Bekeuring uit Frankrijk op naam van mijn vrouw

Insanity03

MF veteraan
10 mei 2012
1.875
337
Hey,

Vandaag kreeg ik een envelop binnen van de gemeente met daarin nog een envelop uit Frankrijk met op beide envelop de naam van mijn vrouw. Gaat om een of ander snelheidsboete van 45 euro van november 2016.

Het mooiste is dat ze heel wat jaartjes niet in Frankrijk geweest is en de kenteken van het voertuig ook nog eens een Frans kenteken is. Het voertuig zou een Peugeot zijn, maar wij hebben nooit een Peugeot gehad :')

Een ding is zeker en dat is dat ik dit zeker niet ga betalen ,maar het is dus zo ver gekomen dat het via de gemeente is gegaan en het op mijn deurmat is beland.

Wat moet ik hiermee doen?
 
Hey,

Vandaag kreeg ik een envelop binnen van de gemeente met daarin nog een envelop uit Frankrijk met op beide envelop de naam van mijn vrouw. Gaat om een of ander snelheidsboete van 45 euro van november 2016.

Het mooiste is dat ze heel wat jaartjes niet in Frankrijk geweest is en de kenteken van het voertuig ook nog eens een Frans kenteken is. Het voertuig zou een Peugeot zijn, maar wij hebben nooit een Peugeot gehad :')

Een ding is zeker en dat is dat ik dit zeker niet ga betalen ,maar het is dus zo ver gekomen dat het via de gemeente is gegaan en het op mijn deurmat is beland.

Wat moet ik hiermee doen?

Gewoon....betalen :+
 
Briefje terugsturen naar de gemeente met je verhaal.
Naar welk afdeling zou ik zoiets moeten sturen? Normaal zou ik wel weten waar ik moet zijn maar ik heb er geen brief bij gekregen.
Is ze ooit der ID of paspoort verloren?
Nope, wel staat het adres heel vaag erop.
Er staat:
<NAAM ACHTERNAAM>
235 GEMEENTE
2050 HARLEM
PAYS-BAS

Kenteken: BJ-865-GM
 
Laatst bewerkt:
Een mail sturen naar de betreffende instantie in Frankrijk in het Nederlands en Engels dat jouw vrouw dit niet geweest kan zijn.
En laat ze het voor de rest maar uitzoeken.
 
Die bekeuring kan nooit op kenteken zijn gekomen, dus waarschijnlijk heeft iemand bij een staandehouding zich geïdentificeerd als jouw vrouw. Dat lijkt me een gevalletje identiteitsfraude en een reden om bij de politie langs te gaan om aangifte te doen.
 
Helemaal niet reageren zou ik niet doem. Maar wel even een kort briefje naar de afzender waarin je ontkent dat feit te hebben begaan.
 
Die bekeuring kan nooit op kenteken zijn gekomen, dus waarschijnlijk heeft iemand bij een staandehouding zich geïdentificeerd als jouw vrouw. Dat lijkt me een gevalletje identiteitsfraude en een reden om bij de politie langs te gaan om aangifte te doen.

Dit dus, vandaar mijn vraag. Ik zou gewoon ff bij de politie langs gaan en alles ook daar vast laten leggen, als er onverhoopt toch iets achter weg komt.
 
Hey,

Vandaag kreeg ik een envelop binnen van de gemeente met daarin nog een envelop uit Frankrijk met op beide envelop de naam van mijn vrouw. Gaat om een of ander snelheidsboete van 45 euro van november 2016.

Het mooiste is dat ze heel wat jaartjes niet in Frankrijk geweest is en de kenteken van het voertuig ook nog eens een Frans kenteken is. Het voertuig zou een Peugeot zijn, maar wij hebben nooit een Peugeot gehad :')

Een ding is zeker en dat is dat ik dit zeker niet ga betalen ,maar het is dus zo ver gekomen dat het via de gemeente is gegaan en het op mijn deurmat is beland.

Wat moet ik hiermee doen?

Laat je scheiden...haar probleem...
 
Want?
Dit is de normale juridische weg hoor. Zij moeten aantonen dat jij dat was.

Ja, want gelukkig hebben we hier niet met die hypocriete Nederlandse club, BVOM te maken waar de bewijslast juist andersom ligt bij Mulder overtredingen :X
 
Laatst bewerkt:
dat hoort te verlopen via het CJIB volgens mij. heel vreemd dat zo'n brief via de gemeente komt. ik zou toch eens contact opnemen met de organisatie die hem verstuurt heeft en eens vragen hoe dit zit (zelf even contactgegevens opzoeken een fraudeur zet natuurlijk ook de verkeerde contact info in de brief om correspondentie af te vangen) en eens even navragen hoe het zit en hoe ze aan de gegevens zijn gekomen dat jouw vrouw daar was terwijl ze hier in NL was?
 
Naar welk afdeling zou ik zoiets moeten sturen? Normaal zou ik wel weten waar ik moet zijn maar ik heb er geen brief bij gekregen.Nope, wel staat het adres heel vaag erop.
Er staat:
<NAAM ACHTERNAAM>
235 GEMEENTE
2050 HARLEM
PAYS-BAS

Kenteken: BJ-865-GM

Als jij een auto hebt waar dit kenteken op zit dan heb je een groter probleem dan die 45 euro :+

Dat kenteken bestaat nl niet.

Post via de gemeente ?? Nog nooit meegemaakt.
Dit soort post loopt via het CJIB, mede omdat zij ook actie dienen te ondernemen als je besluit domweg niet te betalen.

Geen enkel Frans adres ofzo erop te vinden ?


Het klinkt mij allemaal zo vaag dat ik 'm toch alvast in de buurt van de oud papierbak ging leggen :X
 
Wellicht hebben de Nigerianen eindelijk door dat we niet meer in mysterieuze Afrikaanse prinsen die 10 miljoen op onze rekening willen storten trappen, en is dit hun nieuwe act? Klopt het rekeningnummer wel?
 
Is het wel een officiële brief of probeert iemand je geld afhandig te maken?
Ik ontvang regelmatig 'facturen' van instanties waar ik niks mee van doen heb... dat blijken bij het lezen van de kleine lettertjes altijd 'verzoeken tot vrijwillige betaling'
 
Naar welk afdeling zou ik zoiets moeten sturen? Normaal zou ik wel weten waar ik moet zijn maar ik heb er geen brief bij gekregen.Nope, wel staat het adres heel vaag erop.
Er staat:
<NAAM ACHTERNAAM>
235 GEMEENTE
2050 HARLEM
PAYS-BAS



Kenteken: BJ-865-GM


Het is en Frans kenteken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan