Bekeuring uit Frankrijk op naam van mijn vrouw

Misschien een hele ijverige ambtenaar die hem persoonlijk in de bus heeft gedaan?

Ambtenaar heeft wel aan een paar postzegels gelebberd. Of gefrankeerd in zo n machientje.
Daarna heeft ie een paar meter gelopen naar het verzamelpunt om de brief in te leveren. Het zou ook nog kunnen dat ze in Haarlem buizenpost hebben. Dat scheelt weer lopen.
 
Laatst bewerkt:
Een foto van de voorkant zonder kenteken is altijd nog leuk voor het plakboek! *D


Ehh als die geadresseerd en wel binnenkomt, zal er ook wel de bijbehorende rekening bijzitten. Er zijn tegenwoordig ook flitsers in der Heimat, die voor en achterkant flitsen
 
Hey,

Vandaag kreeg ik een envelop binnen van de gemeente met daarin nog een envelop uit Frankrijk met op beide envelop de naam van mijn vrouw. Gaat om een of ander snelheidsboete van 45 euro van november 2016.

Het mooiste is dat ze heel wat jaartjes niet in Frankrijk geweest is en de kenteken van het voertuig ook nog eens een Frans kenteken is. Het voertuig zou een Peugeot zijn, maar wij hebben nooit een Peugeot gehad :')

Een ding is zeker en dat is dat ik dit zeker niet ga betalen ,maar het is dus zo ver gekomen dat het via de gemeente is gegaan en het op mijn deurmat is beland.

Wat moet ik hiermee doen?

:? volgens je fotoos was de bekeuring/overtreding op 22 maart 2017 17:16 uur. :?
 
Laatst bewerkt:
het kan dus wel dat je van buitenlandse politie fanmail krijgt, maar die is dan 1; in de taal van het land van herkomst gesteld, en heeft ook een buitenlands retour-adres, of 2. in het engels gesteld. of 3. loopt via het CJIB.

:N
In Zwitserland kennen ze de smoes ikke toerist, ikke niet begrijpen blijkbaar al. Die stuurden mij vorig jaar rechtstreek in het Nederlands fanmail. Overigens hadden ze als "service" wel een kantoor in Duitsland zodat ik gewoon in €€€ kon betalen zonder met wisselkoers te maken te krijgen :+
 
Nou ik heb er een nachtje over geslapen. Ik ga geen gehoor geven.
Mijn adres staat er niet eens op, het is dat de gemeente dit gewoon naar mij doorgestuurd heeft omdat de naam overeen komt. Dus de Franse CJIB die weet niet dat ik überhaupt die brief heb ontvangen.

Ik denk dat als ik iets van gehoor geef dat ze dan aan haak slaan en dan zijn we verder van huis. Denk niet dat het gemakkelijk is om zo makkelijk onder een boete uit te komen. Anders kan je wel op iedere bekeuring uit Frankrijk bezwaar indienen.
Ik kijk wel of ik hier nog wat van ga horen en anders schuif ik het wel door naar de rechtsbijstand oid.

Thx voor jullie informatie.
 
Volgens de bekeuring is die auto met dat kenteken geflitst in Frankrijk. Raar hoe ze dan bij jouw vrouw uit komen. Met het adres van de Gemeente Haarlem. Tenzij ze een kennis een huurauto op haar naam heeft laten besturen in Frankrijk. Werkt ze? Regelt ze wel eens een huurauto?

Deze bv.

Of heb je moeite je eigen topic te lezen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan