt gehad omdat die lui, in tegenstelling tot wat ze zelf denken echt niet te zien zijn, 's avonds. Dan kom je wel op andere gedachten.

[me]Orpheus woont in landelijk gebied en op een buitenweg, in het donker, fietsers zonder licht tegenkomen is NIET grappig. B| [/me]
 
Zonder licht. B|

Wacht maar tot je een keer bijna een fietser over je motorkap/onder je voorwiel door hebt gehad omdat die lui, in tegenstelling tot wat ze zelf denken echt niet te zien zijn, 's avonds. Dan kom je wel op andere gedachten.

[me]Orpheus woont in landelijk gebied en op een buitenweg, in het donker, fietsers zonder licht tegenkomen is NIET grappig. B| [/me]
dat jij nou in zo'n gat woont :P hier staan lantaarnpalen en je moet een beetje meer opletten of ze je zien tja maar das eindeloze discussie.
 
Kun je ook geen lantaarnpalen tegenkomen in het donker, O. :+

Begrijp precies wat fietsertje bedoelt. Ben ook wel eens tegen een lantaarnpaal gefietst, je moet dus echt een beetje opletten. :)
 
Als je door geel (oranje) rijdt en je had redelijkerwijs nog kunnen stoppen, dan kan je ook een bekeuring krijgen.

En ook ik kan me niet herinneren door rood te zijn gereden, maar heb waarschijnlijk wel gas gegeven om door geel te rijden.
Heb nu iig de foto opgevraagd, en ja dan maar kijken hoe waar of wat. En anders zit er nix anders op als de staatskas maar WEER te spekken. B|

Maar het lijkt mij toch als je gas bij geeft voor geel, dat je dan een boete krijgt voor te hard rijden??? Ik hoor altijd dat het een paar seconden duurt voordat de flitser flitst als het licht op rood springt. En de boetes voor te hard rijden zijn lager als voor door rood rijden ( met redelijke snelheid dan he? O-) )

(vat je hem nog?? :P )
 
Heb nu iig de foto opgevraagd, en ja dan maar kijken hoe waar of wat. En anders zit er nix anders op als de staatskas maar WEER te spekken. B|

Maar het lijkt mij toch als je gas bij geeft voor geel, dat je dan een boete krijgt voor te hard rijden??? Ik hoor altijd dat het een paar seconden duurt voordat de flitser flitst als het licht op rood springt. En de boetes voor te hard rijden zijn lager als voor door rood rijden ( met redelijke snelheid dan he? O-) )

(vat je hem nog?? :P )

Laat ik eens proberen serieus te zijn voor een Lady.

Een foto of niet maakt niet uit. Als een agent zegt dat hij het gezien heeft dan is dat voldoende.

Want:

Leugen (of onwaarheid) + ambsteed = feit.

Met alle rapporten en boeken over waarneming(sfouten) van o.a. onze eigen prof Wagenaar in de hand, wil justitie in Nederland er nog steeds niet aan dat ook de agent regelmatig menselijke waarnemingsfouten maakt.

Het werkelijk scherptegebied waarin een mens kijkt is slechts een hoek van ongeveer 1 graad. De rest neemt de mens vaag waar en hij verplaatst het blikveld vooral als er in de periferie een beweging plaats vindt. De mens is voor zijn gezichtsvermogen dus "gefocust" op bewegingen al het overige neemt hij minder goed en snel waar.

Voor politieagenten is het niet anders. Hij ziet de beweging van de motor, en kijkt vervolgens naar het vkl. Omdat dat het niet beweegt moet hij ook nog "zoeken" voordat hij gericht naar het licht kijkt. Die periode van kijkrichtingverandering duurt langer dan je denkt, dat is allang aangetoond. Het kan dus best zo zijn dat op het moment dat hij het vkl waarneemt het rode licht brandt, terwijl op het moment dat jij het passeerde het vkl nog maar net op geel stond. Soms weet hij dus niet eens dat zijn waarneming onjuist (onwaar) is, hij denkt iets te hebben gezien terwijl het niet zo is. Bovendien doet een agent dit omdat hij min of meer verwacht dat jij door rood rijdt; zijn waarneming wordt daarmee nog een (onbewust) beïnvloed door zijn verwachtingspatroon. Dat deze invloed bestaat is ook allang bekend.

De strafrechtspleging is geschreven in de tijd dat de veldwachter alleen bekeurde voor het fout parkeren van paard en wagen of een losgebroken varken. Het is niet aangepast aan de moderne tijd en snelheden, voorzover het de waarneming van de agent aangaat.

In hun eigen ogen bestaat het justitiële apparaat alleen uit übermenschen, die tot meer in staat zijn dan ieder ander. Maar zelfs de beste opleiding kan de beperkingen van de menselijke zintuigen niet opheffen.

Camera's hebben daar geen last van. Sta je op de foto dan reed je echt door rood of door heel donkergeel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan