Bekeuring uit Frankrijk op naam van mijn vrouw

De afzender heeft hem aan een verkeerd adres toegestuurd, mogelijk is het zelfs een ander persoon met dezelfde naam. Een eventuele aanmaning of herinnering gaat ook weer naar dat adres. En uiteindelijk de deurwaarder ook. Ik zou er niet zo bang voor zijn. Formeel heb je deze nooit gehad.
 
Je vrouw handelt niet toevallig met die groene plantentopjes die in frankrijk ontzettend geliefd zijn?
 
Als je dan staande wordt gehouden, word je verraden door de geur.
 
Hallo,

Bekeuringen die uit Frankrijk komen kun je toch gewoon checken op www.antai.fr

Daar je gegevens invullen en kijken of het klopt / geregistreerd staat.

Greetz Ger
 
denk dat de fransen het CJIB willen by-passen, er is een afspraak tussen de landen dat de nationale dienst de bekeuringen kunnen innen en houden, en de fransen zien zo dit geld naar CJIB verdwijnen, en zullen dit graag op hun eigen rekening zien bijgestort worden...

Maar volgens mij hoef je alleen PV via CJIB te betalen, de fransen hebben geen bevoegdheid hier...

Heb er ook drie zo gehad uit italie, bezwaar aangetekend, en nooit meer iets van gehoord
 
Het verhaal is eenvoudig. Een lolbroek in Frankrijk heeft een boete ontvangen voor te hard rijden. En heeft waarschijnlijk een andere identiteit opgegeven om onder de boete uit te komen. Dat gaat eenvoudig en kan online.
Waarschijnlijk heeft jouw vrouw iets van haarzelf op internet prijs gegeven (google is your friend). En aangezien het adres niet bekend is, kom deze ellende via de gemeente.
 
Laatst bewerkt:
Na afgelopen zomervakantie ook een boete met de motor uit Frankrijk gekregen, dus ergens najaar 2016, en die brief zag er hetzelfde uit als jouw brief. Alles klopte er bij mij verder aan (plaats, datum, tijdstip, kenteken...) en ik heb dan ook betaald. Ging dus niet via CJIB.

Ik heb de envelop niet meer, maar weet zeker dat er bij mij niets op wees dat het via mijn gemeente is gegaan. Ik zou dan ook toch contact opnemen met de gemeente hoe het bij hun terecht is gekomen.

Niet betalen zonder verder iets van je te laten horen kan nog wel eens een probleem opleveren als je vrouw er bij een id-controle in Frankrijk uitgehaald wordt: dan heeft zij dus nog een openstaande boete op haar naam...
 
Laatst bewerkt:
Niet betalen zonder verder iets van je te laten horen kan nog wel eens een probleem opleveren als je vrouw er bij een id-controle in Frankrijk uitgehaald wordt: dan heeft zij dus nog een openstaande boete op haar naam...
Lijkt me stug als er verder geen adres bekend is, er zijn meer hondjes die fikkie heten.

Ik durf te wedden De kans is groot dat er mensen zijn die Hans de Jong of Piet de Vries heten en een bekeuring in Frankrijk open hebben staan.

Kan je dan niet meer naar Frankrijk als je ook zo heet?
 
Hallo,

Bekeuringen die uit Frankrijk komen kun je toch gewoon checken op www.antai.fr

Daar je gegevens invullen en kijken of het klopt / geregistreerd staat.

Greetz Ger

heb ik uit nieuwsgierigheid ff voor hem gedaan en JA het staat er.

je kan daar ook gelijk bezwaar maken. ( opletten dat je dan niet meer (aanvullende) info verstrekt dan ze hebben prijsgeven)
 
Lijkt me stug als er verder geen adres bekend is, er zijn meer hondjes die fikkie heten.

Ik durf te wedden De kans is groot dat er mensen zijn die Hans de Jong of Piet de Vries heten en een bekeuring in Frankrijk open hebben staan.

Kan je dan niet meer naar Frankrijk als je ook zo heet?
Dat hangt er van af hoe de Fransen aan de gegevens van zijn vrouw zijn gekomen en welke gegevens ze hebben gekregen. Is er ergens geregeld dat de Fransen geen BSN-nummer (mogen) krijgen..?

Daarnaast kan het ook zijn dat de boete, als er niet betaald wordt, bij het CJIB terecht komt:
https://www.cjib.nl/europese-boete
https://www.anwb.nl/juridisch-advie...enland/gedwongen-betaling-verkeersboete-in-nl
 
Laatst bewerkt:
Heb er ook drie zo gehad uit italie, bezwaar aangetekend, en nooit meer iets van gehoord


Stuur je ons dan een kaartje als je daar (ooit) staande gehouden wordt en de bajes ingaat.En vraagt of wij vaseline naar je willen opsturen _O- :+
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Vandaag kreeg ik een envelop binnen van de gemeente met daarin nog een envelop uit Frankrijk met op beide envelop de naam van mijn vrouw. Gaat om een of ander snelheidsboete van 45 euro van november 2016.

Het mooiste is dat ze heel wat jaartjes niet in Frankrijk geweest is en de kenteken van het voertuig ook nog eens een Frans kenteken is. Het voertuig zou een Peugeot zijn, maar wij hebben nooit een Peugeot gehad :')

Een ding is zeker en dat is dat ik dit zeker niet ga betalen ,maar het is dus zo ver gekomen dat het via de gemeente is gegaan en het op mijn deurmat is beland.

Wat moet ik hiermee doen?
Al wat meer van bekend?
 
Terug
Bovenaan Onderaan