Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik reed samen met mijn broertje in leusden.op wat voor manier? ben je echt bewust aan de kant gezet vanwege het harde geluidsniveau, trok je de aandacht op een andere manier of kwam je in een controle terecht?
nu ben ik nieuwschierig
aha, ik mag dus van de t.m 1000cc uitgaan.
n = 11250 rpm bij de sc50
1/2 van 11250 = 5625 rpm max 103 dB gemeten op 1 meter onder een hoek van 45 graden?
Hellaas gaat het steeds strenger worden en dat hebben we dan weer te danken aan de petjes auto met blerpijpen
(wie ben ik om dat niet goed te vinden btw maar er komen er teveel dus zal er vaker opgetreden worden)
Die waarden gelden bij motoren waarbij geen typegoedkeuringwaardes bekend zijn.
Bij een blade zijn die er vast wel, kijk maar eens op je typegoedkeurings plaatje.
Bij mijn CBF staat er bv 89 db en die is ook 998 cc dash een stuk minder dan 103 db
btw in mijn 28 jaar tuffen eenmaal aangehouden door een motoragent over mijn uitlaat.
Kreeg alleen een opmerking: zet thuis de killer er maar weer in
Hellaas gaat het steeds strenger worden en dat hebben we dan weer te danken aan de petjes auto met blerpijpen
(wie ben ik om dat niet goed te vinden btw maar er komen er teveel dus zal er vaker opgetreden worden)
Wel hypocriet hoor petjes de schuld geven terwijl er in vergelijking veel meer motoren zijn die veel te hard klinken.
Ik heb zelf ook een open uitlaat erop maar ik heb het handig geregeld, ik heb er een pasje bij van het RDW dat de uitlaat goedgekeurd is dus ze kunnen mij niks maken. (laser duo tech)
Laat die mensen met een kapotte uitlaat/regenpijp op hun auto maar, het klinkt toch helemaal NERGENS NAAR.
Lekker brullen met die twins daar zijn ze voor gemaakt. ~
Zo grappig was het daar niet . Ik ben de grijze R1.We waren blij dat we daar weg konden uiteindelijk
Mmhh, leuk antwoord, alleen niet waar zoals je al aangaf.
Voor elke motor gelden dezelfde maximum decibels hoor, net als bijvoorbeeld de maximum snelheid.
ik zou overigens een geluids controle weigeren...echt NIET dat een agent mijn motor onbelast in de toeren gaat jagen voor zon controle
word ie wss gelijk in beslag genomen omdat ik niet meewerk
Zelf rijdt ik met een half-open uitlaat van Venom. Maakt aardig veel herrie (lees supervet zwaar en donker geluid ), maar in NL controleren ze toch bijna nooit (idd wel met TT of zoiets dergelijks). Heb van een motorwinkel eigenaar gehoord dat in Duitsland een open uitlaat als milieu delict wordt gezien, uitlaat eraf wordt gedraaid en een boete van rond de 400 Euro. Dit is natuurlijk ook alleen áls er al wordt gecontroleerd én inderdaad een agent met slechte zin (lees geen sex, weinig geslapen, etc) staat te controleren.
1/2 open
wa's dat
Een optimist, anders had ie wel geschreven half dicht
Mmhh, leuk antwoord, alleen niet waar zoals je al aangaf.
Het aantal dB's wat je motor mag maken staat vermeld op of: je frameplaatje, of je kentekenbewijs!
Staat het daar niet op ( import bijv.) is er nog een centralle databank waar dit terug te vinden is adh van het type fiets wat je rijdt.
Kan men daar niets in terugvinden gaat de volgende regeling op:
Cylinderinhoud t/m Maximum toegestane waarde
80 cm³ 91 dB(A)
125 cm³ 92 dB(A)
350 cm³ 95 dB(A)
500 cm³ 97 dB(A)
750 cm³ 100 dB(A)
1000 cm³ 103 dB(A)
> 1000 cm³ 106 dB(A)
Vanaf 3dB word bekeurd, 2dB overschrijding is dus nog "toegestaan"
Niets anders
ff een vraagje waar staat die centrale database?
mag een 1000 cc 103 db maken lijkt me erg veel, waar komt die tabel vandaan?
ff een vraagje waar staat die centrale database?
mag een 1000 cc 103 db maken lijkt me erg veel, waar komt die tabel vandaan?
En dan te bedenken dat elke 3 dB meer het geluid verdubbeld wordt...Gehoorschade bij langdurige blootstelling = 90 dB
Behalve als hij weinig geluid het best had gevonden
Het was een controle.en liep je verder nog gekke carpiolen uit te halen? ik kan me voorstellen dat als je al wheelie-end langs een politieauto rijdt dat ze een open knalpijp wat sneller opvalt.
Ik ben me er van bewust dat met open pijpen officieel een 'misdrijf' is en dat je er voor bekeurd kan worden, maar het gaat me juist om de ervaringen van mensen die met dezelfde situatie rondrijden. Als je in werkelijkheid namelijk voor deze dingen nooit bekeurd wordt dan is het voor mij duidelijk, ik vind die open pijpen heerlijk rijden.
SP1KE werd bekeurd op 112 dB103 dB is ook veel, dat doet pijn aan je oren...
103 dB is hard