Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Thanks
geluid tot 5 DB te hard =waarschuwing
tot 10DB te hard=bekeuring+invordering kentekenbewijs deel 1 omdat het motorvoertuig niet meer aan de gestelde eisen voldoet
boven 10 tot 15 DB te hard=ongeldig verklaring van kenteken=herkeuring RDW op eigen kosten=duur grapje
bron:eigen ervaring
Klopt. Nu heb je ook meteen de reden dat er bijna niks mee wordt gedaan.
En niet elk E-keur onderdeel mag zo maar worden geplaatst ter vervanging van hoor. Je hebt wel meer kans dat het goedgekeurd wordt. Oftwel: met E keur is het vaak wel goed genoeg, maar het is geen garantie.
Los daarvan is controle in Nederland nihil (itt bijvoorbeeld Duitsland). Wachten is op de APK voor motorfietsen, dan zijn we goed de sjaak.
Nee klopt idd dat je E-keur niet automatisch goedkeuring betekend. Maar als het bv een uitlaat voor een specifiek motorfiets is dan is er niets aan de hand (motortype moet dan ook op het certificaat vermeld staan). E-keur is immers afgegegeven voor de uitlaat op die betreffende fiets. In DE zijn ze nog wat strenger met de TUV keuring.
Over uitlaten gesproken. Ik blijf dit een geinig (oud) filmpje vinden:
agent een week niet geneukt=gegarandeerd betalen
whahahaEn jij bent erg lelijk.
Zo grappig was het daar niet . Ik ben de grijze R1.We waren blij dat we daar weg konden uiteindelijkOver uitlaten gesproken. Ik blijf dit een geinig (oud) filmpje vinden:
inderdaad was echt omdat de camera erbij was..moesten zich even bewijzen door ons te bekeuren voor de uitlaten.Leedvermaak: maatje wordt aan de kant gezet voor 93 waar 50 is toegestaan, de rest wacht netjes, mogen ze alle 8 niet meer verder en een aanhanger gaan regelen....
Dat te bedenken dat ik zelf onlangs in de Eiffel ben geweest...
Ik heb geen problemen. Woon in een centrum en kom veel politie (zowel te voet, fiets, motor en auto) tegen. Ze weten waar ik woon aangezien het bureau om de hoek zit en ze komen ook waar ik stal.maar nu ben ik nieuwschierig, heeft iemand hier ooit een boete voor open uitlaatpijpen gehad?
inderdaad was echt omdat de camera erbij was..moesten zich even bewijzen door ons te bekeuren voor de uitlaten.
was wel twee en half jaar geleden hoor,weet niet of er tussentijds veel veranderd is,maar het zal er niet leuker op geworden zijn
lijdend voorwerp was trouwens een VTR 1000 SP1 met leovince zonder DB killers,en die zijn niet echt stil
op wat voor manier? ben je echt bewust aan de kant gezet vanwege het harde geluidsniveau, trok je de aandacht op een andere manier of kwam je in een controle terecht?Ik heb dus ook z;n klote bekeuring gekregen.
125cc 4takt met open demper.
op wat voor manier? ben je echt bewust aan de kant gezet vanwege het harde geluidsniveau, trok je de aandacht op een andere manier of kwam je in een controle terecht?Ik heb dus ook z;n klote bekeuring gekregen.
125cc 4takt met open demper.
aha, ik mag dus van de t.m 1000cc uitgaan.
n = 11250 rpm bij de sc50
1/2 van 11250 = 5625 rpm max 103 dB gemeten op 1 meter onder een hoek van 45 graden?
praten ,praten toen camera uit en cash 70 euro betalen.Hoe hebben jullie dat gedaan dan? Even gewacht dat de herren und damen Polizei verswunden waren en dan lekker verder rijden?
Hoogte boete was 70 euro?
hmm, toch maar eens de dB meter van m'n kennis lenen 't is meer in hoeverre ik de sjaak zou zijn
ik zou overigens een geluids controle weigeren...echt NIET dat een agent mijn motor onbelast in de toeren gaat jagen voor zon controle
word ie wss gelijk in beslag genomen omdat ik niet meewerk