Bekeuring van 49km

Rosso

MF veteraan
25 mei 2005
1.687
0
Fuck ik heb net een prent binnen, na meet correctie 49 km te hard dus 340 euro aftikken. zal wel mazzel zijn dat het 49 en geen 50 is maar zo voelt het nu even niet.reed dus 129 (ná meetcorrectie) waar ik 80 mocht.
gangetje van nix natuurlijk...
Even relativeren: als ze me voor al die keren dat ik te hard reed gepakt hadden had ik 100x levenslang gekregen en na afloop TBS met Volkert v.d.G (of Samir A net wat je wil)

maar de vraag is dus: krijg ik hiervoor een aantekening in mn rijbewijs gegevens?
Zo ja waar staat dit, wat doet dit en heeft dit gevolgen voor een toekomstige bekeuring? zo ja alleen snelhied of ook andere? en wanneer gaat deze aantekening weg?

zonde van t geld, risico van t vak, je kan wel huilen maar dat schiet ook niet op, je kan er veel leukere dingen van doen, noem het maar op en het is de revue al gepasseerd.. als iemand iets te melden heeft om me op te vrolijken graag..
 
Yep, je valt nu in de recidiveregeling. Binnen een jaar betrapt worden met meer dan 30 km te hard (40 op de snelweg) en je mag 4 maanden met het openbaar vervoer.
 
krijg ik nog een schrijven van die recidive toestand? het staat nergens op de bekeuring namelijk.
wel dat ik het voor kan laten komen maar wat bereik ik daarmee?

ik zie mezelf al staan: "Sorry meneer de rechter ik schakelde net naar zn 2?"
 
Yep, je valt nu in de recidiveregeling. Binnen een jaar betrapt worden met meer dan 30 km te hard (40 op de snelweg) en je mag 4 maanden met het openbaar vervoer.
Hoe kom je aan dat soort info...? Ergens na te lezen, uwe alwetendheid?
 
en dan ben je véééééééllllll langer onderweg naar je werk.


Valt mee, ik ga met de auto en dat is tegenwoordig (op mijn route althans) bijna net zo langzaam als de trein..
motor is alleen voor de frustratie ritjes en buitenlandtoertjes..


hoe dan ook er zitten nog een paar bekeuringen aan te komen.. door rood en stilstaan op een oversteekplaats of binnen 5 meter daarvan..
130+50+deze 340 = geen vakantie naar griekenland met de maten maar thuis met een limootje Days of our lives kijken (ofzoiets..)
het gaan maanden goed en dan maak je alles goed in 1 maand B|
 
Motor even op een andere naam zetten van iemand met een schone lei (broer, vriendin, oma), dan komt de volgende prent daar binnen ...
 
Ben je staande gehouden? als je geflitst bent moet het geen probleem zijn ook als je boven de 50 km/h word geflitst. Je zal dan voor moeten komen maar dan vertel je dat je de bekeuring natuurlijk zal betalen aangezien je kentekenhouder bent maar niet de bestuurder was aangezien er meerdere mensen op je motor rijden. Maar in zo'n geval nooit bekennen dat je de bestuurder bent ;)
 
Hoe kom je aan dat soort info...? Ergens na te lezen, uwe alwetendheid?
Jij hebt vast ook google.nl op je computer :+

@Rosso:
Kl*te :(

De recidiveregeling is van toepassing als een bestuurder nadat hij al eerder meer dan 30 km/u te hard hebt gereden (40 km/uur op autosnelwegen), binnen een jaar na afdoening van die eerste zaak nogmaals meer dan 30 (40) km/uur te hard rijdt. Het OM biedt dan geen transactie meer aan. De verdachte moet voor de kantonrechter verschijnen. In zo'n geval kan de officier naast een boete een ontzegging eisen van de bevoegdheid een motorrijtuig te besturen (OBM). Die kan onvoorwaardelijk zijn of voorwaardelijk. In het laatste geval mag de chauffeur blijven rijden, mits hij niet opnieuw over de schreef gaat. Doet hij dat wel, dan gaat de ontzegging alsnog in.
 
ben geflitst en daar heb ik niet bij stil gestaan dat hij nog niet per direct op mijn naam staat..
ik heb die prent al binnen zal vragen of ik hem op mn moeders naam mag zetten maar die komt vrees ik omdat ze er ook al 1 heeft van 35 km van mn vader op zn bmw rt (ja ook daar kan je te hard mee rijden)
de motor overschrijven kan niet met terugwerkende kracht en om nou te zeggen dat mijn oma van 85, die amper kan lopen, op mijn motor gereden heeft..

kan ik iemand zonder motorrijbewijs die overtreding in zijn schoenen schuiven (eigenlijk niet natuurlijk) maar checken ze dat ook?
 
je hoeft toch niet aan te geven wie de bestuurder was? al helemaal omdat het 6 wekend kan duren voor je hem binnen hebt........ je bent het helemaal vergeten wie er op reed..........
 
Ik ben ooit eens met 31 te hard geknipt binnen de bebouwde kom. Erg jammer van je geld, maar ik kreeg een aantekening voor 2 jaar. Binnen 2 jaar nog zo'n grapje en inderdaad weer nieuwe vrienden maken bij de NS.

Bij mij stond dit op de bekeuring, dus ik neem aan, als het er bij jou niet opstond, dat je er goed vanaf komt. Alhoewel zo'n dikke prent eigenlijk niet betekent dat je er goed vanaf bent gekomen.
 
dit staat achterop:

1. Transactievoorstel
Dit is een voorstel tot betaling van een binnen de wettelijke granzen vastgesteld geld bedrag om stravervolging te voorkomen.
Door dit transactievoorstel te betalen voorkomt u dat de zaak wordt voorgelegd aan de officier van justitie en dau u voor de rechter moet verschijnen.
Wanneer u het transactievoorstel betaald is de zaak afgedaan

wanneer u ingaat op het transactievoorstel kan dat ook gevolgen hebben voor toekomstige zaken. wanneer u opnieuw wordt verdacht van een soortgelijk delict, zal bij de veordeling van het openbaar ministerie, dat er sprake is van recidive.
Recidive betekend herhaling van een strafbaar feit binnen een bepaald termijn.
Hierdoor komt u mogelijk bij een volgende overtreding niet in aanmerking voor een transactievoorstel. Het CJIB zal de zaak overdragen aan de ministerie van justitie.

Een hoop vaagheden: "bepaald termijn" "mogelijk niet meer in aanmerking voor een transactie voorstel" kortom: waar ben ik nu aan toe?



is er hier niet iemand met een motorrijbewijs die deze bekeuring voor een mede motorrijder even over wil nemen? ik vergoed het met 340 euro.. die je zelf weer moet overmaken naar het CJIB.. niemand? goh..vreemd
 
Ik ben ooit eens met 31 te hard geknipt binnen de bebouwde kom. Erg jammer van je geld, maar ik kreeg een aantekening voor 2 jaar. Binnen 2 jaar nog zo'n grapje en inderdaad weer nieuwe vrienden maken bij de NS.

Bij mij stond dit op de bekeuring, dus ik neem aan, als het er bij jou niet opstond, dat je er goed vanaf komt. Alhoewel zo'n dikke prent eigenlijk niet betekent dat je er goed vanaf bent gekomen.


je ziet wat ik opnoemde net, dat stond achterop.. maar geen exacte gegevens dus vandaar mijn onduidelijkheid.
stond het bij jou expleciet op een begeleidend schrijven of voorop de bekeuring?
 
ik zou het voor laten komen als ik jou was. Klinkt allemaal heel erg maar dat is het niet ze werken er 100 van zulke klanten af per dag. Leg uit dat je je motor regelmatig aan vrienden uitleend en dat je verantwoording neemt voor een geld boete maar dat je de bestuurder niet was. Alleen als ze je staande houden ben je de lul nu kan je er nog wat aan doen!!
 
Fuck ik heb net een prent binnen, na meet correctie 49 km te hard dus 340 euro aftikken. zal wel mazzel zijn dat het 49 en geen 50 is maar zo voelt het nu even niet.

49 of 50 had geen verschil gemaakt. Misschien een verschil in het bedrag van de boete, maar niet qua gevolgen.
 
risico is als je het voor laat komen dat de beschikking niet opgaat en dat de bekeuring een stuk hoger uitpakt.
ik ga morgen wel even bellen met het CJIB
 
dit staat achterop:

1. Transactievoorstel
Dit is een voorstel tot betaling van een binnen de wettelijke granzen vastgesteld geld bedrag om stravervolging te voorkomen.
Door dit transactievoorstel te betalen voorkomt u dat de zaak wordt voorgelegd aan de officier van justitie en dau u voor de rechter moet verschijnen.
Wanneer u het transactievoorstel betaald is de zaak afgedaan

wanneer u ingaat op het transactievoorstel kan dat ook gevolgen hebben voor toekomstige zaken. wanneer u opnieuw wordt verdacht van een soortgelijk delict, zal bij de veordeling van het openbaar ministerie, dat er sprake is van recidive.
Recidive betekend herhaling van een strafbaar feit binnen een bepaald termijn.
Hierdoor komt u mogelijk bij een volgende overtreding niet in aanmerking voor een transactievoorstel. Het CJIB zal de zaak overdragen aan de ministerie van justitie.

Een hoop vaagheden: "bepaald termijn" "mogelijk niet meer in aanmerking voor een transactie voorstel" kortom: waar ben ik nu aan toe?



is er hier niet iemand met een motorrijbewijs die deze bekeuring voor een mede motorrijder even over wil nemen? ik vergoed het met 340 euro.. die je zelf weer moet overmaken naar het CJIB.. niemand? goh..vreemd
Als je deze betaalt en bijv binnen een jaar weer gepakt wordt met, zie mijn eerdere post, dan kom je waarschijnlijk niet meer in aanmerking voor een geldboete/transactievoorstel, maar krijg je een uitnodiging voor het gerecht.

Waar ben je aan toe: Sparen voor de boete of brainstormen op een bezwaarschrift.
Je voorlopig ff gedragen en onder die 30 te snel blijven of kiezen voor de risico's van het vak.

As simple as it is.
 
ter info: net gebeld met CJIB en de justitielen financiele afdeling.
Het is een misdrijf en die is persoonsgebonden. Deze blijft 20 jaar op je naam staan én slechts 1 jaar ben je recidive. dit geldt tenzij anders vermeld.
Bij mij op het transactievoorstel staat niets, dus 1 jaar.

geld betalen en het komende jaar rustig aan doen is het devies.
of gewoon maar weer als vanouts mn nummerplaat afplakken..
 
Terug
Bovenaan Onderaan