Bekeuring probleem

hopen dat de foto een andere motor toont dan je eigen.
komt het tot een zitting, neem dan inderdaad zoveel mogelijk bewijs mee als mogelijk.
een verschillende foto's van het type motor wat bij het kenteken hoort en de foto van de bekeuring.
dan, gewoon om zeker te zijn, moet je een methode verzinnen om te bewijzen dat je motor op dat moment toch echt niet daar kon zijn.
ik houd bijvoorbeeld de km's bij en neem altijd een foto van de teller. het zal niet hel zwaar mee wegen maar het laat wel zien hoeveel km's er gereden zijn tussen 2 data.

Dus omdat je een kans van 1 op heel veel hebt dat je een bekeuring krijgt waar jij niet gereden hebt, maak jij iedere dag een foto van je teller plus houd je een km administratie bij? :? De kans dat je een vliegtuigcrash meemaakt is net zo groot, vlieg je ook niet? Of ben ik de enige die deze beredenering een beetje vreemd vind?
 
Valt me tot nu toe alles mee. Toen ik belde had ik binnen 2 minuten iemand aan de lijn en heb de brief met bijbehorende foto vandaag ontvangen. Op de foto is inderdaad een tourmotor te zien met koffers. Ik ben geen kenner van tourmotoren maar ik schat in dat dit een BMW is. Ook mijn kenteken is ingezoomd en het laatste cijfer is een beetje vaag te lezen. Als ik de andere eindcijfers invoer op RDW kom ik op geen van allen op een BMW tourmotor. Wel een Yamaha FJR.
Nu maar in bezwaar gaan!

Ach, het is maar 68 euro.

NL77INGB0001979083

Alvast bedankt :)
 
Misschien de foto even scannen en hier plaatsen?
Dan weet je heel snel wat voor merk en type het gaat. (Het zal de FJR wel zijn denk ik.)
 
Laatst bewerkt:
He, ik mis Paul hier nog :? :?

Ik neem dan wel even voor hem waar :+ })


Niet huilie huilie doen, gewoon betalen en doorgaan.


Zo hebben we dat ook weer gehad :P
 
Laatst bewerkt:
Misschien de foto even scannen en hier plaatsen?
Dan weet je heel snel wat voor merk en type het gaat. (Het zal de FJR wel zijn denk ik.)

[Koos Spee mode]Nee hoor, het is 100% een Yamaha R6, het BVOM maakt geen fouten. U dient gewoon uw boete te betalen, moet u maar niet te hard rijden[/Koos Spee mode]
 
Tja,

Ik vraag altijd de foto op. Dat gaat vrijwel altijd direct, zonder enig probleem. Op mijn lease-koekblik heb ik een sticker geplakt die waarschijnlijk uniek is.

Het wordt tijd dat de graaibrigade de foto standaard met de prent meestuurt.
 
Dus omdat je een kans van 1 op heel veel hebt dat je een bekeuring krijgt waar jij niet gereden hebt, maak jij iedere dag een foto van je teller plus houd je een km administratie bij? :? De kans dat je een vliegtuigcrash meemaakt is net zo groot, vlieg je ook niet? Of ben ik de enige die deze beredenering een beetje vreemd vind?
ja, ik vind die beredenering ook heel erg vreemd, heb ik het zo uitgelegd?
ik ben niet altijd even duidelijk, sorry

nee, ik maak foto's van mijn teller om zo de km stand niet hoeven op te schrijven.
die km stand (en ook de getankte liters) wil ik weer weten omdat ik mijn km's bij houd. en de reden daarvan is puur omdat ik het leuk vind om te weten wat de motor per km kost, zowel verbruik als onderhoud. klik maar eens op de link onder mijn post.
Tja,
Het wordt tijd dat de graaibrigade de foto standaard met de prent meestuurt.
er zijn anders zat mensen die het niet interesseert dus dit zal de goedkopere manier zijn.
 
Laatst bewerkt:
Tja,

Ik vraag altijd de foto op. Dat gaat vrijwel altijd direct, zonder enig probleem. Op mijn lease-koekblik heb ik een sticker geplakt die waarschijnlijk uniek is.

Het wordt tijd dat de graaibrigade de foto standaard met de prent meestuurt.

Wat een veel beter idee is, is om de sticker op je kenteken te plakken. Dat werkt nog veel beter!
 
hopen dat de foto een andere motor toont dan je eigen.
komt het tot een zitting, neem dan inderdaad zoveel mogelijk bewijs mee als mogelijk.
een verschillende foto's van het type motor wat bij het kenteken hoort en de foto van de bekeuring.
dan, gewoon om zeker te zijn, moet je een methode verzinnen om te bewijzen dat je motor op dat moment toch echt niet daar kon zijn.
ik houd bijvoorbeeld de km's bij en neem altijd een foto van de teller. het zal niet hel zwaar mee wegen maar het laat wel zien hoeveel km's er gereden zijn tussen 2 data.


...just because you're paranoid doesn't mean nobody's following you...
 
Vanavond in het journaal: het stukje A2 tussen Asd en UT levert vele miljoenen op aan bekeuringen. De ANWB vindt het absurd dat daar al een miljoen automobilisten en motorrijders een bekeuring opliepen en gaat een onderzoek instellen. Het is ook vrij onduidelijk hoe snel je daar nou wel en niet mag rijden, met een absurd aantal overtredingen als gevolg. Wel een lekkere melkkoe, maar het moet maar eens duidelijker worden. Op zich is het absurd dat je op een stuk weg dat breder is dan een landingsbaan niet harder als 100 mag. Ik las dat het twee ton aan bekeuringen per dag oplevert, dat is 1.4 miljoen per week.
 
dat is zuur, Han S. maar daar is TS niet mee geholpen :P

mischien wel een mooie gelegenheid om te vragen hoe het afgelopen is, of dat het nog speelt...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het topic niet gelezen, maar ik zocht op 'bekeuring' en vond deze. En om nou weer een nieuw topic te starten, maar niet.
 
Nouja, het is reteduidelijk hoe hard je daar mag, staan ongeveer 3 sets borden per wegvak.

Ik ben het niet eens met het doel van de controle (en ook niet met het excuus wat het OM elke keer bezigt), maar dat de situatie onduidelijk is is gewoon gelul. Als je geen borden kan lezen moet je maar lekker gaan fietsen.
 
Nouja, het is reteduidelijk hoe hard je daar mag, staan ongeveer 3 sets borden per wegvak.

Ik ben het niet eens met het doel van de controle (en ook niet met het excuus wat het OM elke keer bezigt), maar dat de situatie onduidelijk is is gewoon gelul. Als je geen borden kan lezen moet je maar lekker gaan fietsen.

Dat, en fatsoenlijk het gas regelen.
Sommige zitten zo hoog op het gas met hun voet dat een beetje gas geven best moeilijk wordt.
Die verzetten die voet ook steeds, van het gas naar de rem en andersom. |(
Kost je nog meters ook bij een noodstop.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan