Bekeuring uit Frankrijk op naam van mijn vrouw

Gekeken bij RDW. Kenteken bestaat niet!!

Melding is: "BJ865GM is geen geldig kenteken".

Conclusie: OPLICHTING!!

Staat er ook een giro-nr bij waar je naar moet overmaken?
Heb je iig een startpunt voor onderzoek. Eindigt wrs in Nigeria....?
 
Het is en Frans kenteken.

Dan klopt ie idd....
Dan zou de bekeuring met staandehouding moeten zijn geschreven en zou iemand valse personalia moeten hebben opgegeven. Wel heel vreemd dat die bedachte valse gegevens dan ook nog eens precies overeen komen met een inwoner uit NL ?
Ooit een id bewijs kwijt geraakt ?



En dan nog snap ik de route van de postbezorging niet, hoort gewoon via CJIB te lopen.
 
Hey,

Vandaag kreeg ik een envelop binnen van de gemeente met daarin nog een envelop uit Frankrijk met op beide envelop de naam van mijn vrouw.

Vraag je gemeente eens om opheldering. Slaat nergens op. Zoals al geschreven, boetes direct op de mat of via CJIB. Dus beste gemeente : leg eens uit.
 
Laatst bewerkt:

Als het een echte franse bekeuring is, geregistreerd op zijn vrouw, kan ze bij een kontrole ter plekke verplicht worden eerst de boete te betalen voor ze verder mag.
ook al is ze (on/ter)echt, beter even achterhalen hoe en wat
 
Laatst bewerkt:
maar het is dus zo ver gekomen dat het via de gemeente is gegaan en het op mijn deurmat is beland.

Hebbie dat gecheckt? Ik kan jou namelijk ook prima een brief sturen uit naam van de gemeente met een rekening erin. Logotje erbij, geen enkel probleem.
 
Er zijn wel tank-beelden toen zijn vrouw moest tanken in Frankrijk.

5uqslwc3y8ctg.jpg
 
Zelfs het centre d'encaissement adres is echt, dus ik zou maar eens e.e.a. gaan uitzoeken.
 
De afzender is de gemeente Haarlem, dus dat is een goed adres om te starten.
 
Dan klopt ie idd....
Dan zou de bekeuring met staandehouding moeten zijn geschreven en zou iemand valse personalia moeten hebben opgegeven. Wel heel vreemd dat die bedachte valse gegevens dan ook nog eens precies overeen komen met een inwoner uit NL ?
Ooit een id bewijs kwijt geraakt ?



En dan nog snap ik de route van de postbezorging niet, hoort gewoon via CJIB te lopen.


Raar dat ze zoveel moeite doen, om een brief in Nederland te bezorgen, terwijl ze een Frans kenteken hebben, waarmee ze een naam kunnen opzoeken.

Dat de brief via de gemeente is binnen gekomen snap ik wel, hij is gezien de halve adressering waarschijnlijk bij de gemeente bezorgd en deze heeft hem blijkbaar als service naar de burger doorgestuurd.
 
Brief lijkt erg op een bekeuring die ik ooit (wel terecht) uit Frankrijk heb ontvangen. Er staat op zich vrij duidelijk op wat je moet doen als je ontkent de overtreding begaan te hebben... succes!
 
Dat de brief via de gemeente is binnen gekomen snap ik wel, hij is gezien de halve adressering waarschijnlijk bij de gemeente bezorgd en deze heeft hem blijkbaar als service naar de burger doorgestuurd.
Lekkere "service". Ze hadden hem terug moeten sturen.
 
Ik denk dat ik bij nader inzien hier niet op zou reageren. De aanmaning komt ook weer bij de gemeente terecht.
 
bijzonderste is dat de Fransen ineens wel buitenlandse talen kunnen schrijven.

ik heb in het verleden een keer een prent gehad in Italië wegens parkeren op een plek waar dat niet mocht. een maand of 8 later lag er een aangetekende brief uit Italië op de mat (nou ja, ik ben maar even naar het postkantoor gegaan om 'm op te halen). totaal niet meer aan gedacht dat dat de Carabinieri zouden zijn die 8 maanden hebben zitten zwoegen om mijn adres te achterhalen...

het kan dus wel dat je van buitenlandse politie fanmail krijgt, maar die is dan 1; in de taal van het land van herkomst gesteld, en heeft ook een buitenlands retour-adres, of 2. in het engels gesteld. of 3. loopt via het CJIB.

volgens mij loopt zoiets nooit via de gemeente.

ik zou niet betalen, vooral niet omdat ze je adres er zo 'shaky' op hebben geschreven.
 
Volgens de bekeuring is die auto met dat kenteken geflitst in Frankrijk. Raar hoe ze dan bij jouw vrouw uit komen. Met het adres van de Gemeente Haarlem. Tenzij ze een kennis een huurauto op haar naam heeft laten besturen in Frankrijk. Werkt ze? Regelt ze wel eens een huurauto?
 
Wat ik begrepen heb is verlooptermijn voor boetes uit F een half jaar.
Dat is dus inmiddels verstreken! Pfffffffffff.............

Vorig jaar zomer zoveel flitskasten in F voorbij gereden, en van enkele wist ik dat ik zeker te snel ben gereden, maar toch niks meer van gehoord. Bij 1-tje dacht ik het dorp al uit te rijden, wat uiteindelijk nog 30km-zone bleek te zijn. Dus ca 80 in de 30-zone.....

Wat dat betreft staan de camera's in Duitsland beter opgesteld voor een leuke foto. Onlangs nog foto's van mij van de voorkant genomen. Het is dat je het nooit verwacht, anders had ik wel een zondags gezicht getrokken.
 
dat hoort te verlopen via het CJIB volgens mij. heel vreemd dat zo'n brief via de gemeente komt. ik zou toch eens contact opnemen met de organisatie die hem verstuurt heeft en eens vragen hoe dit zit (zelf even contactgegevens opzoeken een fraudeur zet natuurlijk ook de verkeerde contact info in de brief om correspondentie af te vangen) en eens even navragen hoe het zit en hoe ze aan de gegevens zijn gekomen dat jouw vrouw daar was terwijl ze hier in NL was?
Ooit 1 gekregen die rechtstreeks uit Duitsland kwam.
Met foto :+
 
Wat ik begrepen heb is verlooptermijn voor boetes uit F een half jaar.
Dat is dus inmiddels verstreken! Pfffffffffff.............

Vorig jaar zomer zoveel flitskasten in F voorbij gereden, en van enkele wist ik dat ik zeker te snel ben gereden, maar toch niks meer van gehoord. Bij 1-tje dacht ik het dorp al uit te rijden, wat uiteindelijk nog 30km-zone bleek te zijn. Dus ca 80 in de 30-zone.....

Wat dat betreft staan de camera's in Duitsland beter opgesteld voor een leuke foto. Onlangs nog foto's van mij van de voorkant genomen. Het is dat je het nooit verwacht, anders had ik wel een zondags gezicht getrokken.
Kijk je dan zo lelijk op de laaste dag van het weekend :+
 
Vraag me ook af sinds wanneer Harlem in Nederland ligt :?

Vaag kenteken, geen CJIB maar een gemeentebrief?

Is het niet een nep boete, zoiets is ook al eens geflikt met valse CJIB brieven met een verkeerd rekeningnummer, het ging toen geloof ik om kleine bedragen waardoor mensen eerder geneigd zijn van "oh die betaal ik wel stom van me".

Nu valt Frankrijk wel op als je er nooit komt of recent niet geweest bent.. _O-

Hou ons op de hoogte over de afloop :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan