Bekeuring maar geen "bon" gekregen

Fore

MF veteraan
In memoriam
27 feb 2002
23.485
0
Eindhoven (regio)
Mevrouw fore is deze ochtend aangehouden in haar koekblik. Ze werd al enige tijd achtervolgd door de sterke arm der wet. Reden? Geen gordel. (eigen schuld dikke bult :+ )

Agentje houdt haar staande en begint op de eigengereide manier vragen te stellen.
"Weet u waarom ik u aanhoudt?" lekker hoor....op een oudertoontje praten tegen de "crimineel".

Goed, het peutertje schrijft op zijn NOTITIE blokje een en ander aan gegevens op en meldt vervolgens dat de schikking middels acceptgiro zal volgen.

Vraag aan de fatsoenlijke agenten hier op het forum: Dient deze collega van jullie geen doordruk van zin bonnenboekje af te geven aan de verbaliseerde???

Nu heeft mijn wederhelft helemaal nix in handen, sterker nog, er is niet eens vertelt wat het gaat kosten???

Straks gaat een of ander (om zijn quota te halen) willekeurige kentekens opschrijven......ik vind het maar raar.

Please enlighten me.
 
ik heb ook eens geen bon gekregen maar 8 weken later wel een acceptgiro.. hij vertelde me wel wat het ging kosten.. maar nooit een bekeurings bonnetje gekregen.. zal dus wel vaker voorkomen.
 
Heb begin maart een bonnetje gehad (zonder bedrag) maar nog steeds geen acceptgiro gehad. Zal ik maar eens bellen waar die blijft? :+
 
tja fore..shit happens..

als hij net zo slordig is met zijn bonnenboekje (vast niet helaas) dan hoor je niets...

maar reken maar op wat knaken die ze moet betalen..

ach heb jij ook vrij spel over je eerste boete ;)
 
Zodra de beschikking binnekomt van het CJIB :r gelijk een bezwaar indienen. De agent is namelijk verplicht om een kennisgeving van beschikking (gele bon) te overhandigen. Alleen indien de situatie dit niet toelaat mag hij dit achterwege laten.

Ik ben enige tijd geleden op de Baars aan de kant gezet in mijn automobiel. Volgens de dienstdoende agent reed ik na uitvoerig onderhandelen 140 km/h voor meetcorrectie. Hiervan heb ik geen bon gekregen. Na een maand ontving ik een acceptgiro voor 141 km/h na meetcorrectie. Corrupte agenten bestaan dus ook in Nederland :X

Ik heb gelijk bezwaar aangetekend daar ik geen bon had ontvangen en dat ik het niet eens was met de geconstateerde snelheid. tevens de omstandigheid uitgelegd waaronder ik ben aangehouden. Na enige tijd bericht ontvangen dat de beschikking was geseponeerd :)

Scheelde weer een aanzienlijk aantal pleuro's
 
Wat een gedoe...als je een bon krijgt omdat je je gordel niet om had weet je dat je fout bent, waarom er dan onderuit komen :?

gewoon je verantwoordelijkheid nemen
 
Wat een gedoe...als je een bon krijgt omdat je je gordel niet om had weet je dat je fout bent, waarom er dan onderuit komen :?

gewoon je verantwoordelijkheid nemen

Fab, ik ben het met je eens....wij als burgers moeten ons houden aan de regels die er nu eenmaal zijn in dit land. Is het dan ook logisch en niet meer dan normaal dat onze politiemacht dit ook doet? of staan zij boven de wet??
 
Fab, ik ben het met je eens....wij als burgers moeten ons houden aan de regels die er nu eenmaal zijn in dit land. Is het dan ook logisch en niet meer dan normaal dat onze politiemacht dit ook doet? of staan zij boven de wet??

Tuurlijk moeten zij dat ook doen, maar een foutje is ook snel gemaakt. Zijn nog steeds maar mensen, misschien had ie wel ruzie met zn vrouw gehad net daarvoor ofzow(ja ik weet het: die gordel niet om hebben was ook een foutje :z dus daar had niet meteen een bon voor hoeven te worden geschreven :P )

Ik vind het alleen kenmerkend voor de NL-er. Als je fout bent ben je fout, en dan moet je daar je verantwoordelijkheid (in dit geval een boete-tje betalen) voor nemen vind ik :)
 
Tuurlijk moeten zij dat ook doen, maar een foutje is ook snel gemaakt. Zijn nog steeds maar mensen, misschien had ie wel ruzie met zn vrouw gehad net daarvoor ofzow(ja ik weet het: die gordel niet om hebben was ook een foutje :z dus daar had niet meteen een bon voor hoeven te worden geschreven :P )

Ik vind het alleen kenmerkend voor de NL-er. Als je fout bent ben je fout, en dan moet je daar je verantwoordelijkheid (in dit geval een boete-tje betalen) voor nemen vind ik :)
Tja, zo zou je het kunnen bekijken, maar misschien heb jij wel net ruzie met je vriendin/vrouw gehad en rij je net iets te hard ( O-) ). Oftewel, een fout is snel gemaakt. Als jij vindt dat je je verantwoordelijkheid moet nemen voor je fouten, dan de politie ook.
 
Wat betreft je vraag of de agent verplicht is om je een kopie van het mini-pv (zo heet dat netjes) te geven durf ik eigenlijk niet te zeggen, ik heb het nog nooit meegemaakt dat ik hem niet kreeg in ieder geval.

Wat betreft de hoogte van de boete kan ik j een duidelijk antwoord geven. 40 euro! Dit bedrag is hoger als ze al meerdere malen hiervoor is staande gehouden en een bekeuring heeft ontvangen. Dit is het zogenaamde recidivistentarief en bij 3x of meer binnen 3 maanden bepaald de rechter de hoogte van het bedrag of de vervangende hechtenis.

Veel succes als je beroep aantekend, persoonlijk geef ik je weinig kans, maar nogmaals ik ben niet zeker of de bekeuring ook daadwerkelijk uitgereikt dient te worden. Misschien dat Baksteen dat wel weet. Ik heb alleen een ondersteunende taak bij de Politie en geen straatdiensten.
 
Een agent kan bij het ontbreken van zijn bonnenboekje ook een bekeuring "aanzeggen".
Het is dan wel netjes om zsm een "geeltje"op te sturen.

Het vragen of de persoon weet waarom hij staande gehouden wordt is niet per definitie belerend bedoeld hoor.
Het klinkt helemaal zo bot als het 1e wat je zegt is:"goedemorgen u krijgt een bon".
Wil niet zeggen dat je er dan wel blij mee bent, ik baal ook als ik weer post krijg van de staats incasso.
 
Terug
Bovenaan Onderaan