Bekeuring voor op de stoep parkeren bij Den Haag CS

Status
Niet open voor verdere reacties.
5 aug 2006
56
0
Den Haag
Lekker zeg... Even een vergadering bij Den Haag Centraal, parkeer al jaren op de stoep en nu 90 eurries bekeuring! Ik weet dat je officieel niet op de stoep mag staan, maar in de parkeergarage of op een betaald parkeervak is ook niet de oplossing volgens mij. Op internet staat bij denhaag.nl dat je voor een motor geen parkeerbelasting hoeft te betalen wanneer je in een parkeervak staat maar ik denk niet dat een automobilist je dat in dank afneemt.

Er stonden 3 scooters en mijn Duc, alle 3 een prent.

Volgens mij gewoon een overijverige handhaver en op zeker geen motorrijder!,

Dat wâh ik ff kwêt.

Gr
Rob
 
Tja, sommigen kunnen het simpelweg niet hebben, of hebben misschien net iets vervelends meegemaakt met een motorrijder. -O-
 
is het een naheffing parkeerbelasting van parkeerbeheer of een boute voor fout parkeren van de politie. die eerste ben je zo van af met een gegrond bezwaar (parkeerbelasting is voor voertuigen op meer dan 2 wielen). die tweede kan wat lastiger zijn aangezien je feitelijk in overtreding was maar ook die raak je met bezwaar maken waarschijnlijk wel kwijt zolang hij niet hinderlijk stond maar dit is geen garantie.
 
Lekker zeg... Even een vergadering bij Den Haag Centraal, parkeer al jaren op de stoep en nu 90 eurries bekeuring! Ik weet dat je officieel niet op de stoep mag staan, maar in de parkeergarage of op een betaald parkeervak is ook niet de oplossing volgens mij. Op internet staat bij denhaag.nl dat je voor een motor geen parkeerbelasting hoeft te betalen wanneer je in een parkeervak staat maar ik denk niet dat een automobilist je dat in dank afneemt.

Er stonden 3 scooters en mijn Duc, alle 3 een prent.

Volgens mij gewoon een overijverige handhaver en op zeker geen motorrijder!,

Dat wâh ik ff kwêt.

Gr
Rob

Maar wie heeft er dan geen bekeuring gehad dan? :+
 
  • Haha
Waarderingen: OSJ
Ik zou niet weten waarom je een boete zou krijgen. In de APV van Den Haag is er niets geregeld over parkeren voor motoren. Alleen auto's kunnen betalen en vergunningen aanvragen.
Den Haag - Parkeren
Ik zou dus zeker in bezwaar gaan.
 
maar ... waar stond je nu precies ?

Want bij DH Centraal is volgens mijn een probleemloze motor-parking,
zo ongeveer hier Google Maps
ik plemp m daar ook wel eens neer, en nooit problemen..

hmm ... is al wat maanden geleden dat ik daar voor t laatst stond.
Als dat nu een probleem is geworden ben ik ook graag gewaarschwd, bvbd.

bezwaar etc, leuk, maar hoop gedoe. Liever gewoon geen prent..
laat ze boeven gaan vangen ipv motortjes pesten Jah!..
 
Laatst bewerkt:
Nee, officieel mag je niet op de stoep parkeren.
Echter: Als je de motor niet hinderlijk in de weg hebt staan, is op de stoep meestal weg gedoogd. Je kan bijna zeggen, dat dat in NL de normale gang van zaken is. Een bon is dus wel erg flauw!!

In Italië wordt daar blijkbaar anders over gedacht. Ik was 2 jaar terug in Z.Italië en was in een dorp waar een feest was. Ik zag een leuk terras, en ja dan is het tijd voor een cappuccino. Overal was het druk, maar zeker op de rijbaan. Maar heel mooi, er was bij een plantsoen een heel breed stuk stoep. Prima plek om de motor te parkeren en niemand kon er last van hebben. Op het terras bestel ik de koffie en raak in gesprek met een NL-mevrouw die op visite was bij een Ital. vriendin. Zit ik lekker aan de koffie en daar was ineens een agent die keihard op zijn fluit begint te blazen. Hij staat vlak naast mijn motor.....??? Dan zal het wel voor mij zijn?? (nog steeds niet begrijpend) Met veel gebaar en een stortvloed in Italiaans wordt me duidelijk dat ik niet op de stoep mag parkeren. Ja, en er is niks aan te doen, maar dat wordt een dikke bon.......... Dan komt de NL-mevrouw met vriendin aanlopen die de agent duidelijk kunnen maken dat parkeren op de stoep van de motor een gewone gang van zaken is in NL. Door de hulp van deze dames hoefde de bon uiteindelijk niet te worden uitgeschreven. Maar de motor moest wel geparkeerd worden op de drukke rijweg. Een klein beetje dom.....!
 
Die scooters werden natuurlijk, nadat jouw motor daar al stond, hinderlijk op de stoep gezet B|

En als ze dan aan het schrijven zijn en omstanders zien dat die motor niet wordt bekeurd :/

Gemotiveerd en goed onderbouwd beroepschrift indienen
grote kans dat je er alsnog voor gevrijwaard wordt :Y

Je had er eigenlijk een foto van moeten maken waarop te zien was dat jouw motor niet hinderlijk stond geparkeerd om bij het beroepschrift te voegen.
 
Laatst bewerkt:
Die scooters werden natuurlijk, nadat jouw motor daar al stond, hinderlijk op de stoep gezet B|

En als ze dan aan het schrijven zijn en omstanders zien dat die motor niet wordt bekeurd :/


Gemotiveerd en goed onderbouwd beroepschrift indienen
grote kans dat je er alsnog voor gevrijwaard wordt :Y

Je had er eigenlijk een foto van moeten maken waarop te zien was dat jouw motor niet hinderlijk stond geparkeerd om bij het beroepschrift te voegen.

Lijkt mij ook een waarschijnlijke verklaring.

Je wordt toch moe van dit soort dingen. Die mag wel/niet/soms discussie gaat al zo lang door. Het is ook heel vervelend dat het blijkbaar willekeur is per gemeente of misschien zelfs per handhaver om een bekeuring uit te schrijven. Of je moet je motor hinderlijk neerzetten dan snap ik het nog wel. Maar er zou gewoon een wet moeten zijn die het toestaat danwel verbied om je motor op de stoep te parkeren. Dan blijft nog steeds het probleem met blauwe zones etc. bestaan. Toch raar, dat er gewoon geen oplossing is voor dit soort dingen. Kijk je naar Barcelona bijvoorbeeld daar heb je heel veel parkeerplaatsen speciaal voor scooters en motoren.
 
Lijkt mij ook een waarschijnlijke verklaring.

............. Maar er zou gewoon een wet moeten zijn die het toestaat dan wel verbied om je motor op de stoep te parkeren. ..........

Die wet is er wel zeker!!
Een motorfiets is een motorvoertuig en dient op de rijweg te worden geparkeerd.
Alles wat brommer heet mag wel op de stoep worden gezet, maar dan wel zonder hinder.
 
In het gebied rondom Den Haag Centraal mogen fietsen, motoren en brommers alleen op bepaalde plekken worden gestald, is apart geregeld in de APV. Brommers en motoren krijgen een bekeuring, fietsen worden geregeld verwijderd. Maar ik zou evengoed bezwaar maken.
 
Ik heb dit met mijn brommer ook ooit eens gehad maar dan bij Amsterdam CS. Hier waren destijds delen waar je niet mocht staan, stond aangegeven middels borden daarom bewust mijn brommer op een plek neergezet waar deze borden niet stonden. Vervolgens de bon nooit binnen gehad (ruim 4/5 jaar geleden) dus ik hoefde ook niet in bezwaar te gaan.

Ik weet niet hoe het bij DH CS is geregeld maar als het daar ook bij bepaalde plekken verboden te parkeren is en waar jij stond niet heb je met een paar goede foto's een duidelijk verhaal bij een bezwaar denk ik.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Als de AVP aangeeft dat er in een aangegeven gebied geen fietsen en bromfietsen geplaatst mogen worden hoeft dat nog niet te betekenen dat dat dan automatisch ook geldt voor motoren.

De overlast van honderden fietsen en tientallen bromfietsen nabij een station is natuurlijk toch iets anders dan die van een enkele motor. Als er daarbij dan bijvoorbeeld wel voldoende stallingsmogelijkheden voor fietsen en bromfietsen zijn gecreëerd (overdekte fietsenstalling?) maar niet voor motoren dan heb je m.i. goede redenen om een boete aan te vechten.

Basis blijft dat het in Nederland algemeen wordt toegestaan dat een motor op het trottoir wordt geparkeerd mits niet hinderlijk of gevaarlijk en dit beleid is dat op websites van veel gemeenten wordt aangegeven.
 
Mijn nichtje studeert in Bologna en heeft haar CBF600, maar in haar wijk mag je formeel gezien nergens je motor op straat parkeren.
dus wordt er af en toe een razzia gehouden waarbij alle motoren worden weggesleept.
Oplossing? een klein envelopje met een klein bedragje zorgt ervoor dat je een waarschuwing krijgt van diezelfde politie om op die en die dag maar even niet in de wijk te parkeren....

:-)
 
Laatst bewerkt:
Hebben we het toch wel beter hier in België. Niet dat ze hier niet corrupt zijn, maar hier mag je dus gewoon met je motor op de stoep parkeren zolang je de voetgangers niet hindert.
Ik ga tegenwoordig dan ook alleen nog maar met de motor naar Leuven centrum!
 
In Groningen is uitdrukkelijk in de APV opgenomen dat je je motor op de stoep mag zetten (maar natuurlijk niet de doorgang blokkeren). In dat geval hoef je niet te betalen en heb je ook geen parkeervergunning nodig. Kijk, dat is gewoon slim parkeerbeleid; zo blijven de schaarse plekken beschikbaar voor koekblikken.
 
Laatst bewerkt:
Motor mag officieel niet op de stoep? Wist ik niet eens, was er zeker van overtuigd dat dit juist moest :$ :$ :$ :$ :$ :$

Dat het algemeen geaccepteerd is, is mooi, had ik toch een beetje gelijk 8-)

Maar het lijkt me te gek voor woorden dat je per stad waar je komt, de apv erop na moet slaan wat het lokale beleid in deze is.
 
Als je op Google intypet: motorfiets parkeren Den Haag, is één van de hits een forum waarin een motorrijder vertelt dat hij zijn motorfiets parkeert bij een blinde muur van een politiebureau. Trottoir is daar 3 m breed. Hem werd door de politie vriendelijk gevraagd of hij zijn motor aan de overkant (zijn kant van de straat) op de stoep (1,5 m breed) wilde stallen.
 
Laatst bewerkt:
Hebben we het toch wel beter hier in België. Niet dat ze hier niet corrupt zijn, maar hier mag je dus gewoon met je motor op de stoep parkeren zolang je de voetgangers niet hindert.

Nee, dat is niet zo. Het wetsvoorstel dat dat moest regelen is uiteindelijk nooit aangenomen omdat jullie een poosje zonder regering zijn geweest.
 
Mijn nichtje studeert in Bologna, maar je mag formeel gezien nergens je motor op straat parkeren. Dus wordt er af en toe een razzia gehouden waarbij alle motoren worden weggesleept.........

Ik snap best dat het in Italië op veel plaatsen is verboden om de motor te parkeren. We hebben het dan niet zoals in NL over een enkele motor, maar over straten vol. Soms ben je blij dat je überhaupt een plekje voor de motor kan vinden, zoals te zien op foto onder. Wat je wel overal ziet in de laars is dat ze speciale vakken hebben gemaakt voor het parkeren van motoren, scooters en brommers. Meestal gratis, ook in het centrum en voldoende ruim om goed in te kunnen sturen. Wat mij betreft: Prima geregeld!

Foto-XMUQIV3N.jpg

Vlak bij Napels.............
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan