Bekeuring..met auto, maar kan ik eronderuit komen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Oldbie

MF'er
27 okt 2003
96
0
Emmeloord
Gisteren om 2 minuten voor 5, staat er ineens een politie agent voor mijn auto. Ik moest maar even stoppen en een parkeerplaats oprijden. Komt er een andere agent naast mijn auto staan:
"Meneer, wij hebben uw snelheid gemeten. U reed 77 waar u maar 50 mocht. Uw snelheid wordt gecorrigeerd naar 74. Daar krijgt u proces verbaal voor"
Ik knik vriendelijk naar ome agent en geef op verzoek mijn rijbewijs. Er wordt een geel papiertje ingevuld en mij werd meegedeeld dat de boete €100 zal bedragen. Toen vroeg ome agent of ik een verklaring af wilde leggen. Na even nadenken vertelde ik hem dat ik boeven aan het vangen was.
Zijn collega schoot in de lach, maar de norse agent naast mijn auto wist mij te vertellen dat het beledigen van een agent in functie ook strafbaar is. Ik wist mijn woorden in te slikken en ik mocht mijn weg vervolgen......

Kutzooi. Waarom rij ik dan ook te hard |(

Nu even een vraagje: ik weet dat ik fout zat, maar het zou toch mooi zijn als ik hier onderuit kan komen. Ik heb ooit gehoord dat als je wordt aangehouden de politie moet kunnen laten zien hoe hard je hebt gereden. In dit geval had ik dus het laser apparaat moeten zien, maar ze lieten mij niets zien. Ze waren veel te druk met het laseren van andere weggebruikers.
Weet iemand hoe dit precies zit en maak ik een kans als ik bezwaar aanteken?
 
lijkt wel alsof er hier voor elk bekeurinkje een topic wordt geopend :?

Anyway, ff zoeken en dan had je ook geweten dat je gewoon mag betalen.

Slotje



If you can't do the time, don't do the crime
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan