Bekeuring kentekenplaatverlichting?

Ben je er ooit voor bekeurd?

  • Nee, heb kentekenplaatverlichting.

    Stemmen: 7 29,2%
  • Ja, had ook geen zin om een lichtje erin te zetten en heb mo

    Stemmen: 1 4,2%
  • Nee, rij al jaren zonder

    Stemmen: 15 62,5%
  • Nee, maar een neef van een vriend van een tante is daarvoor

    Stemmen: 1 4,2%

  • Totaal aantal stemmers
    24

-Twilight

MF veteraan
2 mrt 2004
4.385
2
Amsterdam
Ik zit dus met het volgende: deze alinea kan je overslaan als je de clou wil wetenDe standaard knipperlichten vond ik dus niet echt mooi, vandaar dat ik die dus veranderd heb. Probleem alleen dat de kentekenplaat ze nu een beetje blokkeerde. Ik dacht handig te zijn, en heb een paar extra gaten geboord in m'n spatbord, om de kentekenplaat een centimeter of 20 naar beneden te zetten. Dat heb ik blijkbaar wat verkeerd gedaan, aangezien er nu een aantal scheuren in m'n spatbord zitten en die hele kentekenplaat er af dreigt te donderen.

Nu wil ik die kentekenplaat aan de zijkant van m'n motor plaatsen, maar krijg daardoor geen kentekenplaatverlichting meer. Ik weet het, is verboden enzo, maar om even een kosten/baten analyse te maken zou ik graag willen weten of iemand er ooit daadwerkelijk eens een boete voor heeft gekregen.
 
haha. jij wil je kentekenplaat aan de ZIJKANT plaatsen en je maakt je er druk over dat ie dan geen LICHT mee krijgt?!

edit: maar goed, het ontbreken van kentekenplaatverlichting (bij een plaat die normaal is gemonteerd) is in principe niet zo'n punt. overdag zie je het toch niet en 's nachts trouwens waarschijnlijk ook niet. je plaat is reflecterend dus als de kit achter je rijdt licht je ruim voldoende op vanwege de achterop schijnende koplampen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is in principe legaal als de plaat in een hoek van 30 graden leesbaar is naar wat ik heb begrepen. Ik ga er maar van uit dat de desbetreffende agent geen geodriehoek bij zich heeft. O-)

Wel één nadeel; ik ga toch binnekort ook zo'n MF-sticker bestellen, die's dan ook wat minder zichtbaar :)
 
Ik kom net uit de Pub, lijkt me een heel goed idee! Echt waar, gewoon doen! Wereld idee ga ik morgen ook proberen voor elkaar te krijgen. Ik denk eraan tussen me spaken te stoppen.
 
Ik kom net uit de Pub, lijkt me een heel goed idee! Echt waar, gewoon doen! Wereld idee ga ik morgen ook proberen voor elkaar te krijgen. Ik denk eraan tussen me spaken te stoppen.

Als dat zou kunnen.. Heb helaas geen spakenwiel achter. ik bedoel dus zoiets:
Sidemount_license.JPG

Sorry, was het enige plaatje dat ik kon vinden; mijn motor is natuurlijk véél mooier O-)
en hij komt dan wat meer naar achteren te zitten.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een side-mount zonder verlichting, heb er eigenlijk nooit zo bij stilgestaan.
1 voordeel: omdat ook het achterlicht side-mount is valt er altijd een klein beetje licht op het plaatje...niet genoeg, maar toch :9
 
Er zijn tegenwoordig van die felle witte ledjes te regelen, die ongetwijfeld ook als substituut-gele-remparachute-verlichting kunnen dienen.
 
Ik heb jaren rondgereden op een Suzuki DR650 waarbij ik de kentekenplaat met twee stalen stripjes rechtstreeks onder het achterspatbord had vastgezet. Dus in plaats van de kentekenplaathouder (die op deze foto wèl gemonteerd is) zat daar direct mijn plaatje.

Suzuki-DR650SE-1996.jpg


Nooit problemen mee gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan